קיה חשפה את העיצוב ופרטים ראשונים של קיה EV9 אשר צפוי להגיע לשווקים עוד השנה. מדובר ברכב פנאי חשמלי גדול עם מקום לעד שבעה נוסעים. בשלב זה חשפה היצרנית תמונות ומעט פרטים ראשוניים, בהמשך צפויה קיה לחשוף את המפרט הטכני של הדגם.
 

קיה EV9, עיצוב חשמלי "קשוח"

המופע החיצוני של קיה EV9 שואב המון מזה של קונספט EV9 אשר הוצג לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס בשנת 2021. בקיה תרגמו את העיצוב הרבוע והקשוח של הקונספט לגרסת הייצור ורככו אותו כך שיתאים לדגם סדרתי, אך המופע הכללי הרבוע והקשוח אך מאוד "חשמלי" נותר.
 
כך למשל ישנה סבכה כמעט אנכית ואטומה מלפנים, כנפיים תפוחות מלפנים ומאחור הנוצרות במפגש קווים ישרים, החישוקים שואבים השראה מאלה של דגם התצוגה, החלון האחורי עולה בזווית חדה ומסתיים בכנף קטנה ועוד. יחידות התאורה צרות-יחסית ומלפנים ומאחור תאורת לד-יום אנכית התוחמת אותן.

קיה EV9
צילום: קיה
 
בקיה לא חשפו בשלב זה את מידותיו של EV9, אולם אם לשפוט לפי דגם התצוגה מדובר ברכב גדול למדי. אורכו של דגם הקונספט עומד על 493 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו על 310 ס"מ – מידות המתאימות לסגמנט רכבי הפנאי הגדולים (E-SUV) דוגמת קיה טיילורייד או פורד אקספלורר.
 

סביבת נהג טכנולוגית ושימושית

בפנים חשפה קיה סביבת נהג שקטה יותר בעיצובה – הקווים כאן ישרים ופשוטים יותר ושילוב הצבעים מייצר אווירה רגועה ונינוחה יותר. בדומה לשאר דגמי קיה העכשוויים, מול הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי ולצידו מסך מערכת המולטימדיה – שניהם בגודל 12.3 אינץ'. בין שני המסכים האלה בקיה שילבו מסך נוסף בגודל 5 אינץ' שאמור "להוסיף פונקציונליות ולסייע בהפחתת עומס כפתורים". מהתמונות ניתן לראות כי על הדשבורד עצמו מוטמעים קיצורים שונים וכי מערכת המיזוג זוכה לשורת פקדים פיזיים קטנה.

קיה EV9 סביבת נהג
צילום: קיה
 
בקיה מדווחים כי השימוש בפלטפורמה החשמלית (E-GMP) המאפשר רצפה שטוחה באמת סייע לה בתכנון סביבה מרווחת ושימושית לנוסעים ומטען. קיה EV9 יוצע עם סידור של שישה (2-2-2) או שבעה (2-3-2) מושבים. את המושבים בשורה השניה ניתן לסובב ב-180 מעלות כך שיפנו ליושבי השורה השלישית.
 
פרטים נוספים על קיה EV9 החדש צפויים להיחשף לקראת סוף חודש מרץ.

קיה EV9 מחיר
צילום: קיה