קאדילק, יצרנית המכוניות האמריקנית, ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה וחושפת באופן רשמי את אופטיק (Optiq) החדש. מדובר ברכב פנאי חדש לגמרי בהיצע שלה, ולפחות בשלב זה מדובר בדגם אשר יהווה את כרטיס הכניסה לקו הדגמים החשמליים של היצרנית.
 
קאדילק אופטיק, תמונות ראשונות
בשלב זה קאדילק חשפה רק את שם הדגם ושתי תמונות בלבד המאפשרות להתרשם מהופעתו החיצונית של אופטיק החדש. נראה כי באקדילק החליטו ללכת על בטוח עם מי שאמור לקחת על עצמו את נתח הארי של מכירות הדגמים החשמליים שלה – האופטיק מתכתב עם הדגמים החשמליים שכבר הוצגו (ליריק, סלסטיק, אסקלייד IQ), אך המופע הרבה יותר צנוע, שמרני ומיושב מהם.
 
מלפנים קאדילק אופטיר החדש אכן נראה מודרני ו"חשמלי", אולם בצד ומאחור המעצבים זנחו את האלמנטים היותר נועזים שמאפיינים את קו הדגמים החשמליים של היצרנית. כך שלמרות הצבע הכתום והצביעה הדו-גוונית הוא מזכיר מאוד דווקא את דגמי הבנזין המוכרים שלה.

קאדילק אופטיק
צילום: קאדילק
 
הפרטים שאנחנו יודעים
בכל מקרה, בזה מסתכמים הפרטים הרשמיים ששחררה היצרנית על אופטיק החדש, אולם הדלפה ממשרד הטכנולוגיות והמידע של סין חושף לנו פרטים נוספים, כפי שכבר דיווחנו בעבר.
 
קאדילק אופטיק החדש יחלוק את פלטפורמת 'אולטיום' (BEV3 של GM) עם שברולט בלייזר EV, אקווינוקס EV ואחרים. מידותיו החיצוניות מציבות אותו בסמוך לרכבי פנאי בינוניים דוגמת טסלה מודל Y וכמעט זהים לאלה של אחיו אקווינוקס EV: אורכו 482 ס"מ, רוחבו 191 ס"מ, גובהו 164.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו מתפרש על פני 295.5 ס"מ.
 
לפי אותו פרסום אופטיק החדש יוצע בסין בשתי גרסאות: הבסיסית עם 204 כ"ס וגרסה חזקה יותר עם 245 כ"ס, לשתיהן סוללות ליתיום-יון מבית סאיק ו-CATL – נתונים עליהן ועל טווח הנסיעה לא נמסרו. נציין כי אקווינוקס מוצע בגרסת הנעה קדמית עם 210 כ"ס או הנעה כפולה עם 290 כ"ס וטווח נסיעה של 402-483 ק"מ – וסביר כי בשווקי המערב יוצע אופטיק עם סידור דומה לזה של השברולט.
 
מקאדילק נמסר כי פרטים נוספים יחשפו בשנה הבאה, קרוב יותר למועד ההשקה הרשמי.