דאצ'יה דאסטר 2025

דאצ'יה דאסטר 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בפברואר 2025 הושק בישראל הדור השלישי של דאסטר, דגם הפנאי של דאצ'יה.

    בבסיס הדור החדש הרצפה הקטנה והעדכנית CMF-B של רנו-ניסאן, אשר מאפשרת להטמיע מערכות בטיחות עדכניות ויחידות הנעה מחושמלות.

     

    הדגם החדש נראה גדול מקודמו, אך הממדים קרובים, לא זהים; באופן לא מקובל, בסיס הגלגלים קצר במקצת (265.7 ס"מ) וכך גם ממד הרוחב (181 ס"מ), בעוד שהאורך (434 ס"מ) והגובה (166 ס"מ) צמחו בכ-2 ס"מ.

    מאחר ודאסטר מבטיח יכולת שטח גבוהה ביחס לרכבי פנאי, מרווח הגחון נדיב בהתאם: 20.9 ס"מ בהנעה קדמית, 21.7 ס"מ בהנעה כפולה.

    נפח תא המטען לפי הגרסה נע בין 430 ל-474 ליטרים.

     

    בהיצע יחידות הכוח של הדגם החדש נפקד מקומו של מנוע הדיזל, ששירת את הדורות הקודמים, והדאסטר מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה עדכניות המוכרות משלל דגמי רנו וניסאן:

    לראשונה מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר ומוטמע בו מערך היברידי-מתון של 48 וולט. ההספק הוא 130 כ"ס, המומנט 23.5 קג"מ והתיבה ידנית עם 6 הילוכים. משקל הרכב 1379 ק"ג בהנעה קדמית, 1465 ק"ג בכפולה.

    לגרסת ההנעה הקדמית מתלה אחורי במבנה קורת מתח ואילו בכפולה מתלה רב-חיבורי מתקדם יותר, ובנוסף גם מצבי נהיגה לשטח.

    הגרסה השנייה היברידית – מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר ומנוע חשמלי להספק משולב של 140 כ"ס. התיבה אוטומטית וההנעה קדמית. לסוללה 1.2 קוט"ש והמשקל 1455 ק"ג. בעיר, כך על פי היצרן, ניתן לבצע עד 80% מהנסיעה בכוח החשמל בלבד.

  • עיצוב ונוכחות

    דאסטר החדש מאופיין במראה קשוח בזכות קווים מזוותים, חזית נוכחת, מכסה מנוע שטוח ושימוש נרחב בפלסטיק שחור בצדי הרכב. התוצאה נאה ומלאת נוכחות.
  • תא נוסעים ומטען

    העיצוב החיצוני המושך מוצא ביטוי גם בסביבת הנהג, אולם החומרים עצמם פשוטים וקשיחים למגע. האיכות שופרה ביחס לדור היוצא, ועדיין מדובר ברכב שמבהיר שהוא בסיסי וקשוח. בתוך הרכב שפע פטנטים לשימוש יום-יומי. כמקובל בימינו, גם בדאסטר צג מרכזי מכובד, "10 גודלו, דרכו שולטים במערכות רבות - והדבר אינו נוח ואינטואיטיבי מספיק. המושבים נאים אך עדיין לא מספיק נוחים. תנוחת הנהיגה הגבוהה מצוינת, ומעניקה שדה ראייה טוב לפנים. מאחור, מרווחי הרגליים טובים מאוד ומרחב הראש טוב. בהינתן הקיץ המקומי, חסרים פתחי מיזוג מאחור. תא המטען גדול ושימושי.
  • מנוע וביצועים

