מכוניות קטנות היו פעם נשמת אפה של תעשיית הרכב האירופאית, אך העלייה בפופולריות של רכבי פנאי מחד והצורך לעבור למנועים חשמליים מאידך, גרמו לכך שהסופרמיני המסורתיות נמצאות בסכנת הכחדה; פורד כבר הודיעה שתפסיק את ייצור הפיאסטה ופולקסווגן רמזה שתיאלץ להיפטר מהפולו כאשר תקנות הזיהום 'יורו 7' יכנסו לתוקף. 

הקליאו הייתה להיט עצום עבור היצרנית לאורך השנים וכ-16 מיליון יחידות נמכרו. רנו אומנם תעבור לחשמל עם ה-5 החדשה, אבל עדיין לא מוותרת על הקליאו ועל מנועי הבעירה - בין היתר בגלל שבקרוב צפויה מיצובישי להכריז על דור חדש לסופרמיני שלה, הקולט, שתהיה למעשה רנו קליאו עם סמל היצרנית היפנית.

כדי לשמור על מראה רענן, הקליאו מיישרת קו עם שפת העיצוב העדכנית של היצרנית, וזוכה לסבכה משובצת מוגדלת, חתימת תאורה דקיקה והלוגו הדו-ממדי החדש של המותג. מאחור השינוי עדין יותר, וכולל פנסים בעיצוב מחודש ופגוש זוויתי יותר.

רנו קליאו 2023
צילום: רנו

רמת הגימור הספורטיבית במראה, RS ליין, מפנה את מקומה לרמת הגימור Esprit Alpine ("רוח אלפין") החדשה, ששואבת השראה מהמותג הספורטיבי של היצרנית. 'אספרי אלפין' כוללת תגים וצבעים ייחודיים, לצד חישוקי 17 אינץ', מושבים ספורטיביים ודיפוני זמש בתא הנוסעים. 

גם בשאר רמות הגימור תמצאו דיפונים איכותיים יותר ובדים מחומרים ברי קיימא, אבל העיצוב הכללי - מולטימדיה 7 אינץ' בגרסאות הבסיס ו-9.3 אינץ' ברמות הגימור הבכירות - זהה במידה רבה לבעבר. לוח מחוונים מוקרן יוצע מעתה כסטנדרט - ובהתאם לרמת הגימור ינוע בין 7 ל-10 אינץ'.

רנו קליאו 2023 סביבת נהג
צילום: רנו

בתחום המכאני מעט השתנה, והבשורה העיקרית היא שהיחידה ההיברידית-נטענת שמוצעת באירופה (אותה פגשנו בדגמי רנו וניסאן רבים) טיפסה מ-140 ל-145 כ"ס.

יחידת ההנעה היחידה המשווקת כרגע בישראל – 1.0 ל' טורבו-בנזין, 90 כ"ס, עם תיבה רציפה או ידנית - לא השתנתה במתיחת הפנים.

מחירים ומועדי שיווק טרם פורסמו, אך קרוב לוודאי שהקליאו תנחת בישראל במחצית השנייה של 2023. 

רנו קליאו 2023 מתיחת פנים
צילום: רנו