דאצ'יה דאסטר - אוטו

דאצ'יה דאסטר מידע כללי

דאצ'יה דאסטר יתרונות וחסרונות

יתרונות / עיצוב, ביצועים, התנהגות, יכולת שטח, מחיר

חסרונות / איכות חומרים, בידוד רעשים, נוחות נסיעה, בטיחות

בשורה התחתונה / אופי ויכולת, חבל על הבטיחות

דאצ'יה דאסטר 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    זהו הדור השני של דאצ'יה דאסטר, והוא נחשף לראשונה בסוף שנת 2017. למרות שבדאצ'יה מגדירים אותו כדור חדש, הוא למעשה מבוסס על אותה הפלטפורמה של הדור הקודם (שמקורה ברנו) ודור זה מהווה למעשה עדכון מקיף שלה. בשנת 2021 נחשפה מתיחת הפנים של הדגם.

    כיום המנוע העיקרי איתו משווק הדאסטר הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ל' שפותח ע"י רנו, מנוע זה מוצע בהספקים של 130-150 כ"ס ובשידוך לתיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית ועם הנעה קדמית או כפולה.

    לצד מנוע הבנזין מוצע מנוע הדיזל המוכר – 1.5 ל', 115 כ"ס – בשידוך לתיבה ידנית ועם הנעה קדמית או כפולה.

    דאסטר, במיוחד בגרסאות ההנעה הכפולה, מציע יכולת שטח טובה מהמקובל בסגמנט ומחירו, כמקובל בדגמי המותג, נמוך משל מרבית המתחרים.

  • עיצוב ונוכחות

    במתיחת הפנים עודכנה הופעתו החיצונית של דאסטר. התוצאה לא שונה מאוד מאשר לפני העדכון, אך דאסטר רענן ומודרני יותר בהופעתו.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג לא עודכנה משמעותית, היא עדיין תכליתית ופשוטה למדי. מסך המולטימדיה החדש והגדול יותר (8 אינץ') משפר מעט את האווירה הכללית. התצוגה עצמה לא מרשימה במיוחד, אבל נוח לתפעל אותה ויש קישוריות לאנדרואיד ואפל.

    תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראיה טוב. המושבים לא מוצלחים.

    המרחב מאחור טוב מאוד לשני מבוגרים וממש בסדר לשלושה ילדים. אין פתחי מיזוג מאחור, חבל.

    תא המטען בעל נפח נאה (כ-450 ל') ומבנה רבוע ויעיל.

     

  • מנוע וביצועים

    גרסת ה-150 כ"ס מפגינה ביצועים טובים למדי, ויחד עם התיבה הרובוטית (דו-מצמדית) מתקבל רכב זריז, אפילו יותר ממה שרומזים הנתונים.

    לחובת יחידת ההנעה פעולה לא תמיד מעודנת.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה סבירה בלבד בעיר, משתפרת מחוץ לעיר אך אינה מתעלה בשום שלב. דאסטר הקודם היה נוח יותר.

    בידוד הרעשים גם הוא אינו מצטיין: בעיר נשמעים המתלים ומחוץ לעיר רעשי רוח וכביש.

    נוחות הנסיעה בשבילים סבירה ובמתאר זה יש לא מעט רעשים וצקצוקים.

    לזכותו של דאסטר יכולת גבוהה מהמקובל בשטח, בין היתר בזכות מרווח גחון של 21.4-21.7 ס"מ.

    היכולת הדינאמית טובה ובטוחה.

     

  • תמורה למחיר

    תמורת סכום נמוך משל המתחרים דאסטר מציע יכולת שטח גבוהה ומרחב ראוי למשפחה. אולם הוא גם דורש רשימה די ארוכה של וויתורים ופשרות, כולל בתחום הבטיחות.

  • גרסאות ורמות גימור

    דאצ'יה דאסטר מוצע במגוון רחב של גרסאות. לבסיס ישנו מנוע ה-1.3 ל' טורבו-בנזין עם 130 כ"ס ותיבה ידנית. גרסת ה-150 כ"ס של מנוע זה מוצעת עם תיבה ידנית עם הנעה קדמית. תיבה רובוטית דו-מצמדית עם הנעה קדמית קיימת גם כן.

    מנוע הדיזל של הדגם פחות חזק (115 כ"ס) אך חסכוני למדי ומוצע עם תיבה ידנית בלבד וניתן לבחור בין הנעה קדמית לכפולה.

    ברמת הגימור 'לורט' הבסיסית יש בעיקר מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ'. 'פרסטיג' מוסיפה חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים, מפתח חכם ועוד.

     

  • בטיחות

    דאצ'יה דאסטר נבדק בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר) ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של שלושה כוכבים בלבד, זאת בעיקר בגלל ציון לא מספק בהגנה על הנוסעים (71%) ומיעוט במערכות בטיחות מתקדמות.

    דאסטר משווק בישראל ללא מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ובמקומן יש מערכת התראה בהתקנה מקומית.

     

  • צריכת דלק

    במבחן דרכים מאומץ דאסטר הציג נתון ממוצע של 12.2 ק"מ לליטר ובשיוט כ-15 ק"מ לליטר.

  • מה חדש בדאצ'יה דאסטר 2022

    באוקטובר 2021 החל שיווק גרסה מחודשת של הדגם. גרסה זו כוללת בעיקר שינויי עיצוב לחוץ, מערכת מולטימדיה חדשה ועוד. החידוש המרכזי: שידוך תיבה רובוטית דו-מצמדית למנוע הטורבו-בנזין.

  • סיכום

    פשוט ובסיסי אבל במחיר נגיש.

דאצ'יה דאסטר גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג דאצ'יה דאסטר

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך דאצ'יה דאסטר?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים דאצ'יה דאסטר

דאצ'יה דאסטר צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

6
דאצ'יה דאסטר צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
15.6 12.7 טרם נבחן 12.7 8
15.6 12.7 טרם נבחן 12.7 8
15.9 12.8 17.2 12.8 14
16.9 13.7 19.6 13.7 10
22.2 18.9 23.8 18.9 9
23.8 20.2 25.6 20.2 8
4
12.7 ק"מ/ל