מרצדס חשפה בתערוכת מינכן מכונית תצוגה בשם 'CLA קונספט' שמהווה קדימון לדגם הייצור הקרוב. הקונספט הוא מכונית קופה אלגנטית עם ארבע דלתות, גג זכוכית מלא וחרטום כריש ייחודי. מהיותו חשמלי הוא כולל סבכה אטומה ומוארת במלואה וכן פנסים בולטים המציגים את הלוגו של מרצדס.

העיצוב כולל את השטיקים המוגזמים הרגילים של מכוניות תצוגה, אבל הצדודית מאזכרת את ה-CLA היוצאת ובהחלט אפשר לדמיין את הדגם הסדרתי מאחורי מסך העשן.

מרצדס CLA קונספט
צילום: מרצדס

תא הנוסעים נשלט על ידי חמישה מסכים שונים לאורך הדשבורד, כאשר שלושת הצגים המרכזיים מריצים את מערכת ההפעלה החדשה MB.OS שתחליף את מערכת MBUX המוכרת.

מרצדס מסרה כי ניתן להתאים את מערכת ההפעלה להעדפותיך האישיות וכי היא מציעה אפשרויות קסטומיזציה נרחבות. יש לה גם עוזר וירטואלי וגלריית אמנות פרטית להצגת תמונות מארנק ה-NFT שלכם, כדי שתוכלו להיזכר בכל הכסף שבזבזתם על בועת ה-NFT לפני שזו התנפצה...

מרצדס CLA קונספט סביבת נהג
צילום: מרצדס

משפחת הדגמים החדשה תעשה שימוש בארכיטקטורה המודולרית החדשה של מרצדס (MMA) ותוצע עם שתי סוללות שונות. הסוללה בגרסאות הכניסה היא מסוג ליתיום-פוספט (LFP) בעוד שהגרסאות הבכירות יעשו שימוש בסוללות NMC בטכנולוגיה חדשה המאפשרת צפיפות אנרגטית גבוהה במיוחד.

מרצדס לא סיפקה פרטים טכניים מעמיקים, אך טוענת שהסוללה "קטנה להפליא" ושהיא קלה יותר מכיוון שמודולי התא שלה מוחזקים במקומם באמצעות דבק במקום ברגים. לדגם צפויה צריכת אנרגיה מעולה של 8.3 ק"מ לקוט"ש וטווח העולה על 750 ק"מ.

מרצדס CLA קונספט פנסים
צילום: מרצדס

משפחת הדגמים תתבסס על ארכיטקטורת 800V עם יכולת טעינה מהירה של 250 קילוואט, מה שיאפשר לדגם להוסיף לטווח עד 400 ק"מ תוך 15 דקות טעינה בלבד.

ההנעה מסופקת על ידי יחידה חשמלית בהספק של 238 כ"ס ששוקלת פחות מ-110 ק"ג (יחידה הכוללת את המנוע, תיבת ההעברה, ממיר המתח ומערכות הבקרה האלקטרוניות). החברה גם טוענת כי ליחידת ההנעה נצילות אנרגטית גבוהה במיוחד של עד 93 אחוז "מהסוללה לגלגלים" בזכות מזעור קפדני של איבודי כוח.

מרצדס CLA קונספט מושבים
צילום: מרצדס

מלבד מערכת הנעה יעילה, הקונספט מצויד במערכת נהיגה חצי אוטונומית ברמה 2 הנעזרת בחיישן LiDAR וכן במספר מצלמות.

גרסת הייצור צפויה להגיע לשווקים לקראת 2025. בהמשך יוצגו שלושה דגמים נוספים במשפחה - סטיישן-קופה ושני רכבי פנאי.

מרצדס CLA קונספט
צילום: מרצדס