דאצ'יה דאסטר המקורי נחשף בשנת 2010 והפך במהירות לרב המכר של מותג הרכב הרומני-צרפתי. מתכון פשוט אשר שילב בין עיצוב פנאי-קשוח, יכולות שטח גבוהות לסגמט ומחיר נגיש קסמו ללא פחות מ-2.2 מיליון לקוחות לאורך 13 שנות ייצורו בשני דורות. כעת הגיע תורו של הדור השלישי.
 
דאצ'יה דאסטר השלישי, הפרטים
הדור השלישי של דאצ'יה דאסטר מבוסס על פלטפורמה חדשה, CMF-B המוכרת של רנו-ניסאן אשר משמשת את הדגמים הקטנים בברית – רנו קליאו ומיצובישי קולט, ניסאן ג'וק וגם דגמי דאצ'יה כמו סנדרו, לוגאן וג'וגר. לפי דאצ'יה, השימוש בפלטפורמה המודרנית אפשר לה להגיע לתכנון יעיל יותר של סביבת הנהג-נוסעים וגם לשלב מערכות בטיחות מתקדמות ומערכות הנעה מחושמלות.

דאצ'יה דאסטר 2024 החדש נחשף רשמית
צילום: יצרן
 
עיצובו של דאצ'יה דאסטר החדש מתכתב עם 'ביגסטר קונספט' שהוצג לפני שנים אחדות, שומר על קשר מסוים עם הדורות הקודמים אך מביא פרשנות חדשה ומודרנית לעיצוב המוכר. התוצאה אגרסיבית, קשוחה ו"שטחית" מבעבר – תוצאה של שלל ניפוחים, סרחי עודף קצרים ואיפור שטח תואם.
 
בדאצ'יה טוענים כי יש כיסוי למראה הקשוח וכי דאסטר יציע יכולות שטח מהטובות בסגמנט. נתוני השטח מבטיחים מרווח גחון נאה של 21.7 ס"מ בגרסאות ההנעה הכפולה, זווית גישה של 31 מעלות, נטישה שך 36 מעלות וזווית גחון של 24 מעלות.

דאצ'יה דאסטר 2024 החדש נחשף רשמית
צילום: יצרן
 
לצד אלה יוצע הדאטסר עם מערכת הנעה כפולה המציעה מצבי נהיגה לתנאים שונים: שלג, בוץ/חול, שטח ומצב חסכוני לנהיגה בכביש. בנוסף מציינים בדאצ'יה בקרת יריד במדרון (עד 30 קמ"ש) והצגת נתוני נסיעה בשטח כולל חלוקת הכוח בין הצירים, זווית שיפוע צד ועוד.
 
סביבת נהג מודרנית, יחסית
סביבת הנהג עברה מודרניזציה מתבקשת וכולל לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 7 אינץ' ולצידו מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' המוטה כלפי הנהג הכולל קישוריות לאנדרואיד ואפל. לפי דאצ'יה המערך יאפשר עדכוני תוכנה מסוימים דרך האוויר וקישוריות לאפליקציה של היצרנית. עוד בדאצ'יה מציינים כי איכות החומרים שופרה וכי הם עמידים ומתאימים יותר מבעבר לאורח חיים המשלב פעילויות פנאי שונות.

דאצ'יה דאסטר 2024 החדש נחשף רשמית
צילום: יצרן
 
דאצ'יה דאסטר החדש יוצע עם רשימת אבזור ארוכה ועשירה מבעבר הכוללת בלם חניה חשמלי, חימום לגלגל ההגה, ניווט מובנה, חישוקי 17-18 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית, כניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית ועוד.
 
בצד הבטיחות ישנו מערך בלימה אוטונומי הכולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת זיהוי תמרורים, התראה על סטיה מנתיב, שמירה על נתיב הנסיעה, התראה על עירונות נהג ועוד.

דאצ'יה דאסטר 2024 החדש נחשף רשמית
צילום: יצרן
 
מנועים, גם היברידי
דאצ'יה דאסטר החדש יוצע בתחילת הדרך בשלוש גרסאות הנעה, ולראשונה בתולדות הדגם ללא אופציה למנוע דיזל. הראשונה היא גרסת TCe 100 המשלבת בין בנזין (50 ל') לגפ"מ (50 ל') לטווח כולל של עד 1,300 ק"מ. לפי דאצ'יה מדובר באחד מהדגמים הבודדים באירופה המציעים סידור שכזה, וכי גרסה זו חוסכת כ-10% בפליטת CO2 ביחס לדגמים עם מנועי בנזין מקבילים.
 
גרסת הבנזין היחידה בשלב זה היא  TCe 130 העושה שימוש במנוע הטורבו-בנזין המוכר של רנו בנפח 1.2 ל'. מנוע זה צמוד למערך היברידי-מתון (48V) עם סוללת 0.9 קוט"ש ומשודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים בהנעה קדמית או כפולה.

דאצ'יה דאסטר 2024 החדש נחשף רשמית
צילום: יצרן
 
בראש ההיצע תעמוד גרסת 'הייבריד 140'. גרסה זו מצויד במערך ההיברידי המוכר של רנו המשלב בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' (94 כ"ס) לשני מנועים חשמליים (עד 49 כ"ס) ולתיבת הילוכים ייחודית בעלת שישה הילוכים – שניים למנוע החשמלי וארבעה למנוע הבנזין. לפי דאצ'יה, בזכות סוללת 1.2 קוט"ש מערכת ההנעה הזו מסוגלת להניע את  דאצ'יה דאסטר על חשמל בלבד עד ל-80% מהזמן בנסיעה עירונית.

דאצ'יה דאסטר 2024 החדש נחשף רשמית
צילום: יצרן