אמ.ג'י (MG) הוא מותג אנגלי ששורשיו נעוצים בתחילת המאה הקודמת ועשה את שמו בזכות שפע דגמים ספורטיביים עממיים יחסית.
המותג הגיע לשיא פריחתו בשנות ה-60' אך ירד מתהילתו וכמעט נכחד שני עשורים מאוחר יותר.לאחר גלגולים רבים הפכה MG לחטיבה הספורטיבית של רובר הבריטית (שבעצמה הייתה בבעלות ב.מ.וו), עם וורסיות קרביות ל-25 הקטנה, ה-45 המשפחתית וה-75 הסלונית (כולל גרסאות הנעה אחורית פרועות).במקביל שווקה גם ה-F (שאחר כך הפכה ל-TF), רודסטר קטנה ומתקדמת יחסית עם מנוע מרכזי, מתלים מתוחכמים ומנועים עתירי טכנולוגיה, ולזמן קצר אף הוצגה מכונית ספורט-קופה יוקרתית – ה-SV, עם מנוע V8 אדיר וביצועים כמעט אקזוטיים.אבל זו הייתה שירת הברבור של רובר ו-MG ה"בריטיות" וזמן קצר לאחר מכן הן ירדו מנכסיהן.כאשר רובר פשטה את הרגל ב-2005 נקנה המותג MG ופסי הייצור על ידי נאנג'ינג הסינית, אשר התמזגה ב-2007 עם סאיק (שהחזיקה בבעלותה את פסי הייצור של רובר). 'SAIC', קיצור של Shanghai Automotive Industry Corporation, הוא קונצרן ענק שאחראי לרוב מכירות הרכב בסין (הם מייצרים ברישיון גרסאות מקומיות של רכבי GM ופולקסווגן), וכיום מייצר דגמים מעודכנים של רובר ו-MG הבריטיות. בהתחלה היו אלו גרסאות מעודכנות לרובר 75 ול-TF MG המוכרות ומאוחר יותר הוצגו שתי מכוניות חדשות, MG550 ואחותה מחומשת הדלתות, ה-MG6. בעתיד אמורים להצטרף להיצע דגמים נוספים, כולל סופרמיני חדשה.בתחילת 2010 החל ייבוא לישראל של MG, על ידי חברת 'לובינסקי' שמייבאת גם את פיג'ו וסיטרואן לארץ.תחילה עם ה-MG550 כשבהמשך מתוכננים להגיע דגמים נוספים.

המשך קריאה