זיקר הסינית בדרכה לישראל
מותג היוקרה החשמלי והצעיר של ג'ילי ישווק בישראל על-ידי יוניון מוטורס, כבר בסוף השנה
מותג חדש
ג'ילי היא יצרנית הרכב הגדולה בסין בבעלות פרטית והשביעית בגודלה שם. ג'ילי, שנוסדה ב-1986, מאופיינת בשיתופי פעולה מעמיקים עם מותגים מחוץ לסין, ביניהם מרצדס, איתה היא שותפה בסמארט. ג'ילי רכשה את וולוו ב-2010, שולטת במותג פולסטאר וגם בלינק & קו (שלושתם ביבוא חברת מאיר). בבעלותה של ג'ילי, בין השאר מותגי לוטוס, פרוטון, מותג האופנועים בנלי, גם חטיבות לייצור רכב מסחרי קל, כולל LEVC (מותג המונית הלונדונית; יבוא EV מוטורס) ועוד נוספים למכוניות לשוק הסיני.ג'ילי יצרה מותג כל-חשמלי בשם 'גאומטרי' ב-2019 והדגם C מיובא לישראל מ-2021, כאמור על-ידי גיאו מוביליטי.
מותג זיקר (Zeekr) נחנך רשמית ב-2021 וזה מכוון לצד הגבוה בהיצע הדגמים החשמליים. הדגם הראשון שהושק במעמד הכרזת המותג הוא 001 – מכונית נוסעים גדולה במפרט מכובד.
זיקר 001 | צילום: זיקרדגמים ראשונים
זיקר 001 היא מכונית סלון במבנה קופה-'שוטינג ברייק' שעוצבה במרכז העיצוב שבגטבורג, שוודיה, וזו פותחה על-ידי חטיבת הפיתוח של ג'ילי (CEVT) השוכנת אף היא שם ואחראית על פיתוח הפלטפורמה של הדגם. אותה פלטפורמה היא SEA1, הגדולה מ-SEA הרגילה המשרתת דגמים קומפקטיים – וולוו EX30, זיקר X, לינק&קו 1, סמארט #1, פולסטאר 2, פלטפורמה זו נועדה לגדולים שבחבורה, ואלה כוללים את פולסטאר 4, 5 ו-6, לוטוס אלטרה (Eletre), גם זיקר 009.
הממדים של 001 נכבדים: בסיס הגלגלים הוא 300 ס"מ, האורך 497 ס"מ, הרוחב 199 ס"מ והגובה 156 ס"מ.
זיקר 001 | צילום: זיקר
דגם זה מוצע בגרסאות מנוע אחד והנעה אחורית בהספק של 272 כ"ס ושני מנועים להנעה כפולה בהספק של 544 כ"ס. הסוללות לפי הגרסה הן 88 קוט"ש, 100 קוט"ש וגם 140 קוט"ש. בארץ צפויה גרסאות ההנעה האחורית והכפולה עם סוללה של 100 קוט"ש לטווח של 615 ק"מ או 580 ק"מ בהתאמה.
זיקר 001 | צילום: זיקר
זיקר X הוא רכב פנאי קומפקטי שהוצג ב-2023, וזה חולק אותה רצפה SEA המשרתת את הדגמים החשמליים הקומפקטיים הנ"ל. בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, האורך 446 ס"מ, הרוחב 184 ס"מ והגובה 157 ס"מ. דגם זה מוצע עם מנוע אחד להנעה אחורית ובהספק של 272 כ"ס או עם שני מנועים ל-428 כ"ס וגם 476 כ"ס. הסוללה היא 66 קוט"ש והטווח הוא כ-450 ק"מ.
זיקר הציגה השנה גם את 009 – מיניוואן ענק, אך זה אינו צפוי להגיע לכאן. לזה עיצוב בוטה במיוחד, בסיס גלגלים של 320.5 ס"מ ואורכו 521 ס"מ. יחידות ההנעה והסוללות כמו ב-001.
זיקר X | צילום: זיקר
היערכות ליבוא
לקראת היבוא שיחל כאמור בסוף 2023, תהיה למותג זה שדרה ניהולית נפרדת ויוקם מערך שירות ייעודי. לפי היבואן, סביב המותג ייבנה מערך ליווי שלם עבור הלקוח – החל מהרכישה וזה יכלול גם פתרונות טעינה ייחודיים. בראש פעילות זיקר בישראל יעמוד עמית הראל, שהיה ב-3.5 השנים האחרונות מנהל השיווק והמכירות של לקסוס ישראל.
זיקר X | צילום: זיקר
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב