לאחר שנים של דשדוש ודעיכה, בהן נראה שהקהל נטש את סגמנט המיניוואנים לטובת רכבי הפנאי, חלה לאחרונה התעוררות בגזרה.

נראה שיצרני הרכב זיהו ביקוש למיניוואנים מפוארים - בעיקר בשוק הסיני, אבל לא רק - והם ממהרים למלא את הנישה בדגמים חדשים; מוקדם יותר השנה התוודענו למיניוואן העילית היוקרתי והמאוד-יקר לקסוס LM, וולוו תחשוף בקרוב את ה-EM90, ויש שמועות שאפילו אלפא רומיאו, רחמנא לצלן, רוצה להיכנס לסגמנט המתחדש.

החשיפה הרשמית של המיניוואן השוודי-סיני אומנם מתוכננת לנובמבר, אך כרגיל, תמונות ראשונות כבר דלפו לרשת מ'משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע' של סין, אשר אחראי לרישום כלי רכב חדשים במדינה.

שלא במפתיע, הקווים הכלליים חושפים כי המיניוואן הראשון של וולוו הוא למעשה גרסה משלה לדגם של המותג הסיני זיקר, השייך גם הוא לבעלת הבית של וולוו, ג'ילי.

וולוו EM90
וולוו EM90 | צילום: וולוו

לפי התמונות, רוב חלקי המרכב, החלונות והפרופורציות זהים בין שני הדגמים - וההבדלים החיצוניים העיקריים הם בחזית ובאחוריים.

מלפנים כולל ה-EM90 את פנסי הלד הייחודיים של וולוו ("פטישו של ת'ור"), יחד עם סבכה אטומה ופגושים שמנסים לשוות לו מראה של ספינת הדגל החשמלית החדשה, EX90.
מאחור, הפנסים האחוריים בצורת T עם נגיעות כרום והכיתוב וולוו הם ההבדלים הבולטים בהשוואה לזיקר.

תמונות תא נוסעים טרם פורסמו, אך אפשר לצפות להרבה רכיבים משותפים, כולל פריסת שישה מושבים, עיצוב יוקרתי והרבה טכנולוגיה.

וולוו EM90 הוא מיניוואן ענק, גדול יותר אפילו מקיה קרניבל, למשל. הוא רושם 520.6 ס"מ לאורך, 202.4 ס"מ לרוחב ו-185.9 ס"מ לגובה, עם בסיס גלגלים נדיב של 320.5 ס"מ - ממדים כמעט זהים לחלוטין לאלו של זיקר 009. המשקל, בהתאם, למעלה מ-2.7 טון...

זיקר 009
זיקר 009 | צילום: זיקר

עם זאת, בניגוד לזיקר 009 אשר זמין רק עם צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 544 כ"ס, הוולוו יגיע גם בגרסת מנוע חשמלי יחיד המספק 272 כ"ס.

הסוללות מיוצרות על ידי CATL ומשתמשות בטכנולוגיית NMC (ניקל מנגן קובלט), כך שזו כנראה אותה יחידת 116 קוט"ש שנמצאת בגרסת הבסיס של הזיקר 009 - מה שאומר שאפשר לצפות לטווח של יותר מ-700 הק"מ שמבטיח הזיקר כפול ההנעה.

עם השקתו, זיקר ציינה שבעתיד יוצע מארז הסוללות הגדול והחדיש של CATL בשם Qilin, שבזכות 140 קוט"ש וצפיפות אנרגטית גבוהה במיוחד מבטיח טווח של יותר מ-1000 ק"מ (בתקן הסיני הליברלי) - כך שמעניין אם גם האח מבית וולוו יציע את הטכנולוגיה הזו. 

נצטרך לחכות ל-12 בנובמבר כדי לגלות.