לקסוס, יצרנית רכבי היוקרה היפנית, חשפה הבוקר את לקסוס LBX – רכב פנאי קטן (B-SUV) חדש לגמרי בהיצע הדגמים שלה. זהו הדגם הראשון של היצרנית בסגמנט שעד היום נותר יחסית דל ממתחרים בצד היוקרתי שלו. אנחנו נסענו לפגוש אותו בהשקת הדגם במילאנו וראיינו את אנשי לקסוס אשר דיברו באריכות על הרעיונות מאחוריו ועל התכניות להמשך, ועל כך תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.
 

לקסוס LBX, הפרטים

ה-LBX החדש מבוסס על הפלטפורמה הקטנה הגלובלית של טויוטה המכונה GA-B אותה הוא חולק עם דגמים כמו טויוטה יאריס ויאריס קרוס. לקסוס LBX החדש יתמקם בהיצע הדגמים מתחת ל-UX המוכר, שכן זה האחרון הוא למעשה רכב פנאי קומפקטי צנוע יחסית במידותיו המבוסס על פלטפורמת GA-C.

לקסוס LBX כל הפרטים
צילום: לקסוס

בהתאם, ל-LBX מידות מרכב צנועות יותר: 419 ס"מ לאורך (31 ס"מ פחות), 182.5 ס"מ לרוחב (1.5 ס"מ פחות) ו-154.5 ס"מ לגובה (זהה). ביחס ליאריס קרוס האורך כמעט זהה אך ה-LBX רחב ונמוך יותר לטובת יצירת הופעה דינאמית ומושכת יותר המתרחקת מעט מתחום הפנאי. באופן מעניין, בסיס הגלגלים קצר גם ביחס לסגמנט, אך ארוך ב-2 ס"מ מזה של משל הקרוס עם 258 ס"מ מקצה לקצה. לתא המטען 332 ל' בגרסת ההנעה הקדמית ו-244 ל' בגרסת ההנעה הכפולה.

לקסוס LBX 2023
צילום: לקסוס

סביבת הנהג בעלת ההופעה העדכנית של דגמי לקסוס העכשווים ורחוקה מאוד מזו של קרוס הפשוט יותר. מול הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי מרשים בגודל 12.3 אינץ' ובמרכז בולט מסך מגע ענק לכלים מסוגו בקוטר 9.8 אינץ' ומבנה רבוע. בנוסף, ל-LBX מערך ניווט מקורי וכולל קישוריות למכשירי אפל (אלחוטי) ואנדרואיד. LBX יוצע עם מפתח דיגיטלי אשר יאפשר שימוש ברכב באמצעות המכשיר הנייד באמצעות אפליקציה וכולל זיהוי מרחוק וכניסה והנעה ללא מפתח ללא צורך במפתח.

לקסוס LBX הגה ומסך מולטימדיה
צילום: לקסוס

בדומה לדגמים העדכניים של היצרנית, גם לקסוס LBX בעל יכולות עדכונים מהאוויר (OTA) שיגיעו מעת לעת למערכת המולטימדיה, שיפורים בתפקוד מערכות הבטיחות ועוד. כאופציה בתוספת תשלום תוצע מערכת שמע מבית 'מרק לוינסון' עם 13 רמקולים.

לקסוס LBX סביבת נהג
צילום: לקסוס
 

היברידי, גם עם הנעה כפולה

לפחות בתחילת הדרך לקסוס LBX יוצע עם מערכת הנעה אחת והיברידית. מדובר ביחידה ההיברידית המוכרת של טויוטה הנסמך על מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ל' ובמבנה 3 ציל'. בלקסוס מדווחים כי מדובר במנוע בעל יעילות תרמית גבוהה, בעל בוכנות קלות, תזמון שסתומים משתנה מתקדם ועוד. אל המנוע מוצמד מנוע חשמלי אחד בגרסת ההנעה הקדמית ושניים בגרסת ההנעה הכפולה. ההספק המירבי בשני המקרים עומד על 136 כ"ס והמומנט על 18.8 קג"מ. כרגיל במערכות ההיברידיות של טויוטה-לקסוס, התיבה היא מסוג מפצל כוח. נתוני ביצועים וצריכת דלק לא פורסמו.

לקסוס LBX היברידי
צילום: לקסוס

בלקסוס מדברים רבות גם על הזמן והמשאבים שהושקעו באופן בו הרכב הזה יתנהל בכביש. לפי לקסוס ל-LBX יכולת דינאמית גבוהה לצד איזון בתחום נוחות הנסיעה ובידוד רעשים מופחת ביחס ליאריס קרוס. לכל הגרסאות מתלה מקפרסון מלפנים וההבדל הוא מאחור – קורת פיתול לגרסת ההנעה הקדמית ועצמות עצה כפולות בגרסת ההנעה הכפולה.

לקסוס LBX
צילום: לקסוס