הדור השישי של הונדה CR-V נחשף בגרסתו האירופאית, ויהיה הדגם הראשון של הונדה באירופה שזוכה לגרסה היברידית-נטענת.

כצפוי, הונדה CR-V האירופאי נראה בדיוק כמו הדגם האמריקאי שהוצג ביולי 2022. שינויים קלים בעיצוב הפגוש, הפנסים, השבכה ותגים ייחודיים הם ההבדלים העיקריים, כאשר הגרסה הנטענת מובחנת עוד יותר בזכות פתח הטעינה המותקן על הפגוש הקדמי.
 

מה שדומה

הדור השישי מבוסס על הפלטפורמה העדכנית HA המשרתת גם את סיוויק החדשה שהוצגה לפני כשנתיים. הדגם החדש ארוך מקודמו: בסיס הגלגלים מתפרש על פני 270 ס"מ, כ-4 ס"מ יותר ואורכו 469 ס"מ, גדול ב-6.5 ס"מ. רוחבו גדל רק ב-1 ס"מ ל-186 ס"מ ואילו גובהו, 168 ס"מ, ללא שינוי. לטענת היצרנית מרווח הרגליים שופר ותא המטען גדול ב-18%, בעוד שהספסל האחורי מציע שמונה (!) רמות של כוונון למשענת.

הונדה CR-V 2023
צילום: הונדה

הונדה מציינת כי קורה A הוזזה בכ-11 ס"מ לאחור ובכ-7 ס"מ לצדדים ולמראות הצד מיקום שונה – שינויים שנועדו לשפר את שדה הראייה. שינויים אלה, יחד הארכת בסיס הגלגלים והמרכב והשארת הרוחב והגובה כשהיו, אמורים להעניק לדגם החדש פרופורציות דינמיות יותר ו"מיניוואניות" פחות מאלה שאפיינו את הדורות הקודמים של CR-V.

סביבת הנהג דומה אף היא לזו שבסיוויק החדשה; מול הנהג לוח מחוונים מוקרן מונוכרומטי (7 אינץ') ובמרכז צג בגודל 7 או 9 אינץ' עם מולטימדיה חדשה הכוללת ממשקים לאנדרואיד ולאפל (אלחוטי ברמות הגימור הגבוהות).

הונדה CR-V סביבת נהג
צילום: הונדה

חשוב מכך, ציוד הבטיחות כולל את חבילת Honda Sensing 360 החדשה של היצרנית, שעושה בכורה באירופה, וכוללת שילוב של חיישנים, מצלמה ורדאר עליו מסתמכות מערכות הבלימה האוטונומית, בקרת השיוט האדפטיבית, זיהוי התמרורים ועוד.

כמו כן, מוצעת כרית אוויר חדשה לנהג (כמו זו שמוצעת בסיוויק), אשר תוכננה בצורת 'דונאט' ונועדה להפחית את הסיכון לפגיעת מוח במתארי תאונה מסוימים, ועושה זאת על-ידי כך שהיא מערסלת את ראש הנהג ומפחיתה את תנועתו, לטענת הונדה.

הונדה CR-V חזית
צילום: הונדה
 

מה ששונה

גולת הכותרת היא גרסת e:PHEV, שהיא ההונדה ההיברידית-נטענת הראשונה באירופה ומציעה טווח חשמלי של 82 ק"מ. בתנאים אופטימליים, טעינה מלאה תארוך שעתיים וחצי.

שתי מערכות ההנעה ההיברידיות כוללות מנוע בנזין 2.0 ליטר, בשילוב עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. הונדה לא ציינה אם יהיה הבדל בתפוקת הכוח בין שתי הגרסאות, אך מן הסתם ל-e:PHEV תהיה סוללת ליתיום-יון גדולה יותר בהשוואה ל-e:HEV.

הונדה CR-V טעינה
צילום: הונדה

יש לשער שהגרסה ההיברידית הרגילה תהיה זהה לזו שמוצעת בצפון אמריקה, עם תפוקה כוללת של 204 כ"ס ו-34.1 קג"מ. בפועל, במרבית מתארי הנהיגה ההנעה היא חשמלית לגמרי, ומנוע הבנזין משמש כמאריך טווח, ומשתלב בעיקר בשיוט או בעומס. גרסה זו מציעה גם יכולת גרירה של עד 450 ק"ג.

ההשקה המלאה של הונדה CR-V החדש באירופה מתוכננת להתקיים מאוחר יותר השנה. מחירים טרם פורסמו.

הונדה CR-V פלאג אין
צילום: הונדה