בתחילת השנה הציגה פולקסווגן את התשובה שלה למודל 3 של טסלה – ה-ID.7 החדשה. תחילה חשפה היצרנית את המכונית עם הסוואה, בהמשך הציגה את העיצוב ופרטה יותר על יחידות ההנעה – אבל גרסה אחת הייתה חסרה – גרסת הביצועים שתיתן מענה ל-3 'פרפורמנס', יונדאי איוניק 6 N הקרבה ועוד. כנראה שגם בפולקסווגן חושבים כך, ולכן חשפה החברה את קונספט ID.X המספק הצצה לגרסת ביצועים שכזו.

פולקסווגן ID.X קונספט חלק אחורי
צילום: פולקסווגן
 

קצת ID.7

נזכיר, ID.7 נחשפה לראשונה בינואר השנה והיא הדגם החשמלי השישי של היצרנית בסדרת ID. כמו שאר הדגמים בסדרה גם ה-7 מבוססת על פלטפורמת MEB הייעודית לכלי רכב חשמליים, כאן בגרסה העדכנית ביותר שלה. ה-7 נכנסת לסגמנט המשפחתיות הגדולות (סגמנט D) אולם מציגה ביחס אליו מימדים נדיבים למדי לצד מקדם גרר נמוך (0.23), מערכות הנעה חדשות ויעילות מבעבר וביטוי מלא לתפישת ההפעלה של רכב חשמלי מודרני כולל עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA), ממשק הפעלה מתקדם עוזרת קולית חכמה ועוד.

בתחילת הדרך דובר על יחידת הנעה בעלת מנוע יחיד (286 כ"ס) והנעה אחורית לצד גרסאות הנעה כפולה שיוצגו בעתיד. מערך הסוללות כולל שתיים לבחירה – 77 קוט"ש לטווח של עד 615 ק"מ ו-86 קוט"ש לטווח של כ-700 ק"מ בין טעינות.

פולקסווגן ID.X
צילום: פולקסווגן
 

עברנו ל-X

כאמור, ID.X קונספט שנחשפה כעת מבוססת על אותה 7 אולם היא זוכה למופע אגרסיבי ובוטה במיוחד. זה אומר פגוש עם כונס שחור גדול, ספליטר מלפנים אותו ממשיכות חצאיות צד ספורטיביות וקשתות גלגלים מושחרות להשלמת ההופעה. כן ישנם חישוקי 20 אינץ' קלים עם חישורים דקיקים, צמיגי 265 מ"מ ובלמים ענקיים עם קליפרים אדומים. מאחור ישנו דפיוזר אגרסיבי למראה וכנף בולטת במיוחד. אגב, הספליטר, דפיוזר והכנף עשויים מסיבי פחמן. 

מעבר לשינויים בהופעה מהנדסי פולקסווגן טיפלו גם במתלים – אלה הנמיכו את המרכב בלא פחות מ-6 ס"מ וזכו לכיול חדש המתאים לנהיגה ספורטיבית.

פולקסווגן ID.X קונספט
צילום: פולקסווגן

על ההנעה מופקדים שני מנועים המבטיחים הנעה כפולה ולא פחות מ-558 כ"ס. לפי פולקסווגן מערכת ההנעה הזו מסוגלת לספק תגובות מידיות ומהירות ולשמור על ביצועים מיטביים לאורך זמן. המערך כולו נשלט ע"י יחידת בקרה ייעודית שתדע לנהל את הכוח בין הצירים למיטוב הביצועים. 

כפי שאתם רואים, בשלב זה מדובר בקונספט בלבד שלוקח את עניין הביצועים לקצה, בוודאי בכל הקשור להופעה החיצונית הבולטת. בכל זאת, ממש לא נופתע אם בהמשך הדרך תוצג גרסת GTX מהירה במיוחד אך מעט יותר מיושבת.

פולקסווגן ID.X קונספט סביבת נהג
צילום: פולקסווגן