במסגרת "יום החשמליות" של קיה פרסה היצרנית את השקפת העולם שלה והתכניות בנוגע לעתידה החשמלי. בתוך כך חשפה פרטים נוספים על קיה EV5, רכב הפנאי הקומפקטי החשמלי החדש שלה וגם הציגה שני רכבי תצוגה חדשים שיצטרפו בעתיד למשפחת דגמי EV של קיה.
 

קיה EV3, רכב פנאי קטן

הדגם הראשון הוא קיה EV3 קונספט, קדימון לרכב פנאי חשמלי שיהיה הקטן והזול ביותר במבחר הדגמים. מטבעם של רכבי קונספט שכאלה הפרטים עדיין עמומים כך שלא ברור לאיזה סגמנט בדיוק מכוונת קיה.

קיה EV3 קונספט
צילום: קיה

עיצובו החיצוני תואם את הקו החשמלי-עדכני של היצרנית שהוצג עם קיה EV9 הגדול ובהמשך עם EV5 הקומקפטי. המופע מודרני בהחלט, כולל יחידות תאורה התחומות בתאורת לד-יום נאה, קווים ישרים, כתפיים תפוחות ופרופורציות אתלטיות למדי בזכות סרחי עודף קצרים. בקיה מציינים את קו הגג היורד, קשתות הגלגלים הרבועות, החישוקים ועוד כאלמנטים בולטים המייצרים "ניגודים משלימים". אוקי…

קיה EV3 קונספט מושבים
צילום: קיה

לסביבת הנהג מופע נקי שנראה רחוק מאוד משלב הייצור, הרבה יותר מזה של העיצוב החיצוני. עם זאת, הקשר לדגמים החשמליים האחרונים של היצרנית ברור אולם – בדומה להם גם כאן ישנו לוח מחוונים דיגיטלי ולצידו מערכת מולטימדיה הנמצאים על מישור אחד. בקיה מדברים על שילוב צבעים, תאורת אווירה ומרקמים שאמורים לייצר אווירה נעימה ומחויכת.

עוד בקיה שמו דגש על ניצול חלל הפנים – לפי קיה המרחב לנוסעים יהיה נדיב ביחס למימדים והם יוכלו להנות משלל תאי אחסון נוחים וחכמים. המושבים, כך קיה, זכו לתכנון ארגונומי מתקדם ועשויים מחומרים ידידותיים לסביבה, בדומה לשאר חלל הנוסעים. 

קיה EV3 קונספט סביבת נהג
צילום: קיה
 

קיה EV4, משפחתית סדאן 

ה-EV4 שנחשפה לצידו היא משפחתית במרכב סדאן – עדיין לא ברור אם קומפקטית שתתחרה במכוניות כמו סיטרואן e-C4 X או גדולה שתתמודד מול טסלה מודל 3 ואחרות.

בכל מקרה, לפי דברי קיה יכול להיות שאף אחת מהן לא תהיה מתחרה ל-EV4 שכן על אף מרכב 4 דלתות ותא המטען הנפרד מדובר ב"סוג חדש של סדאן חשמלית שתהיה סמל לחדשנות". הצהרות גדולות.

קיה EV4
צילום: קיה

בדומה ל-3, גם ל-EV4 מופע התואם את שפת העיצוב העדכנית של החברה. הקווים מתחברים ליצירת משטחים המשחקים עם נפח המרכב – הכל בקווים ישרים ליצירת צורות גאומטריות שונות. בקיה מציינים את קו הגג המשתפל לאחור בזווית קהה ליצירת מראה של מרכב "לונגטייל", את הכנפונים בגג ועוד. למרות כל אלה לא הזכירו תכונות אווירודינמיות יוצאות דופן.

קיה EV4 קונספט
צילום: קיה

סביבת הנהג דומה מאוד לזו של EV3 וגם כאן מבטיחה קיה ניצול יעיל של הפלטפורמה החשמלית לטובת מרחב נדיב לנוסעים. כאן שמו דגש בקיה על מצב הרוח של הנהג וזה, כך קיה, בא לידי ביטוי בבחירת החומרים והצבעים, תאורת אווירה שאמורה להשרות רוגע ומצבים מוגדרים מראש למצבי רוח וריכוז שונים. 

קיה EV3 קונספט סביבת נהג
צילום: קיה