פולקסווגן חשפה את ID.2all קונספט, משחק מילים המסמל לפי היצרנית כי מדובר במכונית סופרמיני (סגמנט B) חשמלית במחיר "עממי ונגיש לכולם". היעד – מחיר נמוך מ-25,000 יורו בשנת 2025, השנה בה הדגם צפוי להגיע לכבישי אירופה. לשם השוואה והקשר, מחירה של פולקסווגן פולו בגרמניה מתחיל כיום בכ-20,000 יורו. מחירה של פולו עם מנוע 1.0 ל' (95 כ"ס), תיבה רובוטית דו-מצמדית, ברמת גימור 'סטייל' עומד על כ-25,000 יורו ובישראל על כמעט 130,000 שקלים.
 

פולקסווגן ID.2: דגם חדש, פלטפורמה חדשה

פולקסווגן ID.2 הסדרתית תהיה הראשונה להשתמש בפלטפורמת MEB Entry החדשה של היצרנית. מדובר למעשה בפיתוח של פלטפורמת MEB הקיימת ולפי פולקסווגן עניין זה מתאפשר "בזכות פלטפורמת MEB הקיימת היוצרת סטנדרטים חדשים של גמישות בתכנון".

עד כמה הפלטפורמה גמישה? בפולקסווגן מציינים כי ID.2 תהיה המכונית החשמלית הראשונה של היצרנית אשר תוצע עם הנעה קדמית, זאת על אף הבסיס שמקורו בהנעה אחורית.

פולקסווגן ID.2 קונספט
צילום: פולקסווגן
 
מידותיה של ID.2 קונספט מתאימות לסגמנט הסופרמיני ולפי פולקסווגן גם כאן יש ביטוי לגמישות ויתרונות הפלטפורמה החשמלית. אורכה 405 ס"מ, רוחבה 181 ס"מ, גובהה 153 ס"מ – היא קצרה רק במעט מפולו (2 ס"מ פחות) אך רחבה ב-6 ס"מ וגבוהה בכמעט 10 ס"מ. על נתונים אלה מוסיפה ה-2 גם בסיס גלגלים ארוך משמעותית – 260 ס"מ, תוספת של 5 ס"מ – ומלבד שיפור ההופעה בזכות סרחי עודף קצרים הדבר יבוא לידי ביטוי במרחב משופר משמעותית לנוסעים, כך פולקסווגן. תא המטען עצום ביחס לסגמנט – עד 490 ל' בזכות תא תת-רצפתי גדול, לפולו הנוכחית 351 ל' "בלבד".
 
העיצוב החיצוני נשען על תשעה אלמנטי עיצוב ושלושה ערכי מותג מרכזיים, כך פולקסווגן. לנו זו נשמעת כמו דרך יפה לציין כי הדגם ישמור על קו עיצובי דומה יותר לדגמים המסורתיים של היצרנית מאשר מופע "חשמלי" מובהק כמו בחלק מדגמי ID. החזית מאוד מזכירה את הפולו הנוכחית, וגם בפרופיל ניתן לראות רמזים לפולו-גולף ובכלל מעט מאוד סממני עיצוב של משפחת ID. עם זאת, יש לציין כי גם ID.3 זכתה לעידון העיצוב ה"חשמלי" במסגרת מתיחת הפנים שעברה.

פולקסווגן ID.2 קונספט תא מטען
צילום: פולקסווגן
 

סביבת נהג, מסכים וטווח נסיעה

לסביבת הנהג מופע כללי המוכר מדגמי ID העכשוויים, אולם נראה שבפולקסווגן מתכננים לנו כמה שינויים. גם כאן יש סידור של מסך הניצב מול הנהג כלוח מחוונים (10.9 אינץ' במקום כ-5 כיום) ואחד גדול במרכז (12.9 אינץ') למערכת המולטימדיה, אולם שניהם גדולים ובולטים יותר על רקע עיצוב נקי ומנימליסטי. בנוסף תצוגה עילית, תאורת אווירה עשירה, מקום ייעודי לשני ניידים, קונסולה מרכזית עם מגוון תאי אחסון ומספר שקעי טעינה.
 
כחלק משיעורי הבית שעשתה, ישנה שורת קיצורים חדשה ונגישה יותר המבטיחה תפעול יום-יומי נוח ואינטואטיבי יותר דרכו ניתן לתפעל את הפונקציות המרכזיות ברכב (מערכת מיזוג, למשל). גלגל ההגה נקי כמעט לגמרי מכפתורים (גלגלת ושני כפתורים בלבד לכל צד) מבטיח גם ממשק תפעל פשוט ונוח, כך פולקסווגן.

פולקסווגן ID.2 קונספט סביבת נהג
צילום: פולקסווגן
 
בשלב זה פולקסווגן טרם שחררה נתונים של ממש על יחידות ההנעה של הדגם הסדרתי. לקונספט מנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים בהספק מירבי של 226 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-7 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. טווח הנסיעה המירבי עומד על כ-450 ק"מ. טעינה ביתית בקצב עד 11 ק"ו וטעינה מהירה תמלא 10-80% בכ-20 דקות (לא נמסר נתון).

פולקסווגן ID.2 קונספט חלק אחורי
צילום: פולקסווגן