לנד רובר דיפנדר 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
בשנת 2019 הציגה יצרנית רכבי השטח הוותיקה את היורש לרכב האייקוני שליווה אותה מתחילת דרכה - לנד רובר דיפנדר החדש.
מדובר בדור חדש לגמרי, העושה שימוש בשלדה חדשה ושונה מהותית מזו של הדור היוצא. הדיפנדר המקורי השתמש בשלדת סולם חסונה וסרנים חיים להשגת יכולת השטח המרשימה. יורשו המודרני משתמש במיטב הטכנולוגיה העכשווית - מרכב אחוד, מתלי אוויר ומערכות אלקטרוניות רבות כולל מערכת המדמה מכסה מנוע "שקוף".
לצד מערכות האלקטרוניקה המיועדות לאפשר את יכולת השטח המרשימה, דיפנדר המודרני מצויד גם במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות.
העיצוב שואב השראה מהמקור, אבל מביא פרשנות מודרנית שמזכירה לא מעט גם את דיסקברי 4. בסביבת הנהג מדובר במהפך של ממש, כאשר במקום זו הספרטנית של הדור היוצא אנו פוגשים סביבת נהג מודרנית ואיכותית.
דיפנדר מוצע בשני אורכי מרכ ובסיסי גלגלים - גרסת 90 הקצרה בעלת שלוש דלות וחמישה מושבים או גרסת 110 הארוכה בעלת חמש דלתות ואפשרות לשבעה מושבים.
דיפנדר מוצע בישראל עם שני מנועים: דיזל בנפח 2.0 ל' או בנזין בנפח 3.0 ל' (6 ציל'). מנוע הדיזל מוצע בשני הספקים - 200 או 240 כ"ס, מנוע. הבנזין מפיק 400 כ"ס. בכל המקרים מדובר במנועים מוגדשים המשודכים לתיבה אוטומטית. ההנעה כמובן כפולה.
לנד רובר דיפנדר החדש הגיע לישראל בחודש יוני 2020.
-
עיצוב ונוכחות
דיפנדר החדש נראה נהדר. משלב בין אלמנטים מודרניים מדגמי דיסקברי האחרונים (בעיקר מלפנים) לאלמנטי רטרו המאפיינים את דיפנדר לדורותיו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג משלבת בין מופע מודרני ועכשווי המתאים לליין דגמי לנד רובר החדש, יחד עם אלמנטי רטרו ומחוות "שטח" כמו ברגים חשופים ומוטות רוחב.
 
צג המולטימדיה מרהיב אך אינו נוח לתפעול. תנוחת הנהיגה גבוהה והמושב מוצלח.
 
מאחור המרחב לנוסעים נדיב ביותר. גם בשורה השלישית יש די מקום.
 
תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש (160 ל') אך עם קיפול שני המושבים הוא ענק ממש (למעלה מ-700 ל'). הדיפון קשיח ומתאים לעבודת שטח.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל (240 כ"ס, 43 קג"מ) מספק ביצועים טובים למדי. זמינוח הכוח טובה והאופי הנינוח מתאים לאופי הכלי.
 
תיבה ההילוכים (8 יחסים) מעדיפה חלקות על פני זריזות וזה ממש בסדר.
 
צריכת הדלק במהלך מבחן מאמוץ (כולל קטע שטח ארוך) עמדה על 8.5 ק"מ לליטר. בנהיגת כביש מעורבת ורגועה יותר רשמנו מעל 10 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בכביש ובשטח טובה מאוד, וקשה למצוא שיבוב שיוציא אותו משלוותו.
 
יכולת השטח כמובן מצוינת, הבקרות יעילות וניתן להגביה את המרכב עד ליצירת מרווח גחון של 36 ס"מ (21 ס"מ במצב הרגיל).
 
התנהגות הכביש, כצפוי, נוטה לצד הבטוח והפחות מרגש.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה, אבל מדובר ברכב איכותי ונעים ובעל יכולת שטח שמעט מתחרים יכולים להשתוות לה
-
סיכום
אייקון כמעט חסר מתחרים
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.