    בגרסה ההיברידית שנבחנה נתונים צנועים (140 כ"ס), אבל בפועל מספקים בהחלט. בתנועה עירונית הזינוק מיידי, גם האצות הביניים וצבירת המהירות, בזכות המנוע החשמלי. גם מחוץ לעיר הקצב נאה, אולם כמו בדגמים היברידיים אחרים, כאשר הסיוע החשמלי פוסק הביצועים נפגעים. כאשר כל ההספק נקרא לדגל, מנוע הבנזין רועש ונשמע "עסוק". רוב הזמן התיבה מתפקדת היטב, אך לפעמים היא דבקה בהילוך נמוך מדי, ובמצבים אחרים העלאת הילוך מורגשת מדי.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    הדאסטר ההיברידי שנבחן בהחלט חסכני. ביום המבחן המאמץ הצריכה עמדה על 15.9 ק"מ/ל' וזה נתון טוב מאוד, בשיוט הייתה 17.5 ק"מ/ל' ובתנועה עירונית גם 20 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      18.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14.8 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      50 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      10
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר סבירה; דאסטר אינו מצטיין בספיגת שיבושים, אך ריסון המרכב טוב. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך שיבושים גדולים וגלי כביש יטלטלו את הנוסעים יותר מהרצוי.

     

    בידוד הרעשים ממש לא מוצלח: בשיוט בולטים רעשי כביש ורוח, ולאלה מצטרפים שאון מנוע הבנזין כאשר הוא בעומס ורעשי מתלים בעיר.

    בנסיעת שבילים דאסטר אינו נוח, אך מפגין חוסן מבני. צמיגים עם חתך גבוה (215/65-17) עוזרים לטיפול באבנים, ומרווח גחון גבוה יחסית ראוי לציון, 20.9 ס"מ.

    היכולת הדינמית ראויה. הרכב צולח היטב עיקולים, המרכב מרוסן וזוויות הגלגול סבירות. ההגה קל, לא ניתן לגרום לו שיהיה כבד יותר, אבל הוא מדויק.

    הבלמים אינם עוצמתיים במיוחד, וכמקובל בכלים היברידיים, לפעמים קשה למנן את הבלימה באופן מדויק.

  • תמורה למחיר

    קפיצת המדרגה באיכות של הדאסטר הביאה עמה גם מחיר גבוה יותר. הדאסטר האוטומטי היחיד במבחר הוא ההיברידי, שאינו זול ממתחרים מבוססים כמו יונדאי קונה וקיה נירו. הגרסאות הידניות זולות יותר, ועדיין אינן זולות מספיק כדי להיות אטרקטיביות באמת. כך שהתמורה אינה גבוהה.
  • גרסאות ורמות גימור

    דאצ'יה דאסטר מוצע בכמה חבילות – אחת לכל גרסת מנוע/הנעה. הבסיסית היא 'אקספרשן' הצמודה לטורבו-בנזין 1.2 ליטר בהנעה קדמית, וזו כוללת תאורת לד מלאה, חישוקי "17, מצלמת רוורס, צג "10 וממשקי אפל ואנדרואיד אלחוטיים.

    רמת האבזור 'ג'ורני' צמודה לגרסת הטורבו-בנזין כפולת ההנעה ואילו 'אקסטרים' לגרסה ההיברידית. ב'ג'ורני' חישוקי "18, ובשתיהן בנוסף: מצלמה היקפית 360 מעלות, מפתח חכם, בקרת אקלים, מערכת שמע משודרגת, משטח טעינה אלחוטי ובלם חנייה חשמלי.

  • בטיחות

    דאצ'יה דאסטר החדש נבחן על-ידי יורו NCAP ב-2024, וזכה לציון מאכזב של 3 כוכבים והציונים בקטגוריות הם: מבוגרים, 70%; ילדים, 84%; הולכי רגל, 76%; מערכות בטיחות, 62%. במפרט הבטיחות בכל הגרסאות בלימה אוטונומית גם בתנועה חוצה, תיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ברמות גימור 'ג'ורני' ו'אקסטרים' מתווספים ניטור שטח מת ועמעום אור גבוה אוטומטי.
  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק דגם חדש בישראל בפברואר 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    דאצ'יה דאסטר עשה קפיצת מדרגה של ממש ביחס לקודמו, גם במחיר.

