באפריל האחרון עבר רכב הפנאי רב המכר של פורשה שיפוץ קיצוני לקראת 2024 במטרה לשמר אותו תחרותי ואטרקטיבי לזמן רב. פורשה מתעתדת להמשיך בייצור הדגם המעודכן עד סוף העשור, כאשר החל מ-2025 הוא ישווק לצד קאיין חשמלי חדש - שאינו דומה לו מבחינה מכאנית ויתבסס על פלטפורמה אחרת.
 
כעת פורשה מוסיפה למבחר גרסת על חדשה - טורבו E-Hybrid, אשר מחליפה באירופה את גרסת הטורבו GT הבכירה - ובצפון אמריקה תשווק לצידה. בעוד שהגרסה ההיברידית הנטענת היוצאת, טורבו S E הייבריד, הפיקה 679 כ"ס, הגרסה המחודשת מקבלת חיזוק של כמעט 10 אחוז בהספק, ומפיקה 739 כ"ס ו-96.8 קג"מ.

פורשה קאיין טורבו E-הייבריד
צילום: פורשה

הכוח מגיע באדיבות מנוע ה-V8 טווין-טורבו המוכר בנפח 4.0 ליטר, המייצר 599 כ"ס, ומשולב עם מנוע חשמלי בהספק של 176 כ"ס המוזן על ידי מארז סוללות חדש של 25.9 קילוואט.
טווח הנסיעה החשמלי טיפס ל-74 ק"מ, וטעינה ביתית מתאפשרת בקצב של עד 11 קילוואט.

כל זה מספיק כדי להאיץ את רכב הפנאי הגדול והכבד (2.2 טון) ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות, בדרך למהירות מרבית של 295 קמ"ש. חבילת הביצועים היקרה GT (סטנדרטית בגרסת הקופה) מוסיפה אגזוז מטיטניום, גג עשוי סיבי פחמן, כיול חד יותר למתלים, הנמכת מרכב, בלמים קרבון-קראמיים - וביצועים חזקים עוד יותר: מאה קמ"ש ב-3.6 שניות ומהירות מרבית של 305 קמ"ש.

פורשה קאיין הייבריד
צילום: פורשה

לטענת פורשה, השלדה זכתה לדגש לא פחות משמעותי מזה של יחידות ההנעה. בולמי זעזועים מתוחכמים בעלי שני שסתומים, בשילוב עם מערכת מתלי אוויר כפולת תאים מבטיחים לשדרג הן את התנהגות הכביש והן את ונוחות הנסיעה. הקאיין הבכיר יזכה למערכת הכוונת המומנט PTV Plus (טורק וקטורינג) כסטנדרט, כאשר בקרת השלדה הדינאמית PDCC והיגוי אחורי יוצעו בתוספת תשלום.

מבחינה חיצונית, הטורבו E-הייבריד נבדל מהקאיין העממי על ידי חזית אגרסיבית יותר הכוללת כונסי אוויר מוגדלים מלפנים, צמד מפלטים כפולי-קנים וקאליפרים אדומים. חבילת GT מוסיפה עיצוב ייחודי לפגושים, חצאיות צד וכנף אחורית. 

פורשה קאיין טורבו E-הייבריד 2023
צילום: פורשה

בקוקפיט תמצאו פנלים מאלומיניום ודיפוני Race-Tex - הגרסה של פורשה לאלקנטרה. גלגל הגה GT Sport מגיע כסטנדרט, ומצויד בלחצן מצב נהיגה מיוחד. מושבי ספורט מתכווננים ל-18 כיוונים הינם תקניים, אך לישבנים מדושנים מוצעים גם מושבי נוחות המתכווננים ל-14 כיוונים.

פורשה קאיין טורבו E-הייבריד צפויה להגיע לשווקים באביב 2024, וכצפוי, היא תהיה הגרסה היקרה ביותר במבחר.

פורשה קאיין סביבת נהג
צילום: פורשה