טויוטה ממשיכה להרחיב את משפחת דגמי תת-המותג 'קראון'. נזכיר, השם מלווה את היצרנית מאז שנות ה-50, אולם מזה כמה עשורים ש'קראון' לא נמצאת בשווקי המערב. לאחרונה החלה היצרנית במאמצים להחזיר את השם האייקוני עבורה אל התודעה וכבר הציגה שני דגמים בסדרה: קראון קרוסאובר (סדאן מוגבהת) וקראון ספורט (רכב פנאי מונמך וספורטיבי למראה).
 
לאורך השנים השם קראון הוצמד לרוב למכונית סלון גדולה ויוקרתית בתצורת סדאן, וכזו בדיוק חשפה כעת טויוטה.
 
המשפחה מתרחבת: טויוטה קראון סדאן החדשה נחשפה, גם במימן
צילום: טויוטה

טויוטה קראון החדשה, יוקרה יפנית
טויוטה קראון החדשה מבוססת על פלטפורמת ההנעה האחורית הגלובלית של היצרנית (GA-L), אותה היא חולקת עם כמה מדגמי לקסוס. מידותיה תואמות לאלה של מכוניות סלון דוגמת ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס ואחרות.
 
עיצובה החיצוני שומר על הקו הכללים שהוצג עם דגמי קראון העכשוויים, אולם הביטוי כאן יותר בוגר ליצירת מופע סולידי ומכובד יותר.
 
גם בסביבת הנהג הקו המוכר נמשך, והמופע הכללי פשוט ולא מתחכם. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי ולצדו מסך מולטימדיה גדול למדי (לא נמסרו מידות). בטויוטה מציינים כי התמקדו ביצירת משטחי עץ גדולים ורחבים הנמתחים מדיפוני הדלתות, דרך הדשבורד והקונסולה המרכזית, ואלה אמורים להעניק יחד עם תאורת אווירה עשירה תחושה איכותית, נעימה וביתית.

המשפחה מתרחבת: טויוטה קראון סדאן החדשה נחשפה, גם במימן
צילום: טויוטה
 
עוד בטויוטה הצהירו כי שמו דגש רב על הנעמת זמנם של הנוסעים ברכב. בסיס גלגלים של 3 מטרים אמור להבטיח מרחב נדיב מאוד לנוסעים בשורה השנייה, ואלה ייהנו מצמד מושבים גדולים ורחבים. בנוסף, לפי טויוטה יש מספר פונקציות להרגעה (בלי לפרט), תריסים נשלפים ועוד.
 
כמובן, בהתאם לאופי הרגוע והנינוח שניסו לייצר בטויוטה הקראון מצוידת במערך מתלים אדפטיבי, אשר לפי היצרנית אמור להבטיח נוחות נסיעה ברמה גבוהה במיוחד.

המשפחה מתרחבת: טויוטה קראון סדאן החדשה נחשפה, גם במימן
צילום: טויוטה
 
היברידית, מימנית
טויוטה קראון החדשה תוצע עם שתי מערכות הנעה. הראשונה היא מערכת הנעה מימנית מבוססת תא-דלק, לראשונה בתולדות הדגם. מערכת זו מוכרת מטויוטה מיראי והיא כוללת תא דלק להפקת האנרגיה, סוללה קטנה לאגירה ופריקת החשמל בעת הצורך ומנוע חשמלי להנעה. לפי טויוטה במערך שלושה מכלי מימן ואלה יאפשרו נסיעה לטווח של עד 820 ק"מ בין תדלוקים. לפי טויוטה תהליך התדלוק עצמו קצר ודומה לשל תדלוק רכב בנזין רגיל – 3 דקות בלבד.

המשפחה מתרחבת: טויוטה קראון סדאן החדשה נחשפה, גם במימן
צילום: טויוטה
 
מערכת ההנעה השנייה היא היברידית "רגילה". הבסיס נשמע דומה למערכות המוכרות של היצרנית – מנוע בנזין בנפח 2.5 ל' הפועל בשילוב מנועים חשמליים. ובכל זאת, מטויוטה נמסר כי מדובר במערכת חדשה לגמרי המוצגת כאן לראשונה. לפי טויוטה למערכת החדשה שני מנועים חשמליים והיא תאפשר להעביר את התפוקה המרבית של מערכת ההנעה אל הגלגלים כבר במהירות של כ-43 קמ"ש, זאת לעומת כ-87 קמ"ש במערכות ההיברידיות של היצרנית כיום.

בטויוטה מצפים למכור כ-600 יחידות מהדגם בכל חודש ביפן, ובשלב זה לא ברור מתי תוצע הקראון מחוץ לשוק המקומי.

המשפחה מתרחבת: טויוטה קראון סדאן החדשה נחשפה, גם במימן
צילום: טויוטה