פרארי ישראל החלה רשמית בשיווק הדגם החדש שלה, רכב הפנאי(!) פּוּרוֹסֲנְגְווֶה (Purosangue; ע"ש גזע של סוס מרוץ שפותח באיטליה ב־1875 בעקבות צו מלכותי). רשמית, מכיוון שבפועל מדובר במסירת תשע יחידות למי שהזמינו את הרכב מראש – וזו הייתה כל ההקצאה לישראל – ובשלב זה הזמנות נוספות ידרשו זמן רב נוסף לאספקה.
 

דגם חדש

פרארי שלא כיוונה לרכב פנאי מצאה עצמה בנחיתות של ביצועי מכירות מול מתחרות ישירות כמו אסטון מרטין (DBX) ולמבורגיני (אורוס). וכך, למרות שהושמעו אפילו התחייבויות שלא לייצר רכב כזה, ב-2022 הוצג דגם הפנאי הראשון של יצרן דגמי העל הכה נחשב.

פורוסנגווה הוא גם רכב שימושי יחסית למקובל בפרארי, ובהקשר זה הוא מהווה ממשיך ל- GTC4Lusso שייצורו פסק ב-2020. לדגם זה חמש דלתות, גם זה לראשונה בפרארי, והשתיים האחוריות נפתחות בכיוון הפוך, כדי לסייע בכניסה/יציאה.

פרארי פורוסנגווה
צילום: פרארי
 

מספרים ונתונים

זהו רכב גדול: בסיס הגלגלים 302 ס"מ, אורכו 497 ס"מ, רוחבו 203 ס"מ, גובהו 159 ס"מ ונפח תא המטען 403 ליטרים, והוא מבוסס על הרצפה המשרתת את ה-GT הגדולה רומא. העיצוב והפרופורציות גורמים לכך שהוא אינו נראה כרכב פנאי. 

בתחום המנוע פרארי נשארה נאמנה לדרכה מפעם; לרכב מנוע 6.5 ליטר במבנה V12, וזה מייצר 725 כ"ס ב-7750 סל"ד, 71.6 קג"מ ב-6250 סל"ד והקו האדום הוא ב-8250 סל"ד. התיבה דו-מצמדית עם 8 הילוכים וההנעה כמו-גם ההיגוי לכל הגלגלים. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ומגיע ליותר מ-310 קמ"ש.

פרארי פורוסנגווה בישראל
צילום: פרארי

במפרט הטכני גם שליטה אלקטרונית בבולמים עם מנוע חשמלי לכל אחד ואלה מחליפים את המוטות המייצבים, מאפשרים שליטה מיטבית בתנודות המרכב, ומרווח הגחון הוא 18.5 ס"מ. 

כמו ב- GTC4Lussoההנעה הכפולה פועלת רק עד 200 קמ"ש ובארבעת ההילוכים הראשונים, ומעבר להם הרכב עובר להנעה אחורית. 

לראשונה בפרארי, הגג עשוי מסיבי פחמן. מפרט האבזור כמובן עשיר, ופרארי מציעה לראשונה עיסוי במושבים. לרכב מחוונים מוקרנים, צג "10.2 מרכזי וכזה נוסף לנוסע.

פרארי פורוסנגווה תצוגה
צילום: פרארי
 

מחירים ותוספות

מחיר פרארי פורוסנגווה מתחיל ב-3,325,000 שקלים, אך תוספות כמו צביעה מיוחדת, חישוקי "22 מלפנים ו-"23 מאחור מיוחדים וגג זכוכית הביאו את מחיר הרכב הראשון שהגיע לישראל ל-4,800,000 שקלים.

מחיר פרארי פורוסנגווה
צילום: פרארי