מזראטי מאוד גאה להיות מותג היוקרה האיטלקי הראשון שעובר לחשמל, ולאחר שב-2021 נהנתה משנת שיא עם צמיחה של 41% במכירות כלל עולמיות ורווח נקי של למעלה מ-2 מיליארד דולר, היא מתכננת להציע גרסה "פולגורה" חשמלית לכל דגמיה.

ראשונה להיחשף הייתה גרסת פולגורה (Folgore, "ברק" באיטלקית) לגראן טוריסמו החדשה, ובתערוכת הרכב בשנחאי היא חשפה את הגרסה החשמלית לגרקאלה, רכב הפנאי הקומפקטי של החברה.
 
מבחינה חיצונית, כולל הפולגורה חזית בהשראת גרסת 'טרופאו' הביצועיסטית עם "שבכה הפוכה" אטומה למחצה. בנוסף הוא צויד בדיפיוזר חדש מאחור ובחישוקים שעברו אופטימיזציה אווירודינמית למקסום טווח הנסיעה.

בתא הנוסעים יש קומץ נגיעות מיוחדות לפולגורה, כולל פונקציית "תחזוקת טמפרטורת תא הנוסעים" השומרת על הקוקפיט בטמפרטורה נוחה גם כאשר הרכב כבוי. מערכת הניווט ספציפית לגרסה החשמלית ו"מודעת לחלוטין למצב הסוללה" ותיקח בחשבון עצירות טעינה לאורך הדרך. הפולגורה ידע גם להציג את המרחק המקסימלי שהוא מסוגל לעבור על מפת הניווט, בזמן אמת, בהתאם למצב הטעינה ולסגנון הנהיגה.

מזראטי גרקאלה פולגורה סביבת נהג
צילום: מזראטי

בתחום ההנעה, מארז סוללות גדול של 105 קוט"ש מספק כוח לצמד מנועים עם תפוקה משולבת של 557 כ"ס ו-83.6 קג"מ. זה מאפשר לרכב הפנאי המגודל להאיץ למאה קמ"ש ב-4.1 שניות, ולהעפיל למהירות מרבית של 220 קמ"ש.

בניגוד למה שהורגלנו בשנים האחרונות מכלים חשמליים, הפולגורה פחות מהיר מגרסת הבנזין הבכירה; לטרופאו מנוע V6 בנזין כפול-מגדשים בנפח 3.0 ליטר המפיק 530 כ"ס ו-63.2 קג"מ, ובזכות משקל קל ב-600 ק"ג מהוורסיה החשמלית, הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ומטפס ל-285 קמ"ש.

מזראטי גרקאלה פולגורה חשמלי
צילום: מזראטי

מזראטי צופה טווח נסיעה של כ-500 ק"מ ברגע שיתפרסמו נתוני הטווח הרשמיים בתקן WLTP. יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 150 קילוואט DC מאפשרת לטעון את הסוללה מ-20% ל-80% בתוך 29 דקות.

הפולגורה מוצע כסטנדרט עם מתלי אוויר, בולמים אדפטיביים וארבעה מצבי נהיגה המשפיעים על כיולם: GT, Sport, Off-Road ו-Max Range. מצב "טווח מקסימלי" הייחודי לגרסה זו "מומלץ כאשר הסוללה יורדת מתחת ל-16% ואין נקודות טעינה בקרבת מקום", והוא יסייע לחלץ עוד כמה ק"מ של נסיעה מהסוללה באמצעות ניתוק בקרת האקלים, הפחתת תגובות המצערת והגבלת המהירות המרבית ל-130 קמ"ש.

מזראטי גרקאלה פולגורה טעינה
צילום: מזראטי

פרטים נוספים ומחירים יחשפו בהמשך. הצגת הפולגורה היא חלק מתוכנית מקיפה לחשמול כל דגמי החברה עד 2030, כאשר עד שנת 2025 מותג היוקרה האיטלקי יציג גרסה חשמלית של מכונית העל MC20, כמו גם גרסאות חשמליות כל-חדשות של רכב השטח לבאנטה ומכונית הספורט-סלון קוואטרופורטה.

הלבנטה והקוואטרופורטה הבאות צפויות להציע יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 וטווח נסיעה מרבי של כ-700 ק"מ בין טעינות.

מזראטי גרקאלה פולגורה 2023
צילום: מזראטי