לקסוס UX 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    לקסוס UX הוא רכב פנאי אשר נחשף לראשונה בשנת 2018 ועבר מתיחת פנים בשנת 2022. דגם זה מתמקם בהיצע הדגמים של היצרנית בין לקסוס LBX הקטן ל-NX הקומפקטי ומבוסס על פלטפורמת GA-C הגלובלית של טויוטה ולקסוס. מידתיו של לקסוס UX מציבות אותו בצד צנוע המידות של סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים, בסיס הגלגלים הוא 264 ס"מ, למשל. כיום משווק ה-UX בגרסה היברידית (184 כ"ס) או חשמלית (204 כ"ס) – שיווקה של גרסת הבנזין הופסק. במסגרת מתיחת הפנים הגרסה החשמלית זכתה לשיפור נתוני הסוללה – לזו 72.8 קוט"ש במקום כ-54 קוט"ש בלבד בעבר – דבר המבטיח טווח נסיעה גבוה משמעותית של עד 447 ק"מ בין טעינות (315 ק"מ בעבר). ההספק נותר על 204 כ"ס וכך נתוני הטעינה ללא שינוי – טעינה ביתית חד-פאזית בלבד עד 6.6 ק"ו וטעינה מהירה בקצב מירבי של 50 ק"ו, נתון נמוך בסגמנט. עוד במסגרת מתיחת הפנים ה-UX זכה לרענון המופע החיצוני וסביבת נהג משופרת הכוללת מסך מולטימדיה גדול מבעבר (12.3 אינץ' במקום 8 בלבד בעבר) הממוקמם קרוב יותר לנהג. שיווק הדגם בישראל החל במרץ 2019 ולאחר מתיחת פנים באוגוסט 2023.
  • עיצוב ונוכחות

    ל-UX הופעה נאה, ובמפתיע הוא משך לא מעט תשומת לב.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נעימה למראה ולמגע. האיכות (חומרים, הרכבה) טובה בדרך כלל. עם זאת, לסביבת הנהג שתי בעיות מרכזיות – הנדסת אנוש בעייתית (מערכת מולטימדיה סבוכה) ומרחב מוגבל (גם מלפנים, גם מאחור, גם בתא המטען). המושב ברכב המבחן היה נוח ותומך, אך זהו מושב משופר המוצע בתשלום. האבזור הבסיסי דל.
  • מנוע וביצועים

    בגרסה ההיברידית הביצועים טובים, בעיקר במהירות נמוכה (כשהמנוע החשמלי בשימוש), אולם לא מדובר ברכב חזק במיוחד – בין היתר בשל משקל עצמי נכבד של כ-1.6 טון. צריכת הדלק – 12 ק"מ/ל' – טובה ותשתפר ככל שהשימוש יהיה בתוואי יותר עירוני/פקוק. לגרסה החשמלית ביצועים טובים ממש ועקיפות מבוצעות בקלילות. טווח הנסיעה החשמלי במבחן עמד על כ-230 ק"מ.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg
    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      20 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      17 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      43 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      4
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בגרסה ההיברידית אינה מתעלה – המתלים הנוקשים מתקשים בספיגת שיבושים קטנים. עם זאת, דווקא כושר ספיגת השיבושים הגדולים מרשים. דווקא הגרסה החשמלית מציגה נוחות נסיעה טובה משמעותית. בידוד הרעשים סביר. היכולת הדינאמית טובה למדי, זוויות הגלגול נמוכות וההתנהגות נוטה לצד הבטוח.
  • תמורה למחיר

    UX הוא רכב הפנאי הקומפקטי הזול ביותר בקטגוריה, עם פער של כ-20% לעומת המתחרים - אם כי הגרסה ההיברידית, הקרובה בביצועיה לגרסאות הבסיסיות של המתחרים, זולה בהפרש של כ-10%. החיסכון בדלק עשוי לקסום, אולם מרחב הפנים המוגבל עלול להרתיע.
  • גרסאות ורמות גימור

