מקורו של יצרן המכוניות הצ'כי במפעל לייצור אופניים (1896), שהחל לייצר גם אופנועים (1900) ועבר למכוניות (1905). המפעל הוקם על על-ידי ווצלב קלמנט וולצב לורין, ולאחר שנקלע למשבר בשנות העשרים, נקנה (1925) על-ידי תאגיד הנשק סקודה (יש לקרוא Shkoda; על שם משפחת המייסד והבעלים. במהלך השנים ייצר המפעל מכוניות מפוארות, נאלץ לשרת את המשטר הנאצי, הופצץ, שוקם, ייצר מכוניות פרימיטיביות תחת השלטון הקומוניסטי, נרכש על-ידי פולקסווגן בשנות התשעים ויצא לדרך חדשה עם האוקטביה הראשונה (1996). סקודה נועדה להיות המותג העממי של פולקסווגן המיועד לארצות מתפתחות, אך המתכון היעיל של דגמיה (מרחב פנים, תא מטען ענק) עשה אותה לרבת מכר גם במערב אירופה. סקודה מצבה עצמה גבוה יותר גם באמצעות דגם כמו סופרב, גרסאות ביצועים לאוקטביה (RS) וחרגה מהמסלול שהותווה לה עם תכנון מקורי כמו ביטי וברומסטר. כיום מייצרת החברה דגמי נוסעים ממיני ועד משפחתית גדולה, ושני רכבי פנאי. אחד מהם, קודיאק, מצביע על כניסה של המותג למחוזות חדשים. הבסיס הטכני – רצפה, מנועים, תיבות, מכלולים – הוא של קונצרן פולקסווגן. בישראל התגברה סקודה על החשדנות למוצריה (שיובאו כבר בתחילת שנות התשעים) דרך שיווק האוקטביה לנהגי מוניות. ב-2016 האוקטביה היא המשפחתית השנייה הנמכרת בישראל, וסקודה היא המותג הרביעי בהיקף המכירות שלו. סקודה מיובאת על-ידי צ'מפיון מוטורוס, יבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן.

.