מרצדס חשפה את הדגם החדש של מכונית הסלון שלה, E קלאס, דור שישי לשושלת שהחלה ב-1993. למרות שהיצרנית מקדמת את תוכניתה לייצר מכוניות חשמליות בלבד עד סוף העשור, הדור החדש נותר נאמן למנועי בנזין ודיזל (כולם בסיוע היברידי), וישווק לצד EQE החשמלית, ממנה שואבת ה-E קלאס השראה עיצובית וטכנולוגית.

ה-E קלאס החדשה מתבססת על גרסה מעודכנת של ארכיטקטורת ההנעה האחורית המודולרית של מרצדס (MRA), שעברה חיזוקים מבניים ביחס לדור היוצא; בסיס הגלגלים נמתח ב-2.2 ס"מ (ל-296.1 ס"מ) והאורך הכללי צמח בשיעור דומה ל-494.9 ס"מ. מרצדס מספרת על מרווחי פנים שצמחו ברוב המדדים, וטוענת שהמרחב למרפקים כמעט מקביל לזה של ה-S קלאס הגדולה יותר. 
למרות צמיחה בכל המימדים, מקדם הגרר שמר על נתון מצוין (0.236) ונותר כמעט זהה לזה של הדור הקודם.

גם העיצוב לא השתנה משמעותית, ומציג אבולוציה זהירה של קודמו; השבכה צמחה ביחס לעבר (ומוצעת עם תאורה אופציונלית), הפנסים צרים יותר ומכסה המנוע התארך.

כמובן שכמו בעבר, גם הפעם יוצעו רמות גימור 'אוונגרד' ו-AMG, בעלות הופעה בולטת ואגרסיבית יותר.

מרצדס E קלאס
צילום: מרצדס
 

יחידות כוח

ההיצע האירופאי יתחיל בגרסת E200 בנזין (204 כ"ס) שמוצעת עם הנעה אחורית בלבד. גרסת הדיזל הבסיסית, E200d, מספקת 197 כ"ס ומוצעת עם הנעה אחורית או כפולה (שתיקרא E220d משום מה). כולן כוללות מערכת היברידית מתונה 48V, עם מנוע חשמלי שהספקו צמח מ-20 ל-23 כ"ס.

הגרסאות ההיברידיות הנטענות מבוססות כולן על מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המשודך למנוע חשמלי בעל 129 כ"ס.

לגרסת E300e הספק משולב של 313 כ"ס, ול-E400e הספק משולב של 381 כ"ס - ושתיהן מוצעות בהנעה אחורית או כפולה.

מרצדס E קלאס טעינה וסוללה
צילום: מרצדס

בזכות סוללה שצמחה ל-25.4 קוט"ש, הן מציעות כעת טווח חשמלי מקסימלי שנע בין 95 ל-115 ק"מ (יותר מכפול מהדגם היוצא) בהתאם לרמת הגימור, סוג ההנעה, גודל החישוקים וכו'.

הגרסאות ההיברידיות-נטענות מצוידות גם במערכת בלימה רגנרטיבית עם 3 דרגות עוצמה, וניתן להטעין את הסוללה באמצעות מטען מהיר בהספק של עד 55 קילוואט.

כמו בעבר, בצפון אמריקה יוצעו ורסיות מנוע שונות; לגרסת E350 מנוע 4 ציל' והספק של 259 כ"ס, ול-E450 מנוע 6 ציל' ו-380 כ"ס - ולשתיהן מערכת היברידית מתונה.

תיבת תשעה הילוכים אוטומטית תוצע כסטנדרט בכל הגרסאות, ובהמשך השנה יושקו גרסאות AMG קיצוניות.

מרצדס E קלאס בישראל
צילום: מרצדס
 

סביבת נהג

בהשראת דגמי EQ החשמליים, מקבלת ה-E קלאס מסכי ענק: אחד ללוח המחוונים (12.3 אינץ'), אחד במרכז למערכת המולטימדיה (14.4 אינץ') ואחד קטן יותר מול הנוסע - המסוגל גם להציג תכני וידיאו שאינם ניתנים לצפייה ממושב הנהג.

כמו יצרניות רבות, מרצדס מאמינה שהיכולת להזרים תוכן ומדיה חברתית דרך המסכים היא הטרנד הבא בעולם הרכב, ולכן יש מצלמת סלפי (!) וגישה לאפליקציות ומשחקים כמו טיק-טוק ואנגרי בירדס... המצלמה נועדה למעשה כדי לנהל שיחות וידאו ב'זום', והמסכים מאפשרים לצפות בסרטים ובתוכניות טלוויזיה באמצעות שירות הסטרימינג 'זינק'.

או במילים אחרות, תעצרו את עולם הרכב - אני רוצה לרדת.

מרצדס E קלאס סביבת נהג
צילום: מרצדס
 

שלדה ומתלים

גרסאות E קלאס הבסיסיות ישודכו לקפיצי פלדה, אך הוורסיות הבכירות יוצעו עם מתלי אוויר. היגוי  אחורי, המפנה את הגלגלים האחוריים בזווית של עד 4.5 מעלות (כדי לשפר את הזריזות במהירות נמוכה והיציבות במהירות גבוהה), מוצע כאופציה ומסייע להקטין את רדיוס הסיבוב העירוני ב-90 ס"מ.

טכנולוגיה חניה אוטונומית ברמה 4  - שהייתה זמינה בעבר רק ב-S קלאס - תאפשר למכונית לחנות את עצמה כשהנהג מחוץ לרכב (במדינות שמתירות זאת). הפנסים הקדמיים הדיגיטליים מאפשרים הצגת סימני אזהרה לנהגים אחרים או להולכי רגל.

מרצדס E קלאס חלק אחורי
צילום: מרצדס
 

תוכניות לעתיד

לקראת 2024 תוצג גרסת הסטיישן האחרונה ל-E (כולל ורסיית אול-טריין מכוונת שטח) אשר תוצא לגמלאות עם המעבר לחשמל ב-2030.

גרסאות הקופה והקבריולה של ה-C קלאס וה-E קלאס, שמוצעות היום כארבעה דגמים נפרדים, יהפכו לדגם אחד, CLE קלאס, שישווק בגרסת קופה וקבריולה.

ספר ההזמנות למרצדס E קלאס החדשה ייפתח בספטמבר. מסירות באירופה מתוכננות לתחילת 2024, והיא צפויה לנחות בישראל זמן קצר לאחר מכן.

מחירים טרם פורסמו.

מרצדס E קלאס 2024
צילום: מרצדס