יצרנית הרכב הסינית MG אישרה את השקתה האירופאית של MG4 בגרסת XPower ספורטיבית, והיא תערוך את הופעת הבכורה שלה בבריטניה בעוד כשבוע וחצי בפסטיבל המהירות של גודווד. 

גרסת XPower נבדלת מאחיותיה העממיות בכך שהיא מצוידת בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 435 כ"ס ו-61.2 קג"מ - יותר מכפול מזה של MG 4 Long Range.

שני המנועים, אחד בכל ציר, מייצרים הנעה כפולה ומאפשרים ל-XPower להאיץ למאה קמ"ש תוך 3.8 שניות ולהעפיל למהירות מרבית של 199 קמ"ש.

כדי לשפר את ההתנהגות, המתלים הוקשחו ב-25% בהשוואה ל-MG4 הרגילה, הודות לכיול מחדש של הקפיצים והבולמים והתקנת מוטות מייצבים חדשים. בנוסף, זוכה הגרסה החמה למערכת הכוונת מומנט ("טורק וקטורינג") בהנעה הכפולה.

MG 4 XPower
צילום: MG

עוצמת הבלימה שופרה על ידי דיסקים מאווררים בקוטר 345 מ"מ, המאפשרים ל-XPower לבלום מ-100 קמ"ש לעמידה ב-33.9 מ'. הדיסקים המוגדלים יותקנו מאחורי חישוקי 18 אינץ' חדשים, עטופים בצמיגי ברידג'סטון טורנזה לא ספורטיביים בעליל...

ה-XPower תשתמש באותה סוללה של 61.7 קוט"ש (נטו) כמו גרסת Long Range, אך טווח הנסיעה קצר יותר - 385 ק"מ (נתון לא רשמי) לעומת 450 ק"מ. טעינה מהירה של 10-80% תימשך 35 דקות במטען של 150 קילוואט.

MG 4 XPower באירופה
צילום: MG

בפנים, ה-XPower דומה לגרסאות הרגילות, אך זוכה למושבי באקט עטופי זמש ודוושות מתכתיות.

הצג המרכזי כולל מערכת דינמית לניהול נהיגה, המציגה נתוני נהיגה כולל זמני הקפה ומד כוחות G.

התשלום על המנוע הנוסף מאחור מגיע בדמות תא מטען שנפחו הוקטן מ-363 ליטר ל-289 ליטר.

MG 4 XPower סביבת נהג
צילום: MG

תג מחיר בממלכה יקר בכ-12% מגרסת הטווח הארוך המאובזרת ביותר - שהגרסה המקבילה לה בישראל עולה כ-156 אלף שקלים. או במילים אחרות, יש כאן פוטנציאל לעסקת ביצועים מאוד אטרקטיבית.

לצד ה-XPower, תוצג ככל הנראה גם גרסת Extended Range, שתצויד בסוללה גדולה יותר של 77 קוט"ש, תציע טווח של של 520 ק"מ ותזכה למנוע חדש בהספק של 245 כ"ס, שיאפשר לקצץ את הזינוק למאה קמ"ש ל-6.5 שניות.

MG 4 XPower חלק קידמי
צילום: MG