פורשה חשפה באופן רשמי את פאנאמרה החדשה, מכונית הפאר של היצרנית. פורשה פאנאמרה הוצגה לראשונה בשנת 2009, דור שני הוצג בשנת 2016 על בסיס פלטפורמת MSB של קבוצת פולקסווגן. הדור השלישי שנחשף כעת מבוסס על קודמו אך בפורשה מבטיחים מגוון חידושים שמצדיקים לטעמם את הגדרתה כדור חדש.
 
פורשה פאנאמרה השלישית
הדור החדש של פורשה פאנאמרה מציג הופעה מוכרת מאוד – כנהוג בפורשה בפרט, בקבוצת פולקסווגן בכלל, העיצוב החיצוני מהווה אבולוציה זהירה לזה של קודמו. השינויים מתרכזים בחזית בעלת יחידות תאורה, מכסה מנוע ופגוש (אגרסיבי בעיצובו) חדשים, ממשיך בחישוקים בעיצוב חדש בפרופיל ועיצוב החלק האחורי המזכיר מאוד את זה של טייקאן החשמלית. בכלל ניתן לאמר שאחרי הדור הראשון בעל ההופעה השנויה במחלוקת והשני המעט פושר לפאנאמרה השלישית ההופעה האתלטית והאלגנטית ביותר בשושלת.

פורשה פאנאמרה 2024 החדשה נחשפה: היברידית מתמיד
צילום: יצרן
 
ממדיה החיצוניים כמעט זהים לאלה של הדור היוצא: אורכה 502-505 ס"מ בהתאם לרמת הגימור, רוחבה 194 ס"מ וגובהה נע בין 142 ס"מ ל-143 ס"מ (שוב, בהתאם לרמת הגימור).
 
על סביבת הנהג הרחבנו בידיעה נפרדת. נזכיר בקצרה שהיא נלקחה כמעט בשלמותה מקאיין החדש והיא מציגה לוח מחוונים מוקרן קעור, מסך מולטימדיה גדול במרכז, אופציה למסך שלישי מול הנוסע ולתצוגה עילית לנהג. כל זאת לצד ממשקי תפעול חדשים, גלגל הגה בעיצוב חדש ועוד.
 
פורשה פאנאמרה 2024 החדשה נחשפה: היברידית מתמיד
צילום: יצרן

המנועים: בנזין וחשמל
היצע הגרסאות הצפוי מגוון מאוד, אולם בתחילת הדרך יוצעו שלוש גרסאות בלבד. לשתיים הראשונות מנוע הטורבו-בנזין המוכר בתצורת V6 בנפח 2.9 ל' המפיק 353 כ"ס ו-52 קג"מ, שיפור של 23 כ"ס ו-5.1 קג"מ ביחס לדור היוצא. מנוע זה יוצע עם הנעה אחורית או כפולה ('פאנאמרה 4') והביצועים הם 5.2 שניות או 4.8 שניות ל-100 קמ"ש בהתאמה.

פורשה פאנאמרה 2024 החדשה נחשפה: היברידית מתמיד
צילום: יצרן
 
בראש ההיצע בינתיים תעמוד גרסת הטורבו E-Hybrid ההיברידית-נטענת, גרסה אחת מתוך ארבע שצפויות במבחר. גרסה זו משלבת בין מנוע V8 כפול מחדשים בנפח 4.0 ל' למנוע חשמלי (190 כ"ס) להספק משולב של 680 כ"ס ו-94.8 קג"מ. ההנעה כפולה, התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים והביצועים בהתאם – 3.2 שניות ל-100 קמ"ש.
 
לגרסה זו מערך סוללות בקיבולת 25.9 קוט"ש המאפשר טווח נסיעה מירבי של 91 ק"מ לפי תקן WLTP. טעינה ביתית אפשרית בהספק מירבי של 11 ק"ו.

פורשה פאנאמרה 2024 החדשה נחשפה: היברידית מתמיד
צילום: יצרן
 
בפורשה מציינים כי למרות שמדובר במכונית גדולה וכבדה היא שומרת על הגחלת של היצרנית ותציג יכולת דינאמית בהתאם. לשם כך, גם לשם הנוחות, כל הגרסאות יוצעו כסטנדרט עם מערך בולמים אדפטיבי וקפיצי אוויר של היצרנית. כאופציה יוצעו הגרסאות ההיברידיות עם מערך משופר הכולל בולמים חדשים בעלי שני שסתומים לשיפור הנוחות והיכולת הדינאמית.

פורשה פאנאמרה 2024 החדשה נחשפה: היברידית מתמיד
צילום: יצרן
 
באירופה, בישראל
השיווק מתחיל כבר כעת כאשר יחידות ראשונות צפויות להגיע לכביש במרץ 2024. במקביל הכריזה אורכיד, יבואנית פורשה לישראל, על פתיחת פנקס ההזמנות ועל מחירי הגרסאות בישראל. מחירה של פורשה פאנאמרה החדשה יחל ב-865,000 ש"ח לגרסת ההנעה האחורית, 895,000 ש"ח לגרסת ההנעה הכפולה ויגיע עד ל-1,620,000 ש"ח לגרסה ההיברידית-נטענת הבכירה. המכוניות הראשונות צפויות להגיע לישראל במהלך הרבעון השני של שנת 2024.

פורשה פאנאמרה 2024 החדשה נחשפה: היברידית מתמיד
צילום: יצרן