שלוש שנים לאחר השקת גרסת קופה סגורה לפורטופינו הפתוחה, פרארי חושפת לה גרסה פתוחה... מבולבלים? גם אנחנו, אבל בעולם הרכב הנוכחי, על נישותיו המרובות ותתי הדגמים, אין באמת סיבה שלא תהיה לרומא גרסת ספיידר פתוחה, שתפנה ללקוחות שרוצים משהו קצת שונה.

כדי לבדל אותה מהפורטופינו, פרארי בחרה להתקין ברומא ספיידר גג בד במקום הגג הקשיח המתקפל - פריט שלא ראינו בפרארי מאז ירדה מפס הייצור ה-F430 ספיידר האחרונה ב-2010. החברה אף מציינת שזהו דגם המנוע הקדמי הראשון לקבל גג רך מאז ה-365 GTS/4 משנת 1969.

הרומא ספיידר הוצגה בשבוע שעבר באירוע פרטי ללקוחות במרקש, ומתבססת על אותה שלדת אלומיניום כמו גרסת הקופה, אך זוכה לחלק אחורי שונה וחיזוקי מרכב שנועדו לשפר את קשיחות הפיתול בעקבות הסרת הגג.

המנוע הוא אותו V8 כפול מגדשים בנפח 3.9 ליטר המייצר 620 כ"ס ו-77.4 קג"מ, הנשלחים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד.   נתוני ביצועים טרם נחשפו, אך ניתן לצפות שעלייה במשקל של 85 ק"ג ביחס לקופה (לכ-1650 ק"ג) והחיסרון האווירודינמי יפגעו מעט בתאוצות ובמהירות המרבית ביחס לגרסה הסגורה (3.4 שניות למאה, 320 קמ"ש).

פרארי רומא ספיידר 2023
צילום: פרארי

ביחס לפורטופינו, הגג הרך של הרומא ספיידר מגדיל את יכולת האחסון בתא המטען - ולטעמנו לפחות, מעניק לה עיצוב אלגנטי יותר. קיפול הגג אורך 13.5 שניות וניתן לביצוע במהירויות של עד 60 קמ"ש, והבד ארוג מחומר דו-שכבתי המבטיח בתיאוריה ביצועים אקוסטיים דומים לאלו של גג קשיח מתקפל. יתרון נוסף של גג הבד הוא אפשרויות הקסטומיזציה, שמאפשרות לרוכשים להתאים את צבע הגג והתפרים במבחר של גוונים שונים.

פרארי פיתחה גם מספר פתרונות אווירודינמיים כדי לייצר "בועת" רוח סביב תא הנוסעים במהירות שיוט, ביניהם בולטים במיוחד ציר אוטומטי נשלף באורך 5 מ"מ על מסילת השמשה הקדמית, ומסיט רוח ייחודי מוגן בפטנט, שניתן לפתוח תוך כדי תנועה.

פרארי רומא ספיידר
צילום: פרארי

גם הספויילר האחורי האקטיבי של הרומא עוצב מחדש כדי לתפקד כאשר הגג מופשל, עם שלושה מצבים בהתאם למהירות ותרחישי הנהיגה. בזווית הפתיחה המקסימלית שלו, הספויילר מייצר 95 ק"ג של כוח הצמדה במהירות של 250 קמ"ש.

תא הנוסעים של הספיידר מוכר מגרסת הקופה, עם המבנה הדו-אזורי הייחודי של פרארי והממשק הדיגיטלי העדכני ביותר. פקדי המגע על גלגל ההגה, שזכו לביקורות על תפעול מתסכל, כוללים כעת חריצים לאצבעות לשיפור נוחות השימוש. בשונה מהקופה, בספיידר יוצע גם "צעיף אוויר" מחומם לנסיעות חורפיות פתוחות גג.

פרארי רומא ספיידר 2023 תוצע למכירה בהמשך השנה, ותגיע גם לישראל. מחירים טרם פורסמו. 

פרארי רומא ספיידר גג קשיח
צילום: פרארי