    לקסוס UX מוצע בשתי גרסאות – היברידית, 184 כ"ס או חשמלית, 204 כ"ס, 447 ק"מ – ובשלוש רמות גימור, עם הבדלים קלים בין הרמות הגימור של הגרסאות השונות. רמת 'קיושו' כוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ' כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, מערכת שמע מבית 'מרק לוינסון' עם 13 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', תאורת לד מלאה, קיפול חשמלי למראות, חיישני חניה היקפיים, חישוקי 17 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ועוד. 'הדורי' מוסיפה: גג שמש פנורמי, שמשות כהות מאחור, חימום לגלגל ההגה, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חימום למושבים מאחור, ריפוד עור, משטח טעינה אלחוטי ועוד. 'קיושו' מוסיפה לריפודים, דיפונים.
  • בטיחות

    לקסוס UX 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל ו-77% במערכות בטיחות. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: 8 כריות אוויר, עמעום אורות אוטומטי, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    הולך בדרכו.

לקסוס UX שאלות ותשובות

המחיר של לקסוס UX 2025 בגרסה ההיברידית מתחיל מ-244,990 ₪ עבור רמת קיושו+ ועד 279,990 ₪ עבור רמת טקומי. בנוסף קיימת גרסה חשמלית UX300e בשלוש רמות גימור. לסכום יש להוסיף אגרת רישוי של 3,806 ₪, כך שהמחיר הכולל מתחיל מ-248,796 ₪.
כן, לקסוס UX הוא רכב הפנאי הקומפקטי היוקרתי הזול ביותר בקטגוריה, עם פער של כ-20% לעומת המתחרים. הגרסה ההיברידית UX300h זולה בכ-10% מהגרסאות הבסיסיות של המתחרים, מה שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית מבחינת תמורה למחיר.
לקסוס UX מוצע בשלוש רמות גימור: קיושו+ (Kyushu+) כרמת הכניסה ב-244,990 ₪, הדורי (Hadori) ברמת ביניים הכוללת גג פנורמי וריפוד עור, וטקומי (Takumi) כרמה העליונה ב-279,990 ₪ עם דיפונים מיוחדים וחומרי גימור משודרגים.
אגרת הרישוי עבור לקסוס UX 2025 עומדת על 3,806 ₪ לשנה, זאת בשל מיקום הרכב בטווח מחירים של 238,001-338,000 ₪. סכום זה מתווסף למחיר היבואן לקביעת המחיר הכולל לצרכן.
לקסוס מפעילה מעת לעת מבצעי מכירות ללקוחותיה. מומלץ ליצור קשר עם מרכזי לקסוס המורשים או להיכנס לאתר הרשמי של לקסוס ישראל לבדיקת מבצעים עדכניים והצעות מיוחדות. ניתן גם לבדוק אפשרויות ליסינג תפעולי ומימון מותאמים אישית.
כן, לקסוס ישראל מציעה מגוון אופציות ליסינג תפעולי פרטי ומימון מותאם אישית. מומלץ ליצור קשר עם מרכזי לקסוס המורשים או להיכנס לאתר www.lexus.co.il לקבלת הצעת מחיר מפורטת וחישוב החזר חודשי מותאם למצבך האישי. לקסוס משתמשת בשירותי מימון מובילים.
לקסוס UX מגיע עם אחריות יצרן מלאה ל-3 שנים או 100,000 ק"מ (לפי המוקדם). לקסוס מציעה גם אפשרויות להרחבת אחריות ל-4 או 5 שנים, ותכנית Lexus Relax המאפשרת הארכת אחריות עד 10 שנים. בנוסף, קיימת אחריות מורחבת לסוללה ההיברידית.
כן, לקסוס ישראל מציעה מגוון אופציות ליסינג תפעולי פרטי ומימון מותאם אישית. מומלץ ליצור קשר עם מרכזי לקסוס המורשים או להיכנס לאתר www.lexus.co.il לקבלת הצעת מחיר מפורטת וחישוב מחזור חודשי מותאם למצבך האישי. לקסוס משתמשת בשירותי מימון מובילים.
