לאחרונה נראה כי בכל שבוע אנחנו מתבשרים על הפסקת ייצורו של עוד דגם אייקוני, שבחלק מהמקרים מוחלף ברכב פנאי חשמלי ובשאר המקרים פשוט נשלח לגמלאות.

הפעם זהו הדור השישי של שברולט קמארו, שייצורו יסתיים באופן רשמי לאחר שנת הדגם 2024, ב"מהדורת אספנים" בייצור מוגבל. למעשה, הסוף קרוב יותר ממה שזה נשמע, כי הקמארו האחרונה תתגלגל ממפעל ההרכבה בינואר 2024, כך ש"שנת" הייצור האחרונה תהיה קצרה במיוחד. לשם השוואה, ייצור הצ'ארג'ר והצ'אלנג'ר של דודג לשנת 2023 מתוכנן להימשך עד ה-31 בדצמבר - כך שלמרות שהקמארו מחזיקה מעמד טכנית לשנת דגם אחת יותר, הייצור שלה יסתיים רק חודש מאוחר יותר.

הקאמרו סובלת כבר מספר שנים מירידת מכירות בעולם, גם בשל משבר שרשרת האספקה בתעשייה, אך גם בגלל חוסר חדשנות בהשוואה ליריבות מבית פורד ודודג', שמציגות מהדורות מיוחדות בכל שני וחמישי. כרגע המחליפה לא נראית עדיין באופק, אך שברולט מבטיחה שהשם "קמארו" ימשיך לשמש בסדרות מירוצים ברחבי העולם.

שברולט קאמרו מהדורת אספנים
צילום: שברולט

סקוט בל, סמנכ"ל בשברולט העולמית, הוסיף כי "אומנם אנחנו לא מכריזים על יורשת מיידית היום, אבל תהיו בטוחים, זה לא סוף הסיפור של הקמארו". השמועות מדברות על כך ש-GM מפתחת מכונית שרירים חשמלית ברוח הצ'ארג'ר דייטונה של המתחרים, אך כאמור, אין לכך סימוכין רשמיים. 

ספר ההזמנות למהדורת האספנים יפתח בקיץ הקרוב, ועד שיחשפו פרטים נוספים, נצטרך להסתפק בתמונות הטיזר האפלות שפורסמו היום.

שברולט קאמרו 2023
צילום: שברולט