ג'נסיס, יצרנית כלי הרכב היוקרתיים מקוריאה, הודיעה על שורת עדכונים קטנים אך משמעותיים לחווית השימוש בכלי הרכב החשמליים מתוצרתה.
 

לראשונה, זיהוי פנים ביומטרי

החידוש הראשון הוא שילוב מערך זיהוי פנים, ככל שידוע לנו הראשון בכלי רכב מייצור סדרתי, המוצע כעת עם ג'נסיס GV60. לפי ג'נסיס, לאחר הגדרת הפנים בפרופיל הנהג הנבחר ניתן יהיה לגשת לרכב ולהפעילו גם ללא המפתח או הטלפון הנייד.

מערך החיישנים ממוקם על קורה B במרכז הרכב. לאחר נגיעה בידית הדלת הנהג יפנה פניו אל החיישנים ואלה יאפשרו את פתיחת הדלתות. בנוסף, עם זיהוי הנהג הרכב יתאים את עצמו לפרופיל הנכון – וזה כולל את מיקום מושב הנהג, גלגל ההגה, התצוגה העילית, העדפות מערכת שמע, הניווט ועוד.

ג'נסיס זיהוי פנים
צילום: ג'נסיס

עוד בצד הביומטרי, דגמי GV60 יציעו אפשרות לזיהוי והנעה באמצעות טביעת אצבע. לאחר הזיהוי ניתן פשוט לשלב ל-D ולהניע את הרכב, כך ג'נסיס. עוד מציינת היצרנית כי המידע הביומטרי שמור בתוך המערכת ללא אפשרות גישה וניתן למחוק אותו בכל עת.

ג'נסיס זיהוי טביעת אצבע
צילום: ג'נסיס

מעבר לכך, כעת יוצעו כלי הרכב החשמליים של ג'נסיס גם עם מפתח דיגיטלי חכם. מפתח זה מאפשר לבעל הרכב לחלוק את הגישה אליו לעד שלושה משתמשים שונים, כאשר כל משתמש יזכה לפרופיל אישי. ההפעלה במקרה זה תבוצע באמצעות המכשיר הנייד בעזרת שבבי NFC או UWB, בהתאם למכשיר. מעבר לכך, עם הגדרת הפרופיל הרכב ידע לזהות את המשתמשים כבר כשהם מתקרבים, יתאים את עצמו להעדפותיהם ויפתח את הנעילה (כולל תא המטען, במידת הצורך) בעצמו.

ג'נסיס זיהוי חכם
צילום: ג'נסיס