לנד רובר דיפנדר החדש משפר עמדות לקראת 2024, ומציע שתי גרסאות חדשות לתצורת המרכב המוארכת 130.  

הגרסה הראשונה, P500, משתמשת באותה יחידת בנזין מוגדשת בנפח 5.0 ליטר כמו הגרסאות הבכירות של לנד רובר דיפנדר 90 ו-110 - אך בוורסיה מעט מוחלשת המפיקה 500 כ"ס ו-62.2 קג"מ (לעומת 525 כ"ס ו-63.7 קג"מ בשאר הגרסאות) - מספיק כדי להזניק את הבהמה הכבדה ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות בלבד.

הוורסיה החדשה תיבדל מגרסאות 130 הפחותות באמצעות שני צבעים ייחודיים לה (גוונים של אפור שחור), חבילת השחרה (גג ופנסים אחוריים), ארבעה פתחי מפלט, תגים ייחודיים וחישוקי בגודל 22 אינץ' בצבע אפור כהה. היא כוללת גם את רוב האבזור האופציונלי בשאר הוורסיות כסטנדרט, עם ריפודי עור שחורים, מושבים קדמיים מחוממים ומקוררים, בקרת אקלים ארבע אזורית, מערכת סאונד של מרידיאן, תצוגה עילית ועוד.

דיפנדר 130 בגרסת P500 יעלה במכורתו אנגליה כ-117 אלף ליש"ט, מה שהופך אותו לוורסיה היקרה בהיצע.

לנד רובר דיפנדר
צילום: לנד רובר

לצד גרסת ה-V8, נוספה למרכב 130 הארוך גם מהדורת 'Outbound' שמוותרת על שורת המושבים השלישית כדי לאפשר "לבעלי אורח חיים פעיל והרפתקני לארוז את כל מה שהם צריכים כדי לצאת ולחקור" - כך לנד רובר. ואנחנו מדברים ממש על כל מה שצריך, שכן תא המטען המוגדל מציע נפח של 1329 ליטרים, שצומח ל-2516 ליטרים כשהשורה האמצעית מקופלת.

בנוסף, מצוידת המהדורה בשטיחי גומי לכל אורכה, ותא המטען מציע נקודות עיגון נוספות ורשת מטען חדשה לכל השמעאטס שתסחבו אתכם.

מבחינה חיצונית, הפגושים זוכים לגימור שחור מט, וניתן לבחור בין חישוקי 20 אינץ' או 22 אינץ', שניהם עטופים בצמיגי שטח ייעודיים.

לנד רובר דיפנדר Outbound
צילום: לנד רובר

מהדורת Outbound מוצעת באנגליה רק עם מנוע הטורבו-דיזל D300 המפיק 300 כ"ס. בצפון אמריקה, שאינה חובבת דיזלים, המהדורה תוצמד למנוע הבנזין המוגדש של גרסת P400, המספק 400 כ"ס.
 

עדכונים בשאר המרכבים

יחידת ה-V8 המוחלשת תוצע גם במרכב 110 הקצר יותר, כולל ברמת גימור SE מוזלת (בכ-16%) ופחות מצוידת ביחס לזו שתוצמד ל-V8 החזק.

מעבר לעדכוני המנוע, ה-110 מוצע מעתה עם חבילת 'County' חיצונית אופציונלית שנרקחה בהשראת העיצוב של דיפנדר קאונטי המקורי. החבילה מוסיפה גרפיקה כחולה או לבנה לחלק החיצוני, גג כחול, דלת תא מטען כחולה וגלגלים לבנים בגודל 20 אינץ'.

לנד רובר דיפנדר County
צילום: לנד רובר

מרכב 90 הקצר לא זכה לעדכונים משמעותיים, אבל לנד רובר מציינת שיש לו גישה משופרת לשורה השנייה באמצעות ידית חדשה לקיפול מהיר של מושב הנוסע. השורה השנייה מציעה גם חלוקה חדשה של 40:20:40 עם משענת יד מרכזית.

מסירות ראשונות יחלו בחודשים הקרובים. טרם ידוע אם גרסאות 130 החדשות ישווקו בישראל.

לנד רובר דיפנדר תא מטען
צילום: לנד רובר