לקסוס UX מגיע עם אחריות יצרן מלאה ל-3 שנים או 100,000 ק"מ (לפי המוקדם). לקסוס מציעה גם אפשרויות להרחבת אחריות ל-4 או 5 שנים, ותכנית Lexus Relax המאפשרת הארכת אחריות עד 10 שנים. בנוסף, קיימת אחריות מורחבת לסוללה ההיברידית.
לקסוס UX נבדק על ידי Euro NCAP ב-2019 וקיבל דירוג של 5 כוכבים. הציונים: 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל, ו-77% במערכות בטיחות. מדובר בדירוג מעולה המעיד על רמת בטיחות גבוהה.
לקסוס UX כולל 8 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית מפני התנגשות עם הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה במצב של היסח דעת הנהג, ועמעום אורות אוטומטי.
כן, לקסוס UX מצוייד בחיישני חניה היקפיים כסטנדרט בכל רמות הגימור. המערכת כוללת חיישנים בחזית ובאחורי, ומסייעת במיוחד בתמרונים במקומות צרים ובמצבי ראות מוגבלת. בנוסף, קיימת מצלמת רוורס המוצגת במסך המולטימדיה.
Lexus Safety System+ היא חבילת מערכות בטיחות מתקדמות הבאה כסטנדרט ב-UX. היא כוללת מערכת בלימה אוטונומית מפני התנגשות, אזהרת עזיבת נתיב עם סיוע בהישארות בנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, ועוד. מערכת זו תורמת באופן משמעותי לבטיחות הנהיגה.
כן, לקסוס UX כולל מצלמת רוורס כסטנדרט, המוצגת במסך המולטימדיה 12.3 אינץ'. בנוסף, קיימים חיישני חניה היקפיים. מראות אחוריות דיגיטליות אינן מוצעות ב-UX. הרכב כולל מראות צד עם קיפול חשמלי כסטנדרט. הראות מהרכב טובה בדרך כלל, אם כי העמודים העבים מעט מגבילים את הראייה לאחור.
לפי נתוני היצרן, לקסוס UX 300h צורך 5 ליטר ל-100 ק"מ בממוצע (20 ק"מ/ליטר). בפועל, במבחני דרך של מגזין אוטו נמדדה צריכה של כ-17 ק"מ/ליטר (כ-5.9 ליטר/100 ק"מ). הצריכה משתפרת ככל שהנסיעה עירונית או פקוקה יותר, שם המנוע החשמלי עובד רוב הזמן.
כן, לקסוס UX 300h ההיברידי נחשב לחסכוני מאוד. עם צריכה של כ-17 ק"מ/ליטר בשימוש מעורב ועד 20 ק"מ/ליטר בתנאי מעבדה, הוא מציע חיסכון משמעותי לעומת רכבי פנאי קומפקטיים עם מנועי בנזין רגילים. החיסכון בולט במיוחד בנסיעה עירונית.
מיכל הדלק של לקסוס UX 300h ההיברידי מכיל 43 ליטר. בשילוב עם צריכת הדלק החסכונית של כ-17 ק"מ/ליטר בפועל, ניתן לנסוע כ-730 ק"מ במיכל מלא, מה שהופך אותו למתאים לנסיעות ארוכות עם תדירות תדלוק נמוכה יחסית.
לקסוס UX 300h ההיברידי מייצר 114 גרם CO2 לקילומטר בהתאם לתקן WLTP Combined. זהו נתון נמוך יחסית המציב את הרכב בדרגת זיהום 4, מה שמעיד על ידידותיות סביבתית גבוהה יחסית לרכבי בנזין קונבנציונליים מאותה קטגוריה.
לקסוס UX 300e החשמלי מציע טווח נסיעה של עד 447 ק"מ לפי תקן WLTP. במבחן של אוטו, הטווח בפועל עמד על כ-230 ק"מ, נתון שמושפע מתנאי הנסיעה, סגנון הנהיגה, מזג האוויר ושימוש במזגן. הסוללה בנפח 72.8 קוט"ש - שיפור משמעותי מ-54 קוט"ש בדגם הקודם.
לקסוס UX 300e החשמלי מציע טווח נסיעה של עד 447 ק"מ לפי תקן WLTP. במבחן של אוטו, הטווח בפועל עמד על כ-230 ק"מ, נתון שמושפע מתנאי הנסיעה, סגנון הנהיגה, מזג האוויר ושימוש במזגן. הסוללה בנפח 72.8 קוט"ש - שיפור משמעותי מ-54 קוט"ש בדגם הקודם.
לקסוס UX 300h ההיברידי מסווג בדרגת זיהום 4 עם 114 גרם CO2/ק"מ. זוהי דרגה טובה יחסית המעידה על ידידותיות סביבתית לעומת רכבי בנזין רגילים באותה קטגוריה. הגרסה החשמלית UX 300e מסווגת בדרגת זיהום 1 עם אפס פליטות מקומיות, והיא האופציה הידידותית ביותר לסביבה.
