רנו מאסטר הוא הרכב המסחרי הכבד ביותר בהיצע של היצרנית מצרפת. המאסטר המקורי הוצג לראשונה בשנת 1980 ומשווק מאז ללא הפסקה במגוון רחב של גרסאות, כאשר רנו מציינת כי לאורך השנים נמסרו מעל לשלושה מיליון מאסטרים. כעת מציגה רנו את הדור החדש (רביעי) בשושלת.
 
רנו מאסטר חדש לגמרי
הדור הרביעי של רנו מאסטר מוצג 13 שנים לאחר קודמו והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי, כזו שתוכננה מראש כדי שתוכל להתאים גם למנועי בעירה פנימית, לגרסאות חשמליות ואף לגרסת מימן עתידית. עוד ברנו מציינים כי הפלטפורמה תוכננה כך שתתאים גם לעתיד "מקושר" ואינטרנטי.

רנו מאסטר החדש הוצג: גם בחשמל ומימן
צילום: יצרן
 
עיצובו החיצוני של מאסטר חדש לחלוטין, מתכתב עם דגמי רנו העכשוויים אך מציג כאן מופע קשוח ורבוע מהם. בחזית סמל ענק של היצרנית, יחידות תאורה גדולות בצורת C העוטפות את הסבכה הגדולה ומכסה המנוע קצר ורבוע. מהצד ומאחור המופע תכליתי כמוקבל בסגמנט.
 
בסביבת הנהג רנו מתגאה בעיצוב חדש לגמרי המביא נוחות ואביזרים עדכניים אל התחום המסחרי, הפער סביבת הנהג של מאסטר החדש לזו המיושנת של הדור היוצא ברור וגדול. מול הנהג גלגל הגה חדש, לוח המחוונים אנלוגי ולצידו מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' המוצע כטנדרט. המבנה מזכיר את זה של דגמי רנו האחרונים, כולל הטיה קלה של הקונסולה המרכזית ומסך המולטימדיה אל עבר הנהג.

רנו מאסטר החדש הוצג: גם בחשמל ומימן
צילום: יצרן

ברנו מציינים בגאווה לא פחות מ-135 ל' של נפח הטענה המתחלק בין מגוון תאי אחסון הפזורים בתא הנהג. ברנו מציינים גם מושב מרכזי המתקפל לטובת פינת עבודה כולל מקום ייעודי למחשב נייד ועכבר, מספק חיבורי USB מסוגים שונים ועוד.
 
כבעבר מאסטר יוצע במגוון רחב של גרסאות – גובה ואורך מרכב, אורכי בסיס גלגלים, ואן או ארגז פתוח, עם הנעה אחורית או קדמית, במשקל העמסה מירבי של עד 4 טון (2 טון בהנעה קדמית) ונפח הטענה שנע בין 11-22 מטרים רבועים – בסך הכל כ-20 קונפיגורציות שונות.

רנו מאסטר החדש הוצג: גם בחשמל ומימן
צילום: יצרן
 
מנועים: דיזל, חשמל, מימן
היצע המנועים של רנו מאטסר רחב במיוחד ויכלול ארבע גרסאות מונעות דיזל ושתי גרסאות חשמליות. בעתיד תוצג בנוסף גרסה מונעת מימן (תא דלק), אולם לא נמסרו פרטים נוספים עליה בשלב זה.
 
בבסיס היצע הדיזל מנוע אחד חדש לגמרי אשר מוצע בארבע רמות הספק: 105 כ"ס, 130 כ"ס, 150 כ"ס או 170 כ"ס. לפי רנו המנוע החדש חסכוני מקודמו ויפלוט בממוצע כ-39 גרם CO2 פחות לק"מ ביחס למנוע ה-2.3 ל' היוצא. מנוע זה ישודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית חדשה עם תשעה הילוכים.

רנו מאסטר החדש הוצג: גם בחשמל ומימן
צילום: יצרן
 
ההיצע החשמלי מתחיל עם גרסה לייעוד עירוני – לזו 130 כ"ס ו-30.6 (מנוע יחיד) וסוללה צנומה של 40 קוט"ש בלבד לטווח של עד 180 ק"מ. מעליה ניצבת גרסת טווח ארוך המציעה הספק מעט גבוה יותר (143 כ"ס), מומנט זהה וסוללה יותר מכפולה: 87 קוט"ש המספיקים לטווח מירבי של עד 410 ק"מ. לגרסאות אלה כושר נשיאה מירבי של עד 1,625 ק"ג וכושר גרירה של עד 2.5 טון.
 
באופן חריג הטעינה הביתית אפשרית עד להספר מירבי של 22 ק"ו, מהיר ביחס למקובל. מנגד, טעינה מהירה אפשרית עד 130 ק"ו – נתון מקובל למדי. עוד ברנו מציינים אפשרות לטעינת אביזרים חיצוניים (V2L) באמצעות שקע הטעינה או שקע ייעודי באזור ההטענה ואפשרות לחיבור וטעינה לרשת החשמל (V2G).

רנו מאסטר החדש הוצג: גם בחשמל ומימן
צילום: יצרן