תמונות של רכב הפנאי החשמלי החדש של קאדילק, שזכה לשם 'אופטיק' (Optiq, שזה כמו המילה 'אופטי' באנגלית, Optic, אבל עם סיומת Q מתחכמת), הודלפו בסין לפני חשיפתו הרשמית בחודשים הקרובים.

בתמונות ניתן לראות שהאופטיק שואב השראה מהליריק הגדול והנועז יותר, בעיקר מלפנים - אך שאר קווי המרכב, ובעיקר הצדודית והאחוריים, שמרניים וקונבנציונליים בהרבה, ומזכירים יותר את דגמי הבנזין של היצרנית.

דגם נוסף החולק קווים דומים עם האופטיק הוא שברולט בלייזר EV שנחשף בשנה שעברה, אשר  יחלוק עימו חלקי מרכב רבים, כמו גם את פלטפורמת 'אולטיום'.

התמונות והנתונים דלפו (כרגיל) ממשרד טכנולוגיות המידע של סין (MIIT), והסיבה לכך היא שהאופטיק יבנה בסין, כחלק מהשת"פ של ג'נרל מוטורס עם סאיק.

נתוני המידות שנחשפו כמעט זהים לאלו של ה-XT5 מונע הבנזין; האופטיק ארוך בכחצי ס"מ (482 ס"מ), רחב בכסנטימטר אחד (191 ס"מ) ונמוך ב-3 ס"מ (164.5 ס"מ) - מה שמעניק לו פרופורציות דינאמיות יותר. ההבדל העיקרי הוא בסיס גלגלים ארוך, כמקובל בחשמליות, שעומד על 295.5 ס"מ - כעשרה ס"מ יותר מה-XT5. בקיצור, האח הקטן הזה לא ממש קטן...

לפי הדיווחים, הגרסה הבסיסית של האופטיק תפיק 204 כ"ס, ותוצע גם גרסה חזקה יותר עם 245 כ"ס. למרות שאין מילה על גודל הסוללה ויכולות הטעינה, ידוע כי האופטיק יעשה שימוש בסוללות ליתיום-יון שמקורן בסאיק ו-CATL.

האופטיק יהיה כרטיס הכניסה לדגמים החשמליים של קאדילק ויוצע במחיר משוער של כ-40 אלף דולר בארה"ב - כ-30% פחות ממחירו של הליריק.  בהמשך יוצג ככל הנראה דגם קטן ומוזל עוד יותר, בשם 'סימבוליק'.

תמונות של הקאדילק החשמלית החדשה דלפו לרשת
צילום: הדלפה