לקסוס UX 300h ההיברידי מציע מערכת הנעה היברידית עם מנוע בנזין 2.0 ליטר בשילוב מנוע חשמלי, המספקים ביחד הספק כולל של 184 כ"ס. המנוע הבנזין מפיק כ"ס מוניטין והמנוע החשמלי מוסיף כוח נוסף במיוחד בתנאי נסיעה עירוניים.
הגרסה ההיברידית UX 300h מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות. הביצועים טובים במיוחד במהירות נמוכה בזכות המנוע החשמלי, אך הרכב איננו חזק במיוחד בשל משקל עצמי של כ-1.6 טון. עם זאת, הביצועים מספיקים לרוב מצבי הנסיעה היומיומיים.
המהירות המרבית של לקסוס UX 300h ההיברידי עומדת על 177 קמ"ש. מהירות זו מספקת לנסיעה רגילה על כבישים מהירים, אם כי המוקד של הרכב הוא בעיקר על חסכון בדלק ונסיעה נוחה בעיר ולא על ביצועים ספורטיביים.
לקסוס UX מוצע בשתי גרסאות מנוע: UX 300h עם מערכת היברידית בת מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר בנפח 1,987 סמ"ק המשולב עם מנוע חשמלי, ו-UX 300e גרסה חשמלית טהורה עם מנוע חשמלי של 204 כ"ס. גרסת הבנזין הטהורה הופסקה משיווק.
הגרסה ההיברידית UX 300h מציעה 184 כ"ס עם האצה של 8.1 שניות ל-100 קמ"ש, בעוד הגרסה החשמלית UX 300e מספקת 204 כ"ס עם ביצועים חזקים יותר ועקיפות קלות. החשמלית מציגה גם תגובתיות מיידית יותר בזכות מומנט המנוע החשמלי המלא מעצירה.
לקסוס UX אינו רכב ספורטיבי במובן המילה. המוקד שלו על נוחות, חסכון בדלק, ואיכות בנייה. עם זאת, הוא מציע יכולת דינמית טובה למדי עם זוויות גלגול נמוכות והתנהגות בטוחה. למי שמחפש נהיגה ספורטיבית, מומלץ לבדוק אלטרנטיבות כמו במו X2 M35i או מרצדס AMG GLA 35.
לא, לקסוס UX 300h ההיברידי מצוייד במנוע בנזין 2.0 ליטר אטמוספרי (Naturally Aspirated) ולא טורבו. הבחירה הזו תורמת לאמינות ולניהול חלק יותר של הכוח, ובשילוב עם המנוע החשמלי מספקת ביצועים מספקים לרוב המשתמשים. לקסוס מעדיפה אמינות וחסכון על פני ביצועים ספורטיביים.
לקסוס UX 300h ההיברידי מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית CVT (רציפה משתנה). תיבה זו מספקת מעברי הילוכים חלקים ונוחים ותורמת לחסכון בדלק. הגרסה החשמלית UX 300e אינה כוללת תיבת הילוכים מכיוון שמדובר במנוע חשמלי יחיד. ה-CVT מתאימה היטב לנהיגה רגועה ונוחה.
לא, לקסוס UX 300h ההיברידי מצויד במנוע בנזין 2.0 ליטר אטמוספרי (Naturally Aspirated) ולא טורבו. הבחירה הזו תורמת לאמינות ולניהול חלק יותר של הכוח, ובשילוב עם המנוע החשמלי מספקת ביצועים מספקים לרוב המשתמשים. לקסוס מעדיפה אמינות וחסכון על פני ביצועים ספורטיביים.
לקסוס UX קטן וקומפקטי יותר מ-NX, עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ לעומת 267.5 ס"מ ב-NX. ה-NX מציע מרווח פנים טוב יותר, תא מטען גדול יותר, ואופציות מנוע חזקות יותר. ה-UX זול בכ-30% מה-NX ומתאים יותר לנהיגה עירונית. בחירה תלויה בגודל המשפחה וצורכי המרווח.
לקסוס UX ממודד: אורך 4,495 מ"מ, רוחב 1,840 מ"מ, וגובה 1,520 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 264 ס"מ. המידות הקומפקטיות מציבות אותו בצד הקטן של סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים, מה שהופך אותו למתאים לניווט עירוני.
