לקסוס UX 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
לקסוס UX הוא דגם חדש של רכב פנאי קומפקטי.
זהו אינו רכב הפנאי הקומפקטי הראשון של היצרנית – NX הוא כזה, אך מרכבו גדול מהמקובל בקטגוריה מאחר וכוון במקור לשוק האמריקאי; UX, לעומת זאת, מתחרה ישירות באודי Q3 ובב.מ.וו X1.
בסיסו של UX משותף לדגמי טויוטה עממיים כדוגמת קורולה ו-C-HR (בסיס גלגלים של 264 ס"מ) והוא מוצע בישראל עם אחת משתי מערכות הנעה – לשתיהן מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר והנעה קדמית, אולם אחת היברידית ואחת לא.
בשונה מהמקובל, הגרסה ההיברידית יקרה משמעותית מגרסת הבנזין – זאת משום שההיברידית לא הצליחה להיכנס לדרגת זיהום 2 במדד זיהום האוויר של משרד התחבורה.
שיווק הדגם בישראל החל במרץ 2019.
-
עיצוב ונוכחות
ל-UX הופעה נאה, ובמפתיע הוא משך לא מעט תשומת לב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה למראה ולמגע. האיכות (חומרים, הרכבה) טובה בדרך כלל.
 
עם זאת, לסביבת הנהג שתי בעיות מרכזיות – הנדסת אנוש בעייתית (מערכת מולטימדיה סבוכה) ומרחב מוגבל (גם מלפנים, גם מאחור, גם בתא המטען).
 
המושב ברכב המבחן היה נוח ותומך, אך זהו מושב משופר המוצע בתשלום. האבזור הבסיסי דל.
-
מנוע וביצועים
רכב המבחן צויד במערכת ההנעה ההיברידית. הביצועים טובים, בעיקר במהירות נמוכה (כשהמנוע החשמלי בשימוש), אולם לא מדובר ברכב חזק במיוחד – בין היתר בשל משקל עצמי נכבד של כ-1.6 טון.
 
צריכת הדלק – 12 ק"מ/ל' – טובה בכ-20% מהמקובל, ותשתפר ככל שהשימוש יהיה בתוואי יותר עירוני/פקוק.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה מתעלה – המתלים הנוקשים מתקשים בספיגת שיבושים קטנים. עם זאת, דווקא כושר ספיגת השיבושים הגדולים מרשים.
 
בידוד הרעשים חסר.
-
תמורה למחיר
UX הוא רכב הפנאי הקומפקטי הזול ביותר בקטגוריה, עם פער של כ-20% לעומת המתחרים - אם כי הגרסה ההיברידית, הקרובה בביצועיה לגרסאות הבסיסיות של המתחרים, זולה בהפרש של כ-10%.
 
החיסכון בדלק עשוי לקסום, אולם מרחב הפנים המוגבל עלול להרתיע.
-
סיכום
הולך בדרכו.