בחודשים האחרונים עברו הדגמים האירופאים של סטלנטיס, בזה אחר זה, מתיחת פנים במהלכה זכו למנועים החדשים ולטכנולוגיה העדכנית של הקונצרן - וכעת מגיע תורה של ה-208, המכונית הנמכרת ביותר באירופה ב-2022, לעבור תחת ידי המנתח.

בחזית מקבלת ה-208 פגוש חדש ואת חתימת התאורה העדכנית של פיג'ו, עם שלושה ציפורני לד בכל צד במקום ניב בודד, כאשר בגרסת GT הם מתרחבים לפנסי ה-LED המלאים, שגם הם עודכנו. גם יחידות התאורה האחוריות שונו, עם שלושה פסי לד רוחביים דקים (במקום פסי לד אורכיים).

כל הגרסאות מגיעות כסטנדרט עם מראות שחורות, ומוצעים כעת יותר צבעי מרכב מבעבר, כאשר ה-GT מוסיפה קשתות גלגלים שחורות וגג שחור אופציונלי.

העדכון הוויזואלי נחתם בחישוקי 16 ו-17 אינץ' חדשים, סמלי מותג וכיתובי דגם שונים. 

פיג'ו 208e
צילום: פיג'ו

תא הנוסעים שודרג באמצעות בדי מושב משופרים (כולל אלקנטרה שחורה עם תפרים צבעוניים), גלגל ההגה עודכן בלוגו החדש של פיג'ו, וגרסאות המצוידות בתיבת שישה הילוכים ידנית מקבלות ידית הילוכים חדשה.

לוח המחוונים המוקרן הפך סטנדרטי בכל רמות הגימור למעט הבסיסית, ומסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' הפך תקני בכל הגרסאות. פיג'ו ציידה את ה-208 בגרסה עדכנית של מערכת המולטימדיה i-Connect, כאשר הגרסה המשודרגת i-Connect Advanced מוצעת כאופציה. שתיהן כולל ממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים. רמות גימור Allure ו-GT הבכירות מצוידות גם ב-3 שקעי USB-C, מטען אלחוטי חזק יותר ומצלמות חניה קדמיות ואחוריות בחדות משופרת.

פיג'ו 208 סביבת נהג
צילום: פיג'ו

ה-208 החשמלית ממשיכה עם יחידת הכוח המשופרת של סטלנטיס, אותה קיבלה כבר בספטמבר האחרון; מדובר במנוע חשמלי המעלה את ההספק מ-136 ל-156 כ"ס, אולם השיפור החשוב יותר הוא בטווח הנסיעה, בזכות מארז סוללות חדש ויעיל יותר. קיבולת הסוללות צמחה אומנם באופן צנוע, מ-50 ל-51 קוט"ש ברוטו, אך הקיבולת נטו - זו השימושית בפועל - גדלה מ-45 ל-48.1 קוט"ש, ועוזרת להרחיב את טווח הנסיעה החשמלי של ה-e-208 ל-400 ק"מ.

שדרוגים נוספים שנועדו לסייע בהארכת הטווח הם מערכת מיזוג שזכתה לחיישן לחות חדש שעוזר לייעל את צריכת החשמל שלה, צמיגים עם התנגדות-גלגול נמוכה ויחס העברה ארוך יותר לתיבת ההילוכים.

כמו בעבר, תוצע בחירה בין מטען ביתי 7.4 או 11 קילוואט, בעוד שבעמדה ציבורית של 100 קילוואט ניתן להטעין את הסוללה מ-20 ל-80 אחוזים תוך 25 דקות.

פיג'ו 208 טעינה
צילום: פיג'ו
גרסאות הבנזין זוכות למנוע ה-1.2 טורבו החדש, שגם אותו פגשנו כבר בשלל דגמים של הקונצרן. המנוע החדש מחליף את מנוע הטורבו-בנזין 1.2 130 כ"ס המוכר, מביא לעלייה קלה בהספק ולצריכת דלק נמוכה בעד 15%.

לטענת פיג'ו, הודות לטכנולוגיה ההיברידית המתונה 48V, ולשימוש הממושך במערכת עצור-סע, הרכב יכול להתנייג במצב חשמלי ליותר מ-50% מהזמן בנסיעה עירונית (התנעה, חנייה ונסיעה במהירויות נמוכות), למרות שיש לו סוללה קטנה משמעותית מזו של מערכת היברידית מלאה.

פיג'ו 208
צילום: פיג'ו

מנוע ה'פיור טק' החדש כולל מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה ופועל במחזור מילר החסכוני. מנוע חשמלי המפיק 28 כ"ס ו-5.6 קג"מ משולב בתיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים חדשה (e-DSC6) השולחת כוח אל הסרן הקדמי. האנרגיה מאוחסנת בסוללת 48V הממוקמת מתחת למושב הנוסע מלפנים ובעלת קיבולת ברוטו של 898 וואט/שעה (כן-כן, פחות מקוט"ש אחד).

ההספק המשולב עומד על 136 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-23.5 קג"מ ב-1750 סל"ד, שהם 6 כ"ס יותר מהמנוע המוחלף. בנוסף, יוצע המנוע גם בגרסת 100 כ"ס מוזלת. לטובת שיפור האמינות והפחתת עלויות התחזוקה, היצרנית התקינה שרשרת תזמון במקום הרצועה במנוע הקודם.

פיג'ו 208 GT
צילום: פיג'ו

מנוע ה-1.2 ל' הישן יוצע לצידו של המנוע החדש כאלטרנטיבה מוזלת, בגרסת 75 כ"ס אטמוספרית שתשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית, ובגרסת טורבו עם 100 כ"ס שתוצמד לתיבת 6 הילוכים ידנית.

מחירים ומועדי שיווק טרם פורסמו.

פיג'ו 208 2023
צילום: פיג'ו