כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל הכריזה היום (שלישי) על תחילת השיווק של רכב הפנאי הגדול (E-SVU) הכל-חשמלי EQE SUV. בנוסף פתחה מרצדס ישראל חנות פופ אפ בקניון רמת אביב, ובאולמות הכניסה מוצגים כל הדגמים החשמליים של המותג.
 

דגם חדש

מרצדס EQE SUV הוצג באוקטובר 2022, שלוש שנים לאחר ההכרזה על תכנית החשמול הגדולה של מרצדס, והוא המקביל החשמלי של GLE. למרצדס כיום קו דגמים חשמליים מלא המקביל לכל דגמי הבעירה הפנימית והוא היצרן הראשון והיחיד המציע זאת ובהיקף הגדול ביותר.

דגם זה – כמו מכונית הסלון הצמודה לו, EQE, וכמו שני הדגמים מעל, מכונית הפאר EQS ורכב הפנאי הענק EQS SUV – מבוסס על הרצפה החשמלית הייעודית EVA. בנוסף, הוא חולק עם דגמים אלה מערכות הנעה וחשמל, מכלולים דינמיים כמו-גם מרכיבים עיקריים בסביבת הנהג.

מרצדס EQE SUV
צילום: מרצדס

בסיס הגלגלים הוא 303 ס"מ, אורך הרכב 486 ס"מ, רוחבו 194 ס"מ וגובהו 169 ס"מ. הוא ממש לא קל, ומשקלו 2580 ק"ג. נפח תא המטען הוא 520 ליטרים. 

דגם זה מוצע כאן בגרסת 350 שיש לה 2 מנועים לתפוקה כוללת של 292 כ"ס ו-78 קג"מ, וההנעה כפולה. התוצר הזה מסדר לו האצה 6.6 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-210 קמ"ש.

מרצדס EQE SUV בישראל
צילום: מרצדס

הסוללה בשירות היא 89 קוט"ש, הטווח המוצהר הוא 510 ק"מ והספק הטעינה המהירה עד 170 קילוואט.

במפרט הטכני, בין השאר, אופציה למתלי אוויר ולהיגוי כפול.

מרצדס EQE SUV חישוקים
צילום: מרצדס
 

רמות אבזור, מחירים

מרצדס EQE SUV מוצע בשלוש רמות גימור. ב'אלקטריק' תאורת לד חכמה, חישוקי "19, גג פנורמי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען (כולל חיווי רגל) ולמושבים הקדמיים שיש להם זיכרונות וחימום, מצבי ניהוג, צג מרכזי "12.8, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב בתוכו, התרעת רכב בשטח מת, עמעום אוטומטי.

מרצדס EQE SUV סביבת נהג
צילום: מרצדס

ברמת האבזור 'אלקטריק ארט' גם תאורת חזית דיגיטלית חכמה, אור דרך אדפטיבי, חבילת חניה עם מצלמת 360 מעלות, מערכת שמע של בורמיסטר, תצוגה במציאות רבודה. מפרט הבטיחות כולל גם תיקון ביחס לרכב בשטח מת, עקיפה אוטומטית, בקרת שיוט לנהיגה בפקק, בלימה עם רכב חוצה מאחור והתרעה על רכב מתקרב לשם, סיוע חירום למניעת תאונה, התרעה ובלימה בגלל אי-ערנות נהג, מערכת 'פרה סייף' להכנת הרכב לתאונה והרחקת הנוסעים בגלל פגיעת צד.

מרצדס EQE SUV איכות חומרים
צילום: מרצדס

חבילת האבזור 'AMG ליין' ניתנת להוספה לכל אחת משתי רמות האבזור הנ"ל, וזו כוללת פריטי אבזור חיצוניים, מושבי ספורט והגה קטום, חישוקי "20 ל'אלקטריק' ו-"21 ל'אלקטריק ארט' ועוד כיו"ב. וכן, גם "שטיחונים בעיצוב AMG Line".

בנוסף, מוצעת מהדורת אבזור מוגבלת 'LIMITED EDITION' ובזו מתלי אוויר, היגוי אחורי, מערכת לטיהור אוויר. לאלה מצטרפים חישוקי "22, אוורור למושבים הקדמיים, תצוגה עילית, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, גימור ייחודי ופריטים נוספים.

מחיר מרצדס EQE SUV החל מ-650,000 שקלים. מחירי רמת האבזור הגבוהה יותר, חבילת 'AMG ליין' והמהדורה המוגבלת יימסרו לקראת תחילת ההספקה של הדגם, בתחילת ספטמבר.

@auto_magazine_il

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על על המרצדס EQE SUV

♬ original sound - אוטו


מרצדס EQE SUV באר.
צילום: מרצדס