חדשות מרגשות לרוכבי האופנועים והקטנועים מ׳עופר אבניר׳ יבואנית אופנועי וקטנועי סוזוקי בישראל, שמשיקה דגמים חדשים ומעניינים בזירה המקומית. בגזרת הקלאץ׳ - אדוונצ'ר חדש למשפחת V-STROM בשם 800DE Adventure וגם נייקד ספורטיבי חדש העונה לשם GSX-8S. בגזרת הקטנועים צמד דגמים עם אותה יחידת הנעה: Avenis 125 ו-Address 125. 

צמד האופנועים שהוצגו בתערוכת מילאנו חולקים את אותה יחידת הנעה: טווין מקבילי בנפח 776 סמ"ק.

V-STROM 800DE Adventure – הוא המחליף של דגם ה-650 הוותיק, בקטגורית אדוונצ׳רים בנפח הביניים שהיא הקטגוריה החמה ביותר בעולם האופנועים, עם מערכות בקרה אלקטרונית מתקדמות כולל בורר מצבי רכיבה ומערכת בקרת אחיזה וקוויקשיפטר דו-כיווני. מערכת S.I.R.S כוללת גם מצב אחיזה לדרכי עפר ומערכת ABS המאפשרת את ביטולה בגלגל האחורי, ברכיבת שטח.

ל-V-STROM 800DE מרווח הגחון הגבוה ביותר בסדרת וי-סטרום לדורותיה, הודות למתלה ארוך ומתכוונן וגלגלי שפיצים בגודל 21 אינץ מלפנים שקיבלו גם מידת צמיגים חדשה.

תצוגת המחוונים באופנוע חדשה לגמרי וכוללת מגוון מערכות, ביניהן: TFT משולב LCD בגודל 5 אינץ', לגלישה ושליטה במערכות השונות.

לדברי סוזוקי ״האופנוע מעניק רכיבה בטוחה עם שליטה מלאה הודות לכידון רחב עם תושבות משככות זעזועים, מושב נוח ורגליות רחבות. מגן רוח מתכוונן מותקן מעל זוג פנסי LED אורכיים קומפקטיים שמפזרים תאורה רחבה״.

העיצוב ברוח דגמי V-Strom עם כנף ה-Beak המוכרת מאופנועי ראלי דקאר של סוזוקי.
מחירו בישראל יעמוד על 75,970 שקלים.

V-STROM 800DE
V-Strom | צילום: סוזוקי

GSX-8S פותח על ידי סוזוקי כדי להביא את התחושות המוכרות מאופנועי הספורט-נייקד גם לרוכבים פחות מנוסים. כאמור, הוא מצוייד במנוע טווין מקבילי חדש, שלדת פלדה חדשה, והוא מציע מערכות אלקטרוניקה עם תצוגת TFT LCD ולוח מחוונים מולטי-פונקציונאלי לצד מערכות בקרה מתקדמות הכוללות בורר מצבי רכיבה, מערכת בקרת אחיזה וקוויקשיפטר דו-כיווני.

לדברי סוזוקי ״המבנה החדש של המנוע והשלדה ב-GSX-8S מספק כוח, היגוי ונוחות הניתנים לשליטה ולהתאמה מדויקת עבור הרוכב. שלדת ה-GSX-8S, הבנויה סביב מנוע הטווין המקבילי הקומפקטי החדש, פותחה במטרה לספק יציבות ברכיבה ישרה, קלות תנועה, וביצועים טובים בעיר, בדרכים מפותלות, ובמהירות גבוהה בכבישים בין עירוניים״.

GSX-8S
GSX-8S | צילום: סוזוקי

העיצוב נאמן למשפחת ״ג׳יקסס״ (GSX), מינימליסטי, מחודד ומודרני. המתלה הקדמי, מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 130 מ"מ עם אפשרות לכיוון ושיכוך עומס קפיץ. המתלה האחורי עם בולם KYB, המאפשר מהלך של 130 מ"מ גם כן. גובה המושב: 810 מ"מ.

לוח המחוונים של GSX-8S עם תצוגת TFT LCD מהדור החדש בגודל 5 אינץ'. ניתן לכוון את התצוגה, באופן אוטומטי או ידני, למצב יום (רקע לבן) או לילה (רקע שחור), וכן לכוון את רמת הבהירות הכללית של התצוגה כך שתתאים את עצמה באופן אוטומטי למצב האור בחוץ, או ידנית, בהתאם להעדפות הרוכב.

לוח ה-TFT הראשי כולל גם מחווני LED.

מחירו נקבע בישראל על 62,970 שקלים.

סוזוקי GSX-8S
GSX-8S | צילום: סוזוקי
 

הקטנועים החדשים של סוזוקי

סוזוקי הצטרפה אל קטגוריית הקטנועים העירוניים הקטנים עם הצמד Avenis 125 ו-Address 125 שחולקים את אותו המנוע: 125 סמ"ק 4 פעימות מקורר אוויר המפיק הספק של 8.6 כ"ס ב- 6,750 סל"ד ומומנט של 1 קג"מ ב- 5,500 סל"ד, אך שונים אחד מהשני בעיצובם.

תצרוכת הדלק של Avenis ו-Address נמוכה, לדברי סוזוקי הודות לטכנולוגיית SEP – ראשי תיבות של Suzuki Eco Performance העומדת בתקן אירו 5 ומאפשרת לרוכב לדעת מתי הוא מצוי במצב חסכוני - באמצעות חיווי ECO המצוי על לוח השעונים הנדלקת בצבע ירוק.

עוד בקטנועים החדשים: טכנולוגיות מתקדמות כתאורת LED ותא מטען מתחת למושב עם שקע USB להטענה, מגן רוח קטן, מושב מדורג, פתח תדלוק אחורי, רגליות מורכב נשלפות וידיות אחיזה, בחלק הקדמי: תא אחסון פתוח מימין ותא אחסון סגור עם שקע טעינה USB משמאל. ומתחת למושב: תא אחסון בנפח 21.5 ליטר ב-Avenis ו-21.8 ב-Address.

4 דגמים חדשים לסוזוקי בישראל
Avenis 125 | צילום: סוזוקי

בכל הקשור לעיצוב, ל-Avenis ניתן לדברי סוזוקי עיצוב נועז וצעיר ומאופיין בקווים חדים וצביעה בשני גוונים.

ה-Address לעומתו בעל עיצוב קלאסי יותר עם פנס קדמי גבוה ועגול.

תוספות ב-Address: מושב מרופד וגבוה (770 מ"מ), פתח תדלוק אחורי, שני ווי תלייה ותא אחסון נוסף פתוח מקדימה ומדרס רגליים גדול יותר. לקטנוע גלגל קדמי בקוטר 12 אינץ' וגלגל אחורי בקוטר 10 אינץ'. מערכת הבלימה המשולבת בעלת דיסק סקוטר 190 מ"מ מקדימה ותוף מאחור.

מחירם נקבע בישראל על 15,970 שקלים.

Address 125
Address 125 | צילום: סוזוקי