נדמה כי הונדה, יצרנית הרכב היפנית, קצת דרכה במקום בשנים האחרונות. הפעילות בשוק האירופאי צומצמה, היא התמהמה עם הצגת מכוניות חשמליות וקו הדגמים המסורתיים שלה התייקר מאוד – מה שפחית מנוכחותה במגוון שווקים, כולל כאן בישראל. 

בכל מקרה, נראה כי הונדה סימנה את שנת 2023 כשנת ה"התעוררות". מתחילת השנה הנוכחית הונדה הספיקה להכריז על לא פחות משלושה דגמים לשוק האירופאי – דור חדש ל-CR-V ושני דגמים חדשים לגמרי: ZR-V שיתמקם מעל HR-V בהיצע לצד רכב פנאי חשמלי חדש בשם הלא ממש קליט הונדה e:Ny1. אל הכרזות אלה מצטרפת מתיחת פנים מקיפה למדי שעברה הונדה ג'אז, סיוויק החדשה ששיווקה החל בשנה החולפת, פרויקט משותף עם סוני להצגת מותג רכב חשמלי חדש.

אלא שהונדה לא עוצרת כאן ומכריזה כעת על רכב פנאי גלובלי חדש – הונדה אלווייט (Elevate).

הונדה אלווייט חלק אחורי
צילום: הונדה
 

הפרטים, התכניות

הונדה אלווייט החדש הוא רכב פנאי הנמצא ממש על התפר שבין סגמנט רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV) לקומפקטיים (C-SUV). הוא מבוסס על פלטפורמת המכוניות הקטנות של היצרנית, אותה הוא חולק עם כלים דוגמת הונדה סיטי שאף משווקת בישראל בערוצי היבוא המקביל. מידותיו קרובות לאלה של קיה סלטוס: 431 ס"מ לאורך (8 ס"מ פחות), 179 ס"מ לרוחב (1 ס"מ פחות), 165 ס"מ לגובה (4 ס"מ יותר) ו-265 ס"מ בבסיס הגלגלים (2 ס"מ יותר). מרווח הגחון נאה: 22 ס"מ. לתא המטען נפח של 458 ל'. 

עיצובו החיצוני רבוע וכולל סבכה אנכית גדולה, ובכלל המופע אמור להעניק לו מראה קשוח של רכב גדול ממה שהוא. בהונדה מכנים את התוצאה כ"מהודרת ומלכותית", לא פחות. בכל מקרה, לפחות בחלק מרמות הגימור תציע הונדה צביעה דו-גוונית וחישוקים קלים עד לגודל 17 אינץ'.

הונדה אלווייט
צילום: הונדה

בסביבת הנהג מופע נקים ופשוט: לוח מחוונים אנלוגי ולצידו מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' כולל קישוריות אלחוטית לאפל ולאנדרואיד. 

יחידת ההנעה היחידה בשלב זה כוללת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ל' המפיק 121 כ"ס ו-14.8 קג"מ אשר ישודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או אוטמטית רציפה. בעתיד צפויה גרסה חשמלית אך פרטים עליה טרם שוחררו. 

הונדה אלווייט החדש תוכנן ע"י חטיבת המחקר והפיתוח הפסיפית של הונדה שמושבה בתאילנד, אך הוא יושק תחילה בהודו. בהמשך צפוי הדגם להגיע לשווקים נוספים במזרח אסיה אך כדגם המוגדר "גלובלי" אין מן הנמנע שיוצע בשווקים נוספים. בהונדה מציינים כי אלווייט הוא אחד מבין חמישה רכבי פנאי שהיא מתכננת להציג עד לשנת 2030. 

הונדה אלווייט סביבת נהג
צילום: הונדה