נפח תא המטען בגרסה ההיברידית UX 300h עומד על 438 ליטר, בעוד בגרסה החשמלית UX 300e הוא מסתכם ב-367 ליטר בשל מיקום הסוללה. בפועל, תא המטען נחשב קטן יחסית לקטגוריה ועשוי להתקשות לשרת משפחה או נסיעות ארוכות.
לקסוס UX מציע 5 מקומות ישיבה - 2 מלפנים ו-3 מאחור. עם זאת, חשוב לציין שמרווח הפנים מוגבל יחסית, במיוחד במושבים האחוריים, והוא מתאים בעיקר לזוגות או משפחות קטנות עם ילדים צעירים.
מרווח המושבים האחוריים בלקסוס UX מוגבל, בשל בסיס הגלגלים הקצר יחסית (264 ס"מ). המרווח מתאים למבוגרים בגובה ממוצעת אך עשוי להיות מצומצם לאנשים גבוהים במיוחד בנסיעות ארוכות. זהו אחד מהחסרונות המרכזיים של הרכב.
המשקל העצמי של לקסוס UX 300h ההיברידי עומד על כ-1,600 ק"ג (כ-1.6 טון). זהו משקל נכבד יחסית לרכב קומפקטי, המשפיע על הביצועים ועל צריכת הדלק במידה מסוימת, אך תורם ליציבות ולתחושת בטיחות בנסיעה.
בלקסוס UX לא ניתן לקפל את המושבים האחוריים להגדלת תא המטען. המושבים מונחים במקום קבוע. נפח תא המטען הבסיסי עומד על 438 ליטר בגרסה ההיברידית ו-367 ליטר בחשמלית, מה שמגביל את הרכב לשימוש יומיומי ונסיעות קצרות.
לקסוס UX 2025 מצוייד במסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', שיפור משמעותי לעומת 8 אינץ' בדגם הקודם. המסך ממוקם קרוב יותר לנהג וכולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל CarPlay. בנוסף, קיים לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ' ברמת הכניסה.
כן, לקסוס UX 2025 כולל Apple CarPlay ו-Android Auto בחיבור אלחוטי בכל רמות הגימור. זו שדרוג משמעותי במסגרת מתיחת הפנים, המאפשר חיבור נוח של סמארטפונים למערכת המולטימדיה. בנוסף, קיים משטח טעינה אלחוטי ברמות העליונות.
לקסוס UX כולל מערכת שמע מבית 'Mark Levinson' עם 13 רמקולים, המציעה איכות שמע מעולה המתאימה למותג פרמיום. מערכת זו מוצעת כסטנדרט בכל רמות הגימור ומספקת חוויית האזנה מעולה עם צליל מאוזן ובסים חזק.
כן, כל גרסאות לקסוס UX 2025 מגיעות עם מערכת ניווט משולבת במסך המולטימדיה 12.3 אינץ'. המערכת משלבת גם Apple CarPlay ו-Android Auto, כך שניתן להשתמש ב-Waze, Google Maps או Apple Maps באמצעות הטלפון. המערכת המקורית של לקסוס מספקת ניווט בזמן אמת.
חימום למושבים הקדמיים ואוורור מוצעים ברמת הגימור הדורי וטקומי. בנוסף, ברמות אלו יש גם חימום למושבים האחוריים וחימום לגלגל ההגה. ברמת הכניסה קיושו+ מערכות אלו אינן כלולות כסטנדרט. מדובר במערכות נוחות חשובות במיוחד בחורף הישראלי.
מערכת המולטימדיה השתפרה ב-2025 עם מסך 12.3 אינץ' הממוקם קרוב יותר לנהג. עם זאת, הנדסת האנוש נחשבת מסובכת יחסית ודורשת הסתגלות. המערכת כוללת קישוריות אלחוטית לסמארטפונים, מערכת שמע Mark Levinson מעולה, ואפשרויות ניווט. מומלץ להשתמש ב-CarPlay/Android Auto לחוויית שימוש טובה יותר.
כן, מערכת כניסה והנעה ללא מפתח (Smart Entry & Start System) מוצעת כסטנדרט בכל גרסאות לקסוס UX 2025. בנוסף, דלת תא המטען נפתחת באופן חשמלי לנוחות מרבית. מערכות אלו תורמות לנוחות השימוש היומיומית ברכב.
מערכת המולטימדיה השתפרה ב-2025 עם מסך 12.3 אינץ' הממוקם קרוב יותר לנהג. עם זאת, הנדסת האנוש נחשבת מסובכת יחסית ודורשת הסתגלות. המערכת כוללת קישוריות אלחוטית לסמארטפונים, מערכת שמע Mark Levinson מעולה, ואפשרויות ניווט. מומלץ להשתמש ב-CarPlay/Android Auto לחווית שימוש טובה יותר.
