קיה חשפה רק לאחרונה את EV9, רכב פנאי חשמלי גדול וחדש בהיצע שלה, וכבר כעת מסתכלת קדימה לעבר הרכב הבא. במסגרת "יום קיה החשמלי לסין" חשפה היצרנית הקוריאנית את קיה EV5 קונספט, רכב תצוגה המספק הצצה לדגם סדרתי חדש שיגיע לשווקים עוד השנה.
 

קיה EV5 קונספט, עיצוב וסביבת נהג

לפי קיה, EV5 עוצב ע"פ פילוספיית 'הפכים מאוחדים' ומשלב בין אלמנטים מהטבע לתכנון אדריכלי מודרני מעשה אדם. אוקיי.

בכל מקרה, המופע הכללי של קיה EV5 מזכיר מאוד את זה של EV9, אולם הקווים מרוככים ומעוגלים יותר ויוצרים מראה הרמוני ונקי מזה של EV9. בחזית סבכה אטומה בעלת מבנה ברור יותר של "אף הטיגריס" המלווה את היצרנית מזה שנים. בפרופיל קו גג משתפל ו"צף", כנפיים תפוחות, חישוקי 21 אינץ' ועוד. מאחור יחידות תאורה בצורת 'C' אשר כמעט ומתחברות במרכז דלת תא המטען.

קיה EV5 קונספט
צילום: קיה

בסביבת הנהג מופע אלגנטי ונקי כזה המשלב אלמנטים מוכרים מדגמי קיה החשמליים הנוכחיים. כך למשל צמד מסכים, גלגל הגה כפול צלעות, קיצורים המשולבים בתוך הדשבורד (EV9) ועוד. התחושה הכללית היא של סביבת נהג מנימליסטית, מאווררת ו"פתוחה", ולכך אמורה לסייע קונסולה מרכזית נמוכה המאפשרת חיבור בין צמד המושבים מלפנים.

מאחור, צמד מושבים נוסף הנראה דומה עד זהה לאלה מלפנים, ולפחות בצד הנוסע המושבים מסוגלים להסתובב על צירם ב-90 מעלות לכיוון הדלתות. יחד עם דלתות הנפתחות בכיוונים מנוגדים הדבר מאפשר יצירת חוויית "מרפסת" המחברת באופן חסר תקדים בין האדם לטבע, כך קיה.

קיה EV5 קונספט סביבת נהג
צילום: קיה
 

מתי יגיע הדגם הסדרתי והאם נראה אותו בישראל?

בקיה מדווחים כי הדגם הסדרתי יוצג עוד השנה ויגיע תחילה לשוק הסיני, ולמעשה יהווה את תחילת ניסיון החדירה של היצרנית לפלח החשמלי במדינת הענק. בהמשך צפוי להתרחב השיווק גם למדינות נוספות.

אחרי שראינו את המעבר המרשים של EV9 מקונספט למציאות, המופע החיצוני של EV5 נראה די בשל ומוכן. סביבת הנהג לעומת זאת צפויה לעבור שינויים משמעותיים, ביניהם כנראה גם שילוב קורה B ודלתות "רגילות". בשלב זה בקיה לא מפרטים לאיזה סגמנט הולך להשתייך EV5 הסדרתי ואף נמנעו למחשוף את מידות רכב התצוגה. המופע מזכיר את זה של ה-9 הגדול, אולם לפי שיטת סימול הדגמים הנוכחית הוא אמור להתייצב מתחת ל-EV6.

קיה EV5 קונספט חלק אחורי
צילום: קיה