תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט פנאי קומפקטי יוקרה' הוא – ג'נסיס GV60.

ג'נסיס GV60 הוא רכב פנאי קומפקטי במרכב עם סיומת כמו-קופה – ואפשר בקלות לפי התאור הזה לאמר כי כמותו ראינו כבר רבים. אלא שלבטל אותו בטענה כזו תהיה פשוט טעות – מדובר באחד מרכבי הפנאי הטובים ביותר שבנמצא, פשוט כך.

דגם זה נחשף לראשונה באוגוסט 2021 על בסיס פלטפורמת E-GMP של קונצרן יונדאי, וכן זה אומר שמדובר ברכב כל-חשמלי היושב על פלטפורמה ייעודית לכלי רכב חשמליים. וכן, זהו הרכב החשמלי הייעודי הראשון של יצרנית מכוניות היוקרה הקוריאנית.

ג'נסיס GV60
צילום: עזרא רפאל

השימוש בפלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי מאפשר להציע לקהל תכונות ייחודיות ומתקדמות בתחום החשמלי. הפלטפורמה אפשרה להציג מימדים חריגים לסגמנט – כמו בסיס גלגלים באורך 290 ס"מ! יש יחידות הנעה מגוונות כולל גרסה חזקה במיוחד (נגיע אליה בקרוב), סוללות גדולות-יחסית ומערכי הנעה יעילים וטעינה מהירה, אבל ממש מהירה – עד 350 ק"ו, בערך כפול ממה שמציעים המתחרים.

עיצובו של ג'נסיס GV60 ייחודי, בולט, שונה – ייחודי כבר אמרנו? יחידת התאורה יפהפיות, הסבכה משתלבת היטב ומרמזת לסמל המותג, הצללית נאה מאוד, הסיומת היא בסגנון קופה, רמיזות הפנאי מוסיפות לייחוד, החישוקים מעוצבים, הספוילר מוסיף – כל ס"מ ברכב הזה מעוצב למשעי והתוצאה הכללית מהממת במפגש פנים אל פנים.

גם סביבת הנהג מרהיבה בעיצובה. התחושה הכללית אוורירית ונעימה בזכות שטח חלונות נאה, ריפודים ודיפונים בהירים, קונסולה מרכזית צפה וקווים עיצוב נקיים. אותו עיצוב נקי מעניק תחושה מינימליסטית במידה, כזו המאוזנת עם איכות החומרים הטובה, המסכים העשירים ונגיעות עיצוביות ותשומת לב מרשימה לפרטים. כל זה לא על חשבון הנדסת האנוש שהיא מהמוצלחות ביותר בגזרה החשמלית, אולי בכלל.

ג'נסיס GV60 סביבת נהג
צילום: עזרא רפאל

המרחב מלפנים מצוין והמושבים שם נהדריםף זה בולט במיוחד בנסיעות ארוכות. גם מאחור מרחב טוב לנוסעים, בג'נסיס טיפלו היטב בגג המשתפל כך שאתם מרוויחים עיצוב נהדר מבחוץ מבלי לוותר יותר מדי על מרווח הראש לנוסעים. גם כאן מושבים נוחים ואותה איכות ותשומת לב לפרטים – וזה לא מובן מאליו. תא המטען מציע 432 ל', נתון נאה למדי אליו מתווסף תא מטען קדמי המציע עוד 50 ל' נוספים ושימושיים. 

על כל אלה משלים ה-GV60 כישורי נסיעה פשוט משובחים. יחידת ההנעה של GV60 בגרסת ההנעה אחורית (228 כ"ס) מגיבה נהדר ללחיצה על הדוושה, הביצועים נאותים וטווח הנסיעה מצוין ממש – בקלות ניתן לכסות יותר מ-400 ק"מ בין טעינות. על כך מוסיף רכב הפנאי הזה נוחות נסיעה מצוינת, בידוד רעשים מוצלח והתנהגות כביש טובה ליצירת מכלול מרשים מאוד כמעט בכל תוואי דרך.

ג'נסיס GV60 חלק אחורי
צילום: עזרא רפאל

ואם אתם רוצים קצת יותר מהג'נסיס שלכם ה-GV60 מוצע גם במהדורת 'TOP' – לזו כבר הנעה כפולה עם הספק מירבי של עד 489 כ"ס(!) ותאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. כיול המתלים בהתאם תומך נהיגה ספורטיבית ויש מצב 'דריפט' שמאפשר שעשועי אספלט באופן נדיר למכוניות בסגמנט. אהבנו!

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, ג'נסיס GV60 היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים'

ג'נסיס GV60 אוטו השנה 2023
צילום: עזרא רפאל