דאצ'יה דאסטר שאלות ותשובות

דאצ'יה דאסטר מתומחר בטווח של 139,990-171,990 ש"ח. יש גם גרסה היברידית אוטומטית וגם גרסת בנזין שמוצעת רק בשילוב לתיבה ידנית.
רמת גימור אקספרשן היא הבסיסית ועולה 139,990 בגרסת הבנזין (רק עם תיבה ידנית) ו-155,990 ₪ בגרסה ההיברידית (רק אוטומטי). רמת גימור ג'רני זמינה רק עם מנוע היברידי ועולה 169,990 ש"ח. רמת גימור אקסטרים עולה 169,990 בגרסת הבנזין (ידנית, הנעה כפולה) ו-171,990 ש"ח בגרסה ההיברידית (אוטומטי, הנעה קדמית).
אפשר לממן את הדאסטר במימון ישיר החל מ-1,094 ש"ח לחודש. החזר חודשי משתנה בין 1,094-1,344 ש"ח בהתאם לגרסה. זמינות הלוואות רכב, ליסינג פרטי וליסינג תפעולי.
רמת האקספרשן כוללת תאורת LED מלאה, חישוקי אלומיניום "17, מצלמת רוורס, צג מרכזי "10 ממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים, מערכות בטיחות אקטיביות.
ניתן לרכוש את הדאסטר באולמות תצוגה של דאצ'יה ישראל. היבואן הרשמי נמצא בראשון לציון, היוזמה 1, פריסבי סנטר. ניתן לתאם נסיעת מבחן דרך האתר הרשמי dacia.co.il או בטלפון 3262.
דאצ'יה דאסטר הנוכחי קיבל ציון מאכזב של 3 כוכבים בלבד במבחן יורו NCAP שפורסם בשנת 2024. הציונים בקטגוריות: מבוגרים 70%, ילדים 84%, הולכי רגל 76%, מערכות בטיחות 62%.
הדאסטר כולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית גם בתנועה חוצה, תיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ברמות הגימור הגבוהות מתווספים ניטור שטח מת ועמעום אור גבוה אוטומטי.
הדאסטר קיבל ציון גבוה של 84% להגנה על ילדים בבדיקות יורו NCAP. כולל נקודות עיגון ISOFIX למושבי בטיחות לילדים, אך חסרה מערכת התרעה להשארת ילדים ברכב, מה שמצריך זהירות מיוחדת מהורים.
הדאסטר מצויד ב-6 כריות אוויר הכוללת כריות קדמיות לנהג ונוסע, כריות צד וכריות וילון להגנה על הראש.
עם 3 כוכבים ביורו NCAP, הדאסטר נמצא מתחת לממוצע הקטגוריה. רוב המתחרים כמו יונדאי קונה וקיה נירו מקבלים 4-5 כוכבים.
עם מנוע 1.2 ליטר טורבו ההיברידי מתון הצריכה הרשמית היא 18.2 ק"מ ליטר בהנעה קדמית ו-16.7 ק"מ ליטר בהנעה כפולה. עם המנוע ההיברידי 1.6 ליטר הצריכה הרשמית היא 20 ק"מ לליטר.
המערכת ההיברידית משפיעה בצורה משמעותית על צריכת הדלק. הגרסה ההיברידית המלאה 1.6 חוסכת כ-17% דלק בהשוואה לגרסת הטורבו עם מערכת היברידית מתונה. המערכת מאפשרת נסיעה בכוח חשמלי לפרקי זמן ארוכים יותר במיוחד במהירויות נמוכות, וזה הסיבה לחיסכון המשמעותי.
הנעה כפולה (4x4) מוסיפה כ-0.5 ליטר ל-100 ק"מ לצריכת הדלק בגלל המשקל הנוסף והחיכוך הנוסף בתיבת ההילוכים. כך גרסת ההנעה הקדמית תיסע 18.2 ק"מ לליטר לעומת 16.7 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה.
