דור חדש לג'יפ רנגלר מגיע רק פעם בעשור, אבל בעקבות ההשקה של פורד ברונקו המתחרה, לג'יפ יש תמריץ נוסף לשמור על דור JL הנוכחי עדכני ככל האפשר. כך שלקראת שנת 2024, הרנגלר מקבל שתי רמות גימור חדשות (4xe היברידי מוזל ורוביקון-X יקר יותר), לצד שיפורים טכנולוגיים ומכאניים, ושדרוג לתא הנוסעים הכולל מסך מידע אופקי גדול מבעבר.
 

ג'יפ רנגלר החדש

השינוי החיצוני העיקרי הוא הקטנה של הגריל המסורתי, שזוכה עכשיו למסגרת שחורה (למעט ברמת גימור "סהרה").

בתא הנוסעים, ג'יפ החליפה את כל המחצית העליונה של הדשבורד כדי לפנות מקום למערכת מולטימדיה עם מסך אופקי בגודל 12.3 אינץ' המפעיל את הגרסה העדכנית ביותר של Uconnect 5, עם אנדרואיד אוטו אלחוטי כסטנדרט ואפל קארפליי.

ג'יפ רנגלר 2024 סביבת נהג
צילום: ג'יפ

האנטנה הוטמעה בשמשה הקדמית כדי שלא תיתלש בנהיגה בין עצים ושיחים, ומושבים מתכווננים חשמלית מוצעים עתה כאופציה, כמו גם גשר מובנה לאביזרים (מצלמות אקשן, למשל) על לוח המחוונים - פריט שהגיע בהשראת הברונקו.

תחום הבטיחות שופר אף הוא, ומעתה מוצע הרנגלר עם כריות וילון כסטנדרט, וברמות הגימור הגבוהות גם עם שפע מערכות בטיחות אקטיביות (שמירת מרחק, תנועה חוצה מאחור ושטחים מתים), לצד בקרת שיוט אדפטיבית. 

ג'יפ רנגלר 2024 בשטח
צילום: ג'יפ
 

מנועים

באגף המנועים לא השתנה הרבה, פרט להפסקת שיווקה של גרסת ה-V6 דיזל. שאר המנועים - 2.0 ליטר טורבו בגרסה רגילה (270 כ"ס) והיברידית-נטענת (375 כ"ס), 3.6 ליטר V6 (285 כ"ס) ו-6.2 ליטר V8 (470 כ"ס) - נותרו ללא שינוי, אולם כעת רק את ה-V6 ניתן לשדך לתיבת שישה הילוכים ידנית; כל שאר המנועים זמינים אך ורק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

גרסאות רוביקון הקרביות זוכות כעת לסרן אחורי צף 'דנה 44' המאפשר יכולת גרירה גבוהה מבעבר (2.3 טון בקירוב, לעומת 1.6 טון בשאר הגרסאות), והתקנת חישוקים וצמיגים גדולים יותר. ניתן לצייד את הרוביקון גם בכננת 'וורן' אינטגרלית עם כוח גרירה של 3.6 טון, וכאשר הוא מצויד בחבילת Xtreme 35 (שמחליפה את "Xtreme Recon"), לקבל יחס זחילה קצר במיוחד של 100:1.

ג'יפ רנגלר החדש
צילום: ג'יפ

היצע הרוביקון התפצל למעין שלוש רמות גימור: מעל הרוביקון הרגיל מוצע מעתה "רוביקון X" - רמת גימור מאובזרת ומעודנת יותר, עם צמיגים סטנדרטיים בגודל 35 אינץ', פגושי פלדה, מצלמת שטח משולבת ועוד. מן העבר השני, גרסת וויליס הוקשחה והפכה למעין "רוביקון ג'וניור", עם מרווח גחון משופר, בתי גלגלים מנופחים ורשימת אבזור מכוונת עבירות, כולל דיפרנציאל אחורי ננעל וצמיגי 33 אינץ'.
 

גרסאות

גרסת 4Xe המצליחה - הרכב ההיברידי-נטען הנמכר ביותר באמריקה - מציעה כמו בעבר סוללה של 17 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-40 ק"מ, אך מוצעת מעתה גם ברמת גימור 'ספורט S' מוזלת.

ג'יפ רנגלר גרסאות
צילום: ג'יפ

בגרסה זו, בדומה לברונקו, יוצע "Power Box" המופעל בכוח הסוללה של המערכת ההיברידית -  וכולל ארבעה שקעים של 120 וולט בהספק כולל של 3.6 קילוואט. כשמשתמשים במערכת לקמפינג או להפעלת כלי עבודה, מנוע הבנזין של ה-4xe יפעל אוטומטית כגנרטור כאשר הסוללה תתרוקן. 

הרנגלר המחודש צפוי להגיע לישראל במחצית הראשונה של 2024. מחירים טרם נחשפו.

ג'יפ רנגלר החדש בישראל
צילום: ג'יפ