ביוני 2022 הודיעה אפל על הדור הבא של ממשק אפל קארפליי, שיוצג לקראת סוף השנה הנוכחית. הממשק החדש יתרחב למסכים נוספים במכונית (קרי, לוח המחוונים המוקרן) ויאפשר שליטה במאפייני רכב כגון מיזוג ורדיו, כדי שלא תצטרכו לעבור בין מסכים במהלך נהיגה.

יצרניות רכב רבות תמכו במהלך, אולם לפי דיווח של סוכנות הידיעות 'רויטרס', ג'נרל מוטורס לא תהיה אחת מהן - ותבטל את השימוש באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו ברכביה החשמליים העתידיים. כלי הרכב הקיימים העושים שימוש בממשק ישמרו על הטכנולוגיה, כמובן, וכך גם רכבי במזין ודיזל חדשים - אבל דגמים חשמליים יעברו למערכת מולטימדיה משולבת שפותחה עם גוגל, אשר תוצע לראשונה בשברולט בלייזר EV החדש.

לטענת מקורות ב-GM, הסיבה העיקרית למעבר לטכנולוגיה עצמאית היא כדי לקבל נתונים נוספים על הדרך שבה נהגים משתמשים וטוענים את כלי הרכב החשמליים שלהם (או במילים אחרות, לעקוב אחריהם טוב יותר...). המערכת החדשה נמצאת בפיתוח מאז 2019 ותוכננה מראש כדי להשתלב עם מערכות מתקדמות אחרות, דוגמת טכנולוגיית הנהיגה החצי-אוטונומית "סופר קרוז".

שברולט בלייזר EV
צילום: שברולט

"יש לנו הרבה תכונות חדשות של סיוע לנהג המשולבות בצורה הדוקה יותר עם הניווט", אמר לרויטרס מייק הימצ'ה, מנהל חווית הקוקפיט הדיגיטלי של GM. "אנחנו לא רוצים לעצב את התכונות האלה בצורה שתלויה באדם שיש לו טלפון סלולרי" (כן, זה מה שהוא באמת אמר).

המערכת החדשה תאפשר למותגי החברה להשיק גם שירותי מנויים דיגיטליים - עניין שלדברי אנליסטים בתעשייה יהוה מנוע צמיחה ורווחים עצום עבור יצרניות הרכב בשנים הקרובות. מנכ"ל GM, מארי בארה, אף אמרה בעבר שהיא מצפה לראות את החברה מכניסה 20-25 מיליארד דולר ממנויים מדי שנה עד 2030.

לטענת רויטרס, הדגמים החשמליים של GM יקבלו את השימוש במפות של גוגל ובסייען הקולי בחינם למשך שמונה שנים, אולם אפליקציות חיצוניות שאנו משתמשים בהן כיום בחינם דרך הטלפונים שלנו, כמו 'ספוטיפיי' ו'אודיובל', יוצעו על בסיס מנוי.

שברולט בלייזר EV סביבת נהג
צילום: שברולט