המתחרים העיקריים של לקסוס UX הם: במו X2, אודי Q2, וולוו XC40, מרצדס GLA, ואלפא רומיאו טונאלה. יתרונו המרכזי של ה-UX הוא המחיר הנמוך יותר בכ-20% לעומת המתחרים, בשילוב עם אמינות ואיכות בנייה גבוהה מאוד המאפיינת את לקסוס.
ההשוואה תלויה בעדיפויות אישיות. לקסוס UX מציע אמינות גבוהה יותר, עיצוב ייחודי, ומחיר נמוך יותר בכ-10% מה-X2, בעוד במו X2 מציע מרווח פנים טוב יותר, תא מטען גדול יותר, ודינמיקת נהיגה יותר ספורטיבית. בחירה תלויה בעדיפות יוקרה יפנית לעומת גרמנית.
לקסוס UX זול בכ-15-20% ממרצדס GLA בגרסאות המשוות, מציע צריכת דלק טובה יותר בזכות המערכת ההיברידית, ומוניטין כאמין יותר לפי סקרי אמינות. במרצדס מציעה טכנולוגיות מתקדמות יותר, מרווח טוב יותר, ומגוון מנועים רחב יותר לבחירה.
לקסוס UX מתאים לזוגות או משפחות קטנות (עד שני ילדים), למי שמחפש רכב יוקרתי קומפקטי לנהיגה עירונית, למעריכי אמינות ואיכות בנייה גבוהה, ולמי שמעריך חיסכון בדלק ועיצוב ייחודי. פחות מתאים למשפחות גדולות או למי שמחפש מרווח פנים רב ותא מטען גדול.
קיושו+ (הכניסה): חישוקי 17 אינץ', מסך 12.3", מערכת שמע Mark Levinson, שמשות רגילות. הדורי (ביניים): מוסיפה גג פנורמי, שמשות כהות, ריפוד עור, חימום ואוורור למושבים, חימום הגה, משטח טעינה אלחוטי. טקומי (עליונה): מוסיפה דיפונים מיוחדים וחומרי גימור משודרגים.
נוחות הנסיעה בגרסה ההיברידית סבירה המתלים הנוקשים מתקשים לספוג שיבושים קטנים ומופעים רטט מורגש בתא הנוסעים. במקביל, כושר הספיגה של שיבושים גדולים (פסי האטה, שברים) מרשים. בידוד הרעשים סביר. הגרסה החשמלית מציגה נוחות טובה יותר באופן משמעותי.
לקסוס UX מתאים בעיקר לנסיעה עירונית ולמרחקים בינוניים. בנסיעות ארוכות, מרווח המושבים האחוריים המוגבל ותא המטען הקטן עשויים להוות מגבילים. במקביל, טווח הנסיעה הארוך של כ-730 ק"מ במיכל מלא וצריכת הדלק החסכונית הם יתרונות משמעותיים.
איכות תא הנוסעים טובה ומתאימה למותג פרמיום. החומרים איכותיים, ההרכבה משובחת וסביבת הנהג נעימה למראה ולמגע. ברמות הגימור הגבוהות כמו הדורי וטקומי מוצעים ריפודי עור וחומרים משודרגים. עם זאת, הנדסת האנוש מעט מסובכת במערכת המולטימדיה.
כן, לקסוס UX מתאים מאוד לנהיגה עירונית. המידות הקומפקטיות, רדיוס הסיבוב הטוב, והמערכת ההיברידית החסכונית הופכים אותו לאידיאלי לתנועה עירונית ולחניות במקומות צרים. המנוע החשמלי מספק כוח טוב בהאצות מתוך עיר, והחיסכון בדלק משמעותי בתנאים פקוקים.
גג פנורמי מוצע ברמת הגימור הדורי וטקומי. ברמת הכניסה קיושו+ אין גג פנורמי. הגג הפנורמי תורם לתחושת מרווחיות ואווירה בתא הנוסעים, אם כי חשוב לקחת בחשבון שהמרווח הכללי בתא הנוסעים מוגבל במיוחד במושבים האחוריים.
ברכב המבחן המושבים היו נוחים ותומכים, אך מדובר במושבים משופרים המוצעים בתשלום. האבזור הבסיסי דל יחסית. מומלץ לבחור ברמות הגימור הגבוהות (הדורי, טקומי) הכוללות ריפוד עור, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, וכווננים חשמליים.
לקסוס UX הוא קרוסאובר עירוני בעיקרו ולא מיועד לנהיגה בשטח קשה. הוא מצויד במנוע דו-גלגלי (FWD) בלבד ומערכת מתלים המותאמת לכבישים מסופפים ולא לשטח קשה. מרווח הקרקע סביר לנהיגה על דרכים מעופרות קלות. לשטח אמיתי, מומלץ לבחון דגמים אחרים במשפחת לקסוס כמו RX או LX.

