פולקסווגן ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה תחת משפחת ID. האחרונה שבסדרה היא ID.7, משפחתית גדולה במרכב סדאן בעלת מידות נדיבות, הבטחה לביצוע טכנולוגי מתקדם וטווחי נסיעה מרשימים במיוחד אשר מכוונת להתחרות מול טסלה מודל 3 ודומותיה. כעת חושפת היצרנית פרטים ראשונים על גרסת סטיישן שימושית ל-7.
 

פולקסווגן ID.7 טורר, הפרטים

כדרכה של תעשיית הרכב בשנים האחרונות גם כאן אנו "זוכים" לחשיפה מדורגת המותחת את הרגע. פולקסווגן שחררה שתי תמונות של הטורר כשהיא עדיין תחת מדבקות הסוואה – אולם ניתן להבחין בקווי וצללית מרכב הסטיישן שאנחנו מחובביו. בדומה ל-ID.7 סדאן גם כאן צפוי עיצוב שמרני ומאופק המתכתב עם דגמי ID המוכרים, אולם בהתאם לרמת הגימור ובזכות סרחי עודף קצרים התוצאה נראית אתלטית למדי.

פולקסווגן ID.7 סטיישן
צילום: פולקסווגן

פרטים של ממש אין אך בפולקסווגן כן שיתפו בנתון החשוב ביותר למכונית במרכב סטיישן – נפח תא המטען. זה יעמוד על 545 ל' במצב הרגיל ועד 1,714 ל' בקיפול המושבים – נתונים נאים אך לא יוצאי דופן ביחס למכוניות סטיישן אחרות במימדים דומים. 

בדומה ל-7 הרגילה גם בגרסת הסטיישן שמו הגרמנים דגש על יעילות אווירודינמית – ובהתאם נתון הגרר עומד על 0.24, קצת פחות טוב מ-0.23 של הסדאן.

מעבר לכך בפולקסווגן עדיין שומרים את שאר הקלפים קרוב לחזה ולא שחררו תמונות או פרטים נוספים. אנו צופין כי סביבת הנהג החדשה שהוצגה עם ה-7 תוצע כאן ללא שינוי. בנוסף, סביר כי השתיים יחלקו גם את יחידות ההנעה: סוללות של כ-80-90 קוט"ש המאפשרות טווח נסיעה של עד 700 ק"מ, גרסת הנעה אחורית עם 286 כ"ס ובהמשך גם גרסאות עם הנעה כפולה. 

הגרסה הסדרתית של פולקסווגן ID.7 טורר תוצג רשמית בתחילת שנת 2024.

פולקסווגן ID.7 סביבת נהג
פולקסווגן ID.7 | צילום: פולקסווגן