לפני קצת יותר משנה חשפה טויוטה את הקראון החדשה, מכונית סדאן גדולה ויוקרתית הנושאת שם בעל משמעות מעברה של היצרנית. אותה סדאן גדולה מכונה בשווקים רכבים רבים 'קראון קרוסאובר' והיא מציגה לראווה סממנים מובהקים מעולם הפנאי – מרווח גחון גדול, קשתות גלגלים שחורות ועוד. כעת חושפת היצרנית רכב פנאי נוסף, קרוסאובר "אמיתי" בשם קראון ספורט.

טויוטה קראון ספורט
צילום: טויוטה
 

השם, העבר, העתיד

השם קראון מלווה את טויוטה מאז שנת 1955 – כמעט תמיד בצמוד למכונית סדאן גדולה ויוקרתית, וזה היה הדגם הראשון של טויוטה אשר יוצא לארה"ב. למרות שהקראון התחילה את המסע המרשים של טויוטה בצפון אמריקה, שיווקה שם הופסק בשנות ה-70, בהמשך יצאה ממרבית מדינות המערב. מאז ועד היום הקראון יוצרה כמעט ללא הספקה, כ-15 דורות הוצגו לאורך השנים.

כאמור, בשנה שעברה הציגה טויוטה את הקראון החדשה שהציגה שינוי כיוון משמעותי. במקום מכונית סדאן גדולה וסולידית הציגו שם מכונית סדאן-קרוסאובר בעלת עיצוב ייחודי ובולט. המטרה: לחזור לשווק את קראון בשווקי המערב, בראשם אלה של צפון אמריקה. 

טויוטה קראון ספורט מידות
צילום: טויוטה

כעת מרחיבה טויוטה את היצע הדגמים הנושא את השם קראון, ותוך כדי מדגישה את ייחודו של תת המותג 'קראון' ובידולו ממותג חברת האם, לפחות בשוק היפני. ראשיתו של המהלך, כאמור, ביפן והוא כולל רשת אולמות תצוגה "אקסקלוסיביים" לדגמי קראון שיציגו רמת שירות ועיצוב הנהוגות במותגי יוקרה, כך טויוטה. נזכיר, לצד הקראון ההיא הוצגו שלושה רכבי תצוגה נוספים – רכב פנאי, סדאן גדולה והספורט שאנו רואים כאן היום כדגם סדרתי.
 

קראון ספורט הוא רכב פנאי

הדגם החדש שהוצג נקרא קראון ספורט, ללא אזכור לשמה של טויוטה. מדובר ברכב פנאי בינוני (D-SUV) במרכב המשלב בין רכב פנאי "אמיתי" לסטיישן. בכל מקרה, הפרופורציות ייחודיות ואליהן נוספים אלמנטים כמו יחידות התאורה מלפנים, סממני פנאי שונים ועוד ליצירת מופע ייחודי ומרהיב. מהיצרנית נמסר כי הדגם יוצע עם מגוון צבעי מרכב יחודיים ובולטין.

טויוטה קראון ספורט צבעים
צילום: טויוטה

הפלטפורמה נלקחה מקראון סדאן (קרוסאובר, כן, זה מבלבל) – GA-K המשותפת עם דגמי טויוטה רבים, ביניהם גם קאמרי, ראב 4 ועוד. אורכו 472 ס"מ, רוחבו 188 ס"מ גובהו 156.5 ס"מ – הוא קצר מקראון סדאן אך רחב וגבוה יותר.

סביבת הנהג כמעט וזהה לזו של קראון – לוח מחוונים דיגיטלי מול הנהג, מסך מולטימדיה לצידו ובאופן כללי מופע סולידי ולא מתחכם. כמובן, מטויוטה נמסר על רמה גבוהה של איכות חומרים, גימור מוקפד ורמת אבזור עשירה.

טויוטה קראון ספורט סביבת נהג
צילום: טויוטה

יחידות ההנעה מחושמלות כולן. בבסיס ישנה יחידת ה-2.5 ל' ההיברידית והמוכרת של היצרנית, ובהמשך צפויה גם גרסה היברידית נטענת. בשלב זה לא ברור אם מערך ה'היבריד-מקס' החדש יוצע גם הוא עם הדגם.

בטויוטה מדווחים כי בהתאם לשמו, לספורט יהיו מאפייני נהיגה ספורטיביים ויציג יכולת דינאמית גבוהה במיוחד ויהיה "מהנה לנהיגה". מלפנים מתלה מקפרסון, מאחור רב חיבורי ובטויוטה מציינים היגוי אחורי לשיפור הזריזות במהירויות נמוכות והיציבות בגבוהות.

טויוטה קראון ספורט מושבים
צילום: טויוטה