הדאסטר מציע צריכת דלק תחרותית בקטגוריה. הגרסה ההיברידית עם 20 ק"מ לליטר דומה ליונדאי קונה היברידי וטויוטה יאריס ההיברידי.. גרסת ה-1.2 ליטר טורבו דומה לצריכה של ניסאן ג'וק.
צריכת הדלק מושפעת מאופי הנהיגה, תנאי דרך ומשקל. השימוש במיזוג אוויר מוסיף כ-10% לצריכה. הגרסה ההיברידית פחות רגישה לתנאים אלה
הדאסטר מוצע עם שני מנועים: מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר עם מערכת היברידית מתונה של 48 וולט שמייצר 130 כ"ס, ומנוע היברידי שמשלב בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי ליצירת 140 כ"ס. מנוע הטורבו מוצע רק בשילוב לתיבה ידנית ואילו ההיברידי רק בשילוב לתיבה אוטומטית.
מנוע 1.2 הטורבו ההיברידי מתון מפיק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ. המנוע ההיברידי 1.6 ליטר מפיק הספק משולב של 140 כ"ס (נתון המומנט המשולב לא פורסם). שני המנועים מספקים ביצועים סבירים לקטגוריה.
מנוע 1.2 הטורבו זמין עם תיבה ידנית והנעה קדמית או כפולה, בעוד ה-1.6 ההיברידי זמין רק עם תיבה אוטומטית והנעה קדמית. ההיברידי חסכוני יותר בדלק ולטענת היצרן יכול לנסוע 80% מהזמן בעיר בכוח חשמלי בלבד.
הדאסטר מתאים לנסיעת שבילים בזכות מרווח גחון נדיב של 20.9 ס"מ בהנעה קדמית ו-21.7 ס"מ בהנעה כפולה. גרסת הטורבו ידנית, היא היחידה שזמינה גם בהנעה כפולה ומצבי נהיגה מיוחדים לשטח.
ביצועי ההאצה סבירים לקטגוריה. הגרסה ההיברידית מספקת זינוק מיידי בזכות המנוע החשמלי, עם האצות ביניים טובות וצבירת מהירות נעימה. גרסת הטורבו סה"כ מציעה ביצועים דומים ומספקים.
דאסטר החדש הוא רכב פנאי בינוני באורך 4.34 מטר, רוחב 1.81 מטר וגובה 1.66 מטר. בסיס הגלגלים 2.657 מטר. זה הופך אותו לקומפקטי יחסית לקטגורייה - קצר מיונדאי קונה (4.37 מ') אך רחב דיו להצעת חלל פנימי נוח.
נפח המטען של הדאסטר משתנה בהתאם לגרסאות. גרסת הטורבו מציעה 474 ליטר עם הנעה קדמית ו-358 ליטר עם הנעה כפולה. הגרסה ההיברידית מציעה 349 ליטר. לגרסת הטורבו הנעה קדמית נפח טוב ומהגדולים לקטגוריה, בשאר הגרסאות זהו נפח קטן לקטגוריה.
החלל לנוסעים סביר בדאסטר. במושבים הקדמיים יש מקום רב לראש ולרגליים גם לנהגים גבוהים. במושב האחורי יש מקום טוב לשני מבוגרים, עם מרווח רגליים של 93 ס"מ ומרווח ראש של 97 ס"מ. המושב האמצעי צר יחסית חסרים פתחי ממיזוג למושב באחורי.
מרווח הגחון של הדאסטר החדש הוא 20.9 ס"מ בהנעה קדמית ו-21.7 ס"מ בהנעה כפולה. זה מרווח נדיב המאפשר נסיעה בשבילי עפר ודרכים לא סלולות בביטחון, ומציב את הדאסטר בין הטובים בקטגוריה לנסיעה בשטח.
