שורשיה נעוצים בתחילת המאה ה-20, אבל סוזוקי החלה לייצר מכוניות ב-1955, מספר חודשים לאחר האופנוע הראשון שלה. בתחום הרכב ייצרה סוזוקי מעט דגמים קטנים, בעיקר לשוק המקומי והתמחתה בהנעה כפולה ובמסחריות. בשנות השמונים – עם רכב שטח זעיר SJ שהיה לסמוראי, המיני סוויפט ובהמשך רכב השטח הקומפקטי ויטארה – הפכה סוזוקי לשחקנית בשוק העולמי, גם תודות לשת"פ מעמיק עם ג'.מ. שינוי משמעותי במיצובה של החברה היה עם הצגת הסוויפט המעוצבת ב-2004 שהייתה גם למכונית השנה 2006 ומיוצרת בהונגריה. כיום סוזוקי היא בין עשר היצרניות הגדולות בעולם בהיקף המכירות, מתמחה בעיקר בדגמים קטנים וקומפקטיים ומייצרת תריסר דגמים – ארבעה מהם רכבי פנאי. סוזוקי הייתה ליצרן היפני השני שהחל לייצא לישראל, ועשה זאת כבר ב-1984. היכולת והאמינות שהפגין רכב השטח הזערורי העניקו למותג נקודות יתרון עם הכניסה, ודגמים עם תמורה גבוהה כמו אלטו ובאלנו המשיכו בכך. סוזוקי מיובאת מאז תחילת היבוא על-ידי מכשירי תנועה.

.