הסיפור של סקודה סופרב הוא "סיפור סינדרלה" של ממש. המשפחתית הגדולה (סגמנט D) שהוצגה במקור בשנת 2001 בכלל לא הייתה אמורה לראות אור, בטח שלא להצליח בשווקים השונים – אבל הנה, יותר מ-20 שנים עברו וברחבי העולם נמכרו כ-1.6 מיליון יחידות מדורותיה השונים של סופרב. זאת ועוד, הדור הרביעי שנחשף ממש כעת אמור למלא את החלל שהותירה פולקסווגן פאסאט אשר תוצע בדורה החדש רק במרכב סטיישן – סופרב תוצע במרכב סדאן (ליפטבק) או סטיישן.
 
סקודה סופרב, בסיס מוכר
בסקודה לא ציינו זאת במפורש אך נראה כי בדומה לפאסאט גם סופרב החדשה מתבססת על מהדורה עדכנית של פלטפורמת הדור היוצא, MQB evo. בהתאם לנהוג בקונצרן, גם עיצובה של סופרב החדשה מהווה אבולוציה זהירה לזו של הדור היוצא – התוצאה היא מראה עדכני ומלוטש יותר, אך כזה שלא מנסה להסעיר (ובכך הוא מצליח). בסקודה מציינים שעשו מאמץ להפחית את מקדם הגרר שעומד על 0.23 בסדאן ו-0.25 בסטיישן.

סקודה סופרב החדשה
צילום: סקודה
 
מידות המרכב של סקודה סופרב החדשה כמעט זהות לאלה של פאסאט ונדיבות במעט משל הדור היוצא: אורכה 490-491 ס"מ (+4 ס"מ), רוחבה 185 ס"מ (-1.5 ס"מ), גובהה 148 ס"מ (+1 ס"מ). בסיס הגלגלים ללא שינוי: 284 ס"מ. תא המטען ענק בכל אחת מגרסאות המרכב: 645 ל' בסדאן ו-690 ל' בסטיישן – 20 ל' ו-30 ל' יותר בהשוואה לדור היוצא, בהתאמה.
 
כמובן, גם כאן סקודה ממשיכה בפילוסופיית "Simply Clever" הכוללת מגוון פטנטים ייחודיים לשיפור השימושיות איכות החיים. לפי סקודה, סופרב החדשה תציע לא פחות מ-28 פטנטים שכאלה: החל ממשפך מובנה למילוי נוזל שמשות, שקע USB במראה המרכזית, תאי אחסון בעלי חלוקה חכמה ועוד המוצעים כסטנדרט. כאופציה תציע גם כיסוי חשמלי לתא המטען (סטיישן), חבילת "שינה" הכוללת משענות ראש ייעודיות, משענת יד עם מקום לטאבלט ועוד.
 
יחידות ההנעה מוכרות ברובן מהדור, כאן במהדורה העדכנית יותר שלהן ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים עם הנעה קדמית או כפולה, בהתאם לגרסה.

 זווית סופרב סטיישן
צילום: סקודה
 
בבסיס מנוע ה-1.5 ל' (טורבו-בנזין, היברידי-מתון) בהספק 150 כ"ס ללא שינוי מהדור היוצא, בעוד מנוע ה-2.0 ל' מפיק כעת 204 כ"ס, תוספת של 14 כ"ס ביחס לעבר. גרסת הבנזין הבכירה מצוידת באותו מנוע אך בהספק 265 כ"ס ועם הנעה כפולה.
 
בצד הדיזל מנוע יחיד בנפח 2.0 ל' המוצע בשני הספקים – 150 כ"ס (הנעה קדמית) או 193 כ"ס (הנעה כפולה).
 
החידושים מתחילים
השינוי המרכזי בהיצע יחידות ההנעה נוגע לגרסה ההיברידית-נטענת של סופרב, אשר תוצע רק במרכב הסטיישן של הדגם. גרסה זו עושה שימוש במערך החדש של קבוצת פולקסווגן העושה שימוש במנוע ה-1.5 ל' מסדרת evo2 במקום מנוע ה-1.4 ל' היוצא ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. יחד עם מנוע חשמלי ההספק הכולל של המערכת עומד על 204 כ"ס (14 כ"ס פחות) וההנעה קדמית. אגב, פאסאט החדשה מוצעת גם בגרסה חזקה יותר (272 כ"ס), וסביר שזו תצטרף להיצע של סופרב בהמשך.

 צד סופרב סטיישן
צילום: סקודה
 
הסוללה הפעם כמעט כפולה עם 25.7 קוט"ש, במקום כ-13 קוט"ש בלבד בעבר. הסידור הזה מבטיח טווח נסיעה חשמלי של יותר מ-100 ק"מ (50 בעבר), כך סקודה. קצב הטעינה הביתי המרבי עומד על 11 ק"ו וישנה אפשרות לטעינה מהירה (DC) עד 50 ק"ו.
 
מעבר לכך בסקודה מדווחים על שיפור למערך המתלים שזוכה לכיול חדש וגם שילוב רחב יותר של מערך הבולמים האדפטיביים של היצרנית (DCC). בנוסף, לראשונה סקודה סופרב תוצע עם מערך 'DCC פלוס', גרסה משופרת של המערך הכוללת שני שסתומים בעלי שליטה נפרדת לשיפור יכולות השיכוך והריסון של המתלים גם במצבי עומס הדורשים כיול שונה בין הצירים. עוד חידושים מגיעים בבטיחות הכולל את המערך העדכני ביותר של הקבוצה וגם תוספת של תאורת לד-מטריקס לראשונה בסופרב.

סקודה סופרב תא נוסעים
צילום: סקודה
 
סביבת נהג חדשה לגמרי
בסביבת הנהג נעשו השינויים הבולטים ביותר לעין. הקו הכללי משלב בין מבנה סביבת הנהג של אוקטביה הנוכחית לאלמנטים שהוצגו לאחרונה עם קודיאק החדש. כך למשל מיקום ומבנה הקונסולה המרכזית סביב פתחי המיזוג מזכיר את זה של אוקטביה, ואילו מסכי המולטימדיה ולוח המחוונים (13 ו-10 אינץ' בהתאמה), פקדי המיזוג ועוד מדברים בשפתו של רכב הפנאי.
 
ידית ההילוכים עברה לצד גלגל ההגה, דבר שלפי סקודה פינה מקום בקונסולה שבין המושבים לטובת תאי אחסון נוספים. בסקודה הרחיבו על פקדי המיזוג ה"חכמים" אשר לכל אחד מהם (יש שלושה) מסך קטן בגודל 3.2 אינץ'. פקדים אלה מציעים קיצורים בין התפריטים השונים לביצוע מהיר של פעולות שונות כמו שינוי טמפרטורה במיזוג או במושבים, שינוי עוצמת השמע במערכת, מצבי נהיגה ועוד.
 
סקודה סופרב חלק אחורי
צילום: סקודה