יצרנית הרכב הסינית BYD הציגה בתערוכת שנחאי את מכונית העל הראשונה שלה, U9, שתשווק תחת מותג היוקרה 'יאנגוואנג'.

פרטים על המכונית נחשפו לראשונה בחודש ינואר האחרון, כאשר המותג הטרי הציג את רכב השטח U8 העושה שימוש באותה פלטפורמה. שני הכלים חולקים גם את ארבעת המנועים החשמליים המנפקים הספק משולב של 1100 כ"ס ו-130.5 קג"מ. החברה לא נידבה יותר מדי פרטים על ביצועים, ורק ציינה שה-U9 תאיץ למאה קמ"ש תוך 2 שניות ותוכל לנסוע כ-700 ק"מ בין טעינות. 

מבחינה חיצונית, כוללת המכונית המוגמרת שהוצגה בתערוכה אווירודינמיקה מתוחכמת יותר מזו של אב הטיפוס המקורי, הרבה פריטי עיצוב שהושאלו מלמבורגיני ומקלארן, וחזית עמוסה במחרוזות לד מוגזמות.

הצגת המכונית על הבמה בשנחאי לוותה במפגן יכולת של מערכת המתלים המתוחכמת, ובו היא קפצה מעלה-מטה כמו בקליפ של ד"ר דרה משנות התשעים. מערכת המתלים, הנקראת 'Disus-X' כוללת שלוש מערכות שונות הפועלות בשיתוף: בולמים אדפטיביים (Disus-C), בקרת מרכב הידראולית (Disus-P) וקפיצי אוויר (Disus-A), ומספקת שליטה בתנועות המרכב על כל הצירים.

יאנגוואנג U9
צילום: BYD

אנשי החברה מתגאים כי מערכת DiSus היא מערכת בקרת המרכב החכמה הראשונה שפותחה עצמאית מאפס על ידי חברת רכב סינית, ומציינים כי היא מסוגלת להפחית את זוויות הגלגול, הצלילה והנסיקה, למזער את הסיכון להתהפכות ולסייע בהאצה ובלימה עצמונית במקרה חירום.

בזכות השליטה הנפרדת בכל מתלה, BYD גם צירפה סרטון שבו ה-U9 נוסעת על שלושה גלגלים בלבד, כמו שיודעים לעשות דגמי סיטרואן הוותיקים המצוידים במתלים הידרופנאומטיים.

כרגע לא נראה שהחברה מתכוונת לשווק את הדגם מחוץ לגבולות סין, שם הוא יעלה כמיליון יואן (530 אלף שקלים בשער הנוכחי) ויתחרה במכונית העל החשמלית של GAC.

BYD יאנגוואנג U9
צילום: BYD