לקסוס UX מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

לקסוס UX השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    לקסוס UX
    לקסוס UX300h, אוט', 2.0 ל' היברידי, +Kyushu
    מחיר מחירון ₪244900
  • electric.svg
    סמארט 1
    סמארט 1 חשמלי, Pro+ ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪196990
  • energy_2.svg
    on
    DS DS 4
    DS 4 E-TENSE אוט', 1.6 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד, Trocadero
    מחיר מחירון ₪269990
  • on
    אלפא רומיאו טונאלה
    אלפא רומיאו טונאלה 1.5 ל' טורבו, היברידי מתון, Sprint
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪229900
  • ב.מ.וו X1
    ב.מ.וו X1 sDrive 18i אוט', 1.5 ל' טורבו, Style SE ,2x4
    הספק כוח סוס 136
    מחיר מחירון ₪309900
  • אודי Q3
    אודי Q3 35 TFSI (דור חדש), 1.5 ל' טורבו, 2x4
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪318900
  • electric.svg
    וולוו C40
    וולוו EC40 חשמלי, Ultra Dark ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 575
    מחיר מחירון ₪369900

חוות דעת גולשים על לקסוס UX

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (2)

הנאת נהיגה

4

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.5

מרווח ישיבה

3.5

תא המטען

4

יש לכם לקסוס UX? כתבו חוות דעת

לקסוס ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.