תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט משפחתיות גדולות' היא – יונדאי סונטה.

יונדאי סונטה היא המשפחתית הגדולה המועדפת עלינו גם השנה, וזו הפעם השלישית ברציפות בה אנו בוחרים להעניק למשפחתית הגדולה של יונדאי את תואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט המשפחתיות הגדולות. הישג בהחלט מכובד. ואנחנו רק נאמר שממש בימים אלה חשפה יונדאי מהדורה מעודכנת לאחר מתיחת פנים כן? 

בכל מקרה, נחזור לסונטה שלפנינו כאן היום. הופעתה החיצונית נאה ועדכנית גם כיום – הפרופורציות טובות ונאות, הקווים מקוריים ויחודיים לה והיא משלבת מספר אלמנטי עיצוב מרכזיים (כן, אנחנו מדברים על יחידות התאורה הנאות) ליצירת מופע הרמוני ומרשים. ואם תבחרו בגרסת הטורבו שלה תזכו לאיפור ספורטיבי המשפר לטעמנו את ההופעה עוד יותר – חישוקי 18 אינץ' בעיצוב ספורטיבי, פגושים אגרסיביים יותר, מפלטים בולטים ועוד.

יונדאי סונטה
צילום: מערכת אוטו

גם בסביבת הנהג תמצאו מופע בעל קווים יחודיים ושונים למדי מאלה של שאר דגמי היצרנית. מעבר לעיצוב הנאה עצמו תמצאו גם חומרים ודיפונים בשילוב צבעים וגוונים נאה, איכות חומרים טובה והרבה מצויינת להשלמת תחושה איכותית. המרחב מלפנים מצוין, גם מאחור, והנדסת האנוש טובה מן המקובל כיום. רשימת האבזור העשירה רק מוסיפה.

סונטה מוצעת בישראל עם שתי יחידות הנעה לבחירה – טורבו-בנזין או היברידית. הראשונה מציעה מנוע 1.6 ל' טורבו-בנזין המפיק 180 כ"ס ומציע אופי נמרץ ודינאמי, משלב בין ביצועים טובים לצריכת דלק נאותה. היחידה ההיברידית (192 כ"ס) משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי למנוע חשמלי ומציעה ביצועים נאותים וצריכת דלק נמוכה ממש, במיוחד כשנזכרים כי מדובר במכונית גדולה שכזו.

יונדאי סונטה ביצועים
צילום: מערכת אוטו

אבל סונטה היא יותר ממכונית מעוצבת, ומרווחת – מדובר גם במכונית שמצליחה להתנהל באופן נהדר בכביש. כיול מתלים מוצלח מביא לנוחות נסיעה טובה בכל הגרסאות, כאשר ה'טורבו' מוסיפה גם יכולת דינאמית מרשימה ומוצלחת. בשתי הגרסאות בידוד רעשים מצוין המביא לאיכות נסיעה כוללת גבוה במיוחד והופך אותה למכונית נעימה מאוד בנסיעות ארוכות.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, יונדאי סונטה היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט משפחתיות גדולות'.

יונדאי סונטה אוטו השנה 2023
צילום: מערכת אוטו