כלמוביל, יבואנית דגמי סמארט לישראל, הודיעה על הכנות לקראת תחילת שיווק סמארט #1, רכב הפנאי החשמלי הראשון של היצרנית. עם דגם זה מסמן למעשה פרק חדש בחייו של מותג הרכב הגרמני בעולם בכלל ובישראל בפרט.
 

סמראט, היסטוריה בקצרה

מותג סמארט נוסד בשמו בשנת 1998 בשיתוף מרצדס-דיימלר והפך נודע ומוכר בזכות דגם אחד ומיוחד – סמארט פורטו, מכונית עירונית קטנה ומקורית. הסמארט תוכננה במחשבה על ערים צפופות והציגה מימדים צנועים, מנועים קטנים ומקום לשני נוסעים בלבד אך שמרה על מופע מקורי וחייכני. היא גם הפתיעה בבטיחות בזכות תכנון מתקדם של מבנה השלדה. 

סמארט #1
צילום: סמארט

לאורך השנים בסמארט ניסו להרחיב את ההיצע עם פורפור – תחילה כמכונית קומפקטית מבוססת דגם של מיצובישי, בהמשך כמכונית מיני מתכנון עצמאי – וגם עם רודסטר חביבה. לאחרונה, ובהתאם לרוח התקופה, הכריז המותג על מעבר להנעה כל חשמלית. למרות כל הניסיונות סמארט לא ממש הצליחה להתרומם מבחינה כלכלית.

בשנת 2019 הכריזו דיימלר (מרצדס) וג'ילי על העברת מחצית מהבעלות לקבוצה הסינית – כך שכעת המותג הפך לאחד ממותגי הבית של זו האחרונה, אך הפעילות והבעלות עליו עדיין מוגדרת משותפת. 

סמארט #1
צילום: סמארט
 

סמארט החדשה

עם השקפת עולם סינית רעננה וגישה למכלולים הרבים של ג'ילי הפועלת במרץ בתחום החשמלי זה היה רק עניין של זמן עד שנראה שינויים בכיוון אליו פונה סמארט. כך, בשנת 2022, הוצג סמארט #1, דגם ראשון בעידן החדש של סמארט.

מדובר ברכב פנאי קטן (B-SUV) המבוסס על פלטפורמת SEA החדשה של ג'ילי אותה הוא חולק עם דגמים נוספים כמו זיקר X וגם וולוו EX30. ל-#1 מימדים מקובלים לסגמנט – אורכו 427 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ, גובהו 164 ס"מ ורק בסיס הגלגלים חריג בגודלו ומנצל את הגמישות של הפלטפורמה החשמלית: 275 ס"מ. זהו הדגם הראשון של סמארט המציע מקום לחמישה נוסעים.

סמארט #1
צילום: סמארט

סמארט #1 מוצע עם סוללת 66 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה שבין 400-440 ק"מ בהתאם לגרסה ולרמת הגימור. טעינה ביתית אפשרית עד 22 ק"ו (אופציה) ומהירה עד 150 ק"ו. 

היצע הגרסאות כולל בשלב זה את גרסת ההנעה האחורית עם 272 כ"ס או את גרסת ההנעה הכפולה הזוכה לטיפול של סדנת 'ברבוס' ולזו הנעה כפולה (שני מנועים) והספק של 422 כ"ס. 

סמארט #1 מט
צילום: סמארט
 

סמארט #1 בישראל

כאמור, מהיבואנית נמסר כי סמארט #1 יגיע לישראל בחודשים הקרובים והיא נמצאת כעת בשלבי היערכות אחרונים לתחילת השיווק. דגם זה מהווה למעשה מעין השקה מחודשת של המותג בשוק המקומי שכן למרות העניין סביב המותג, דגמיו לא ממש הצליחו בשוק המקומי מבחינה מספרית. 

עוד ציינו בכלמוביל כי במהלך שנת 2024 צפוי להצטרף גם סמארט #3, גרסת פנאי-קופה ל-#1 שגם מציג מימדים נדיבים מעט יותר. על דגם זה תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.

סמארט #1 סביבת נהג
צילום: סמארט