שמועות ותמונות על גרסת ייצור של הרודסטר החשמלית מבית MG מסתובבות ברשת מאז הוצג דגם הקונספט "סייברסטר" ב-2021 - אך כעת זה רשמי: החברה תציג את הגרסה הסדרתית בתערוכת שנחאי, ותמונות ראשונות ממשרד התעשייה וטכנולוגיית המידע הסיני הגיעו לרשת לפני החשיפה הרשמית.

לכאורה, להציג רודסטר דו-מושבית בימים בהם הקטגוריה כולה בדעיכה נשמע כצעד תמוה, אך החברה הסינית עושה כבוד לשורשי המותג הבריטי MG, שעשה את שמו בייצור רודסטרים ספורטיביים במשך עשרות שנים; הרודסטר האחרונה של החברה הבריטית, ה-TF בעלת המנוע המרכזי, החלה את חייה ב-1995 ונשארה בייצור עד 2011, אז כבר בבעלות של SAIC הסינית.

כיאה לימים אלו, הסייברסטר (שילוב של המילים סייבר ורודסטר) תוצע עם הנעה חשמלית בלבד, בגרסאות הנעה אחורית (מנוע יחיד) או כפולה (שני מנועים). העיצוב של הגרסה הסדרתית הרבה פחות עתידני ומוגזם מזה של הקונספט המקורי, והיא מציגה פרשנות עדכנית לפרופורציות רודסטרים קלאסיות - מכסה מנוע ארוך, זנב קצרצר וגג בד מתקפל, עם פנסי חזית ואחוריים מודרניים. התוצאה, לפחות בתמונות שפורסמו, נראית פשוט נהדר - משב רוח רענן בעולם בו רוב כלי הרכב הופכים לאותו SUV שטאנצי ובולבוסי.  

גג הבד יוצע בגוון שחור או אדום, ויוצעו שני עיצובי חישוקים דו-גווניים בגודל 19 או 20 אינץ'. מבחינת ממדים, מדובר במכונית גדולה וכבדה ממאזדה MX-5 למשל - אך גם חזקה בהרבה; אורכה של הסייברסטר יעמוד על 435.5 ס"מ, ארוכה ב-62 ס"מ (!) מהמאזדה, ולמעשה אף ארוכה מב.מ.וו Z4 ב-21 ס"מ. בסיס הגלגלים יעמוד על 270 ס"מ נכבדים, הרוחב על 191.3 ס"מ והגובה על 132.9 ס"מ. בהתאם למימדים ולמסת הסוללות, גם המשקל העצמי אינו צנוע עבור מכונית ספורט - 1850 ק"ג - אך די נאה עבור רכב חשמלי.

גרסת המנוע היחיד תפיק 314 כ"ס, בעוד שגרסת המנוע הכפול תציע הספק משולב של 543 כ"ס (204 כ"ס למנוע הקדמי, ו-339 כ"ס למנוע האחורי. המהירות המרבית תוגבל ל-193 קמ"ש בגרסת הבסיס ו-200 קמ"ש בכפולת ההנעה, ואפשר לצפות לתאוצה למאה קמ"ש של כ-3.5 שניות ומטה בגרסה הבכירה.

מידע לגבי טווח, סוללות ומחיר יפורסם ככל הנראה עם ההצגה הרשמית בתערוכת שנחאי שתיפתח ב-18 באפריל.

MG סייברסטר
צילום: MG