לקסוס UX - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / הופעה, מחיר, חיסכון בדלק (בגרסה ההיברידית)

חסרונות / מרחב, הנדסת אנוש, תא מטען

בשורה התחתונה / הולך בדרכו.

לקסוס UX 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    לקסוס UX הוא דגם חדש של רכב פנאי קומפקטי.

    זהו אינו רכב הפנאי הקומפקטי הראשון של היצרנית – NX הוא כזה, אך מרכבו גדול מהמקובל בקטגוריה מאחר וכוון במקור לשוק האמריקאי; UX, לעומת זאת, מתחרה ישירות באודי Q3 ובב.מ.וו X1.

    בסיסו של UX משותף לדגמי טויוטה עממיים כדוגמת קורולה ו-C-HR (בסיס גלגלים של 264 ס"מ) והוא מוצע בישראל עם אחת משלוש מערכות הנעה – לשתי הראשונות מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר והנעה קדמית, אולם אחת היברידית ואחת לא. השלישית היא גרסה כל חשמלית המכונה UX300e ולזו מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס, סוללת 54 קוט"ש וטווח נסיעה של 315 ק"מ.

    בשונה מהמקובל, הגרסה ההיברידית יקרה משמעותית מגרסת הבנזין – זאת משום שההיברידית לא הצליחה להיכנס לדרגת זיהום 2 במדד זיהום האוויר של משרד התחבורה.

    שיווק הדגם בישראל החל במרץ 2019.

  • עיצוב ונוכחות

    ל-UX הופעה נאה, ובמפתיע הוא משך לא מעט תשומת לב.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נעימה למראה ולמגע. האיכות (חומרים, הרכבה) טובה בדרך כלל.

    עם זאת, לסביבת הנהג שתי בעיות מרכזיות – הנדסת אנוש בעייתית (מערכת מולטימדיה סבוכה) ומרחב מוגבל (גם מלפנים, גם מאחור, גם בתא המטען).

    המושב ברכב המבחן היה נוח ותומך, אך זהו מושב משופר המוצע בתשלום. האבזור הבסיסי דל.

  • מנוע וביצועים

    בגרסה ההיברידית הביצועים טובים, בעיקר במהירות נמוכה (כשהמנוע החשמלי בשימוש), אולם לא מדובר ברכב חזק במיוחד – בין היתר בשל משקל עצמי נכבד של כ-1.6 טון.

    צריכת הדלק – 12 ק"מ/ל' – טובה ותשתפר ככל שהשימוש יהיה בתוואי יותר עירוני/פקוק.

    לגרסה החשמלית ביצועים טובים ממש ועקיפות מבוצעות בקלילות. טווח הנסיעה החשמלי במבחן עמד על כ-230 ק"מ.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בגרסה ההיברידית אינה מתעלה – המתלים הנוקשים מתקשים בספיגת שיבושים קטנים. עם זאת, דווקא כושר ספיגת השיבושים הגדולים מרשים. דווקא הגרסה החשמלית מציגה נוחות נסיעה טובה משמעותית.

    בידוד הרעשים סביר.

    היכולת הדינאמית טובה למדי, זוויות הגלגול נמוכות וההתנהגות נוטה לצד הבטוח.

     

  • תמורה למחיר

    UX הוא רכב הפנאי הקומפקטי הזול ביותר בקטגוריה, עם פער של כ-20% לעומת המתחרים - אם כי הגרסה ההיברידית, הקרובה בביצועיה לגרסאות הבסיסיות של המתחרים, זולה בהפרש של כ-10%.

    החיסכון בדלק עשוי לקסום, אולם מרחב הפנים המוגבל עלול להרתיע.

  • חדש בדגם

    בנומבר 2020 החל שיווק הגרסה החשמלית (UX300e).

    במאי 2021 הדגם זכה להוזלה רוחבית: מחיר הגרסאות ההיברידיות ירד בכ-5,000 שקלים ומחיר גרסת הבנזין הופחת בכ-10,000 שקלים.

    הגרסה החשמלית זכתה להוזלה הגדולה ביותר: 30,000-35,000 שקלים בהתאם לרמת הגימור, כ-12% פחות מהמחיר בעת השקתה.

     

  • סיכום

    הולך בדרכו.

לקסוס UX גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג לקסוס UX

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך לקסוס UX?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים לקסוס UX

לקסוס UX צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

7
לקסוס UX צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
14.9 טרם נבחן טרם נבחן 12.1 7
17.8 טרם נבחן טרם נבחן 15.2 4
18.5 טרם נבחן טרם נבחן 15.7 3
18.8 טרם נבחן טרם נבחן 16 3
7
15.7