סיטרואן חושפת את ה-C3 החדשה, דור רביעי לסופרמיני של היצרנית הצרפתייה, שמתקרבת במבנה, בעיצוב ובממדים לסגמנט רכב הפנאי הקטנים (B-SUV), והוצגה תחילה בגרסה חשמלית המכונה e-C3.

המחיר ההתחלתי באירופה יהיה 23,300 אירו, וגרסה חשמלית זולה יותר תגיע ב-2025 במחיר של 19,990 אירו. מדובר במחירים נמוכים משמעותית מאלו של סופרמיני חשמליות אירופאיות, שממצבים אותה במכוון היישר מול דגמים מוזלים מסין (BYD דולפין, למשל) ומול מחירי היעד של רנו 5 ופולקסווגן ID.2 העתידיות. בהמשך תוצג גם C3 מונעת בנזין.

הוצגה סיטרואן C3 החדשה - חשמל תחילה
צילום: סיטרואן
 

מתחת לעור

לפני כשנתיים הוצגה גרסה חדשה של סיטרואן C3 המיועדת לשווקים מתפתחים (בעיקר הודו ודרום אמריקה), ומטבע הדברים כוללת מפרט פשוט וזול יותר מזה המקובל באירופה.

על פניו נראה שה-C3 האירופאית החדשה היא גרסה מתוחכמת של הדגם הזה: הפרופיל, קו החלונות והפרופורציות כמעט זהים בין שני הדגמים, אך כמובן, ה-e-C3 האירופאית מתהדרת בחזית ובאחוריים המעוצבים באופן מעודן יותר. בין הפריטים הבולטים ניתן למנות את פנסי הלד הקדמיים והפנסים האחוריים המציגים את חתימת התאורה החדשה של סיטרואן, לצד הסמל החדש של היצרנית (שלעניות דעתי, נראה כאן מיושן ולא שייך, ממש כמו הסמל החדש-ישן של דגמי פיג'ו העדכניים).

הוצגה סיטרואן C3 החדשה - חשמל תחילה
צילום: סיטרואן

העיצוב קופסתי וקשוח יותר מזה של סיטרואן C3 היוצאת, והדגם החדש מאמץ יציבה זקופה ומבנה גוף מפוסל יותר; מרווח הגחון הנדיב של 16.3 ס"מ בגרסה החשמלית (19.5 ס"מ בגרסת הבנזין), לצד חיפוי הפלסטיק בצדדים, מסילות הגג ומיגוני הגחון והאחוריים הדקורטיביים, גורמים ל-e-C3 להיראות יותר כמו רכב פנאי קטן מאשר כמו סופרמיני מסורתית.

מבחינת ממדים, נעשו שינויים זניחים לאורך (+1.9 ס"מ) ולרוחב (+0.6 ס"מ), אך הדגם החדש גבוה מקודמו ב-8 ס"מ משמעותיים.

הוצגה סיטרואן C3 החדשה - חשמל תחילה
צילום: סיטרואן
 

מרבד קסמים. אבל בקטן

בהתאם לממדים המוגדלים, החברה טוענת כי תא הנוסעים מרווח משמעותית מזה של הדגם הקודם ומציע ראות משופרת וכניסה/יציאה קלות יותר בזכות ממד הגובה שצמח. לתא המטען קיבולת של 310 ליטר, שהם 10 ליטרים יותר מבעבר.

כיאה למסורת היצרנית, גם C3 החדשה תתמקד בנוחות נסיעה וישיבה; כל הגרסאות ורמות הגימור יגיעו כסטנדרט עם מערכת מתלים הכוללת בולמי זעזועים עם מעצורים (Bump Stops) הידראוליים, אשר כוללים קפיצים מובנים במקום כריות גומי. זהו מערך המוכר מהדגמים הגדולים יותר של סיטרואן, והוא מוצע לראשונה בסופרמיני. תכונה נוספת המוכרת משאר דגמי היצרנית היא "מושבי הנוחות" של סיטרואן, הכוללים ספוג במספר דרגות שונות של רכות כדי לשמור על תמיכה ונוחות גבוהה גם בנסיעות ארוכות.

הוצגה סיטרואן C3 החדשה - חשמל תחילה
צילום: סיטרואן

בתא הנוסעים בולט בהיעדרו לוח מחוונים מלא, כאשר מד המהירות והמידע החשוב יופיעו בפס תצוגה קטן.

במרכז הדשבורד ניצב מסך מגע גדול מבעבר (10.25 אינץ') הממוקם גבוה יותר, ולצידו גלגל הגה חדש בעל תחתית שטוחה. לשמחתנו, סיטרואן הפנימה את הביקורת על תפעול הדגם היוצא וחזרה לבקרת אקלים עם כפתורים פיזיים.

הוצגה סיטרואן C3 החדשה - חשמל תחילה
צילום: סיטרואן
 

חשמל תחילה, בנזין בהמשך

סיטרואן טוענת שהדגם מבוסס על "פלטפורמת המכוניות החכמות" שפותחה עבור דגמים חשמליים. היצרנית לא נכנסה לפרטים, אבל זה נשמע יותר כמו אבולוציה של ארכיטקטורת ה-eCMP המוכרת ולא כמו שלדת STLA Small החדשה של סטלנטיס.

הגרסה החשמלית מצוידת במנוע קדמי יחיד המפיק 113 כ"ס. מדובר במנוע פחות חזק באופן ניכר מזה של היחידה המוכרת מפיג'ו e-208 ואופל קורסה-e (בהספק 156 כ"ס), הכל כחלק מהניסיון למצב את ה-e-C3 כאלטרנטיבה מוזלת. תאוצה למאה קמ"ש אורכת 11 שניות (לעומת 8.1 שניות בקורסה וב-208) והמהירות המרבית היא 135 קמ"ש (לעומת 150 קמ"ש באופל ובפיג'ו).

הוצגה סיטרואן C3 החדשה - חשמל תחילה
צילום: סיטרואן

מארז סוללות ליתיום-ברזל-פוספט (LFP) של 44 קוט"ש מספק טווח של עד 320 ק"מ. סוללה זו תואמת לטעינה מהירה של עד 100 קילוואט, שתתמלא מ-20 ל-80% תוך 26 דקות בלבד.
מטען פנימי בהספק של עד 11 קילוואט יאפשר טעינה מ-20 ל-80% בשעתיים ו-50 דקות.

הגרסה החשמלית המוזלת, שתוצע החל מ-2025, תציע טווח של עד 200 ק"מ בלבד.

הוצגה סיטרואן C3 החדשה - חשמל תחילה
צילום: סיטרואן

סיטרואן הודיעה כי תציע בהמשך גם גרסה מונעת בנזין, ככל הנראה עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר, אם כי לא ברור אם זו תהיה הגרסה ההיברידית-מתונה החדשה יותר.

שיווק באירופה מתוכנן לרבעון השני של 2024. בקרוב יוצג גם C3 איירקרוס חדש, שיוצע לראשונה בגרסת 7 מושבים.

הוצגה סיטרואן C3 החדשה - חשמל תחילה
צילום: סיטרואן