מזראטי הציגה בשבוע הרכב במונטריי מכונית-על למסלול בלבד המבוססת על ה-MC20. המכונית תוצע ב-62 יחידות בלבד, ובמילותיה של היצרנית תשווק ל"'אספנים טהרנים ולקוחות נאמנים של המותג".

כמו המזראטי MC20 הרגילה, גם ה-MCאקסטרימה מונעת על ידי V6 כפול מגדשים, עם הספק שצמח מ-625 כ"ס במקור ל-720 כ"ס בזכות מגדשים מוגדלים ושיפורים במערכת ההצתה. המומנט, באופן מפתיע, לא השתנה, ונותר על 74.4 קג"מ.

מזראטי MCXtrema חלק אחורי
צילום: מזראטי

כמו ה-MC20 העממית, גם האקסטרימה בנויה סביב שלדת קרבון מתכנון של דאלארה, אך כאן היא מחוברת לכלוב התהפכות ונטולה אבזור מותרות. יש מושב מירוץ עם רתמת שש נקודות (מושב נוסע מוצע כאופציה) וגלגל הגה חדש המשלב מסך בגודל חמישה אינץ' לזמני הקפה, תקשורת ושליטה על המערכות השונות - כאשר תגבור ההגה, בקרת המשיכה, איזון הבלמים ומפות המנוע ניתנים כולם לכוונון ולהתאמה מהמסך. ליתר ביטחון, נוספה מערכת כיבוי אש ופתח גג, בהתאם לתקנות בקטגוריית GT.

מזראטי MCXtrema סביבת נהג
צילום: מזראטי

בולמי הזעזועים ניתנים לכיוונון בארבעה פרמטרים והבלמים הם קרבון-קראמיים בכיול ייחודי למסלול. את התיבה כפולת המצמד מחליפה כאן יחידה סיקוונסיאלית קשוחה יותר עם שישה הילוכים, וזו מחוברת לגלגלים האחוריים באמצעות דיפרנציאל ננעל מכאני. בזכות מרכב שעשוי כולו מסיבי פחמן, המשקל היבש צנח ל-1300 ק"ג, כ-200 ק"ג פחות מגרסת הכביש.

קצת מבאס שמדובר במכונית מסלול בלבד ללקוחות ספורים בלבד - טריק שהופך פופולרי בשנים האחרונות ומכניס ליצרניות הרבה כסף בהשקעה פחותה. אפשר רק לקוות שהתגובות החיוביות יובילו לגרסת כביש קרבית ומופשטת ל-MC20. אתם יודעים, משהו שגם אני ואתם נוכל לקנות...

מזראטי MCXtrema
צילום: מזראטי