הגודל הבינוני של הדאסטר מציע איזון טוב - קומפקטי מספיק לחניה בעיר וגדול מספיק למשפחה קטנה. האורך של 4.34 מ' מאפשר חניה במקומות רגילים, בעוד החלל הפנימי מספק נוחות למשפחה עם 2-3 ילדים ואפילו עם כלב גדול.
הדאסטר מצויד במערכת מולטימדיה עם צג מגע "10 עם ממשקי אפל ואנדרואיד אלחוטיים, מצלמת רוורס ומצלמת 360 ברמות הגימור הגבוהות.
לא. קיימת אפליקצית MyDacia המאפשרת שליטה מרחוק ברכב, אבל היא לא זמינה עבור דאסטר.
דאסטר כולל 2 כניסות USB-C, ו-2 שקעי 12V אחד מלפנים ושני בתא המטען. יש גם ממשקי אפל ואנדרואיד אלחוטיים, וחיבור בלוטות'.
לא. ניתן להתחבר דרך Apple CarPlay Android Auto, ולהשתמש בסמארטפון לצורך ניווט.
מערכת השמע הבסיסית כוללת 4 רמקולים ומספקת איכות סבירה לשימוש יומיומי. ברמות אבזור 'ג'רני' ו'אקסטרים' מערכת משופרת עם 6 רמקולים שמספקת איכות טובה יותר.
בהשוואה ליונדאי קונה: הדאסטר זול יותר ב-20,000-30,000 ש"ח, מציע מרווח גחון גבוה יותר (21.7 לעומת 17.7 ס"מ) ויכולת שטח עדיפה. הקונה מציע איכות פנים גבוהה יותר, נחונות נסיעה טובה עדיפה, יותר אבזור וציון בטיחות טוב יותר (5 כוכבים לעומת 3).
דאצ'יה שייכת לרנו ולכן הם חולקים מרכיבים רבים., דאסטר מציע יתרון מחיר משמעותי (זול ב-40,000 ש"ח), מרווח גחון גבוה יותר ויכולת שטח עדיפה. הקאפצ'ור מציע איכות פנים טובה יותר, יותר אבזור, איכות נסיעה עדיפה ויכולות דינמיים גבוהים יותר.
לניסאן שותפות עם רנו ולכן יש לג'וק חלקים משותפים עם הדאסטר. הדאסטר זול יותר בכ-15,000 ש"ח מהג'וק החדש. הג'וק מציע עיצוב חדשני יותר, איכות פנים גבוהה יותר וצריכת דלק דומה. הדאסטר מנצח במרווח גחון (21.7 לעומת 20.5 ס"מ) וביכולת השטח.
הדאסטר מתאים לקונים המחפשים רכב פנאי בסיסי ואמין במחיר נמוך. מומלץ למשפחות צעירות, בעלי עסקים קטנים או כרכב שני. דגמי ההנעה הכפולה מציעים יכולת שטח טובה שכמעט ולא קיימת אצל אף מתחרה אחר בסגמנט.
נקודות חזקות: מחיר אטרקטיבי, חסכון בדלק, מרווח גחון גבוה, אמינות טובה. נקודות חלשות: ציון בטיחות נמוך (3 כוכבים), איכות פנים בסיסית, נוחות נסיעה טעונה שיפור, רעש דרך מורגש, ביצועים בינוניים.
דאסטר לא מספק נוחות סבירה ואף פחות מסה. המושבים נאים אך עדיין לא מספיק נוחים. נוחות הנסיעה בעיר סבירה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך שיבושים גדולים וגלי כביש יטלטלו את הנוסעים יותר מהרצוי. בידוד הרעשים (כביש רוח ומנוע) לא מוצלח. בנסיעת שבילים דאסטר אינו נוח, אך מפגין חוסן מבני.
רמת האקספרשן הבסיסית כוללת מיזוג אוויר ידני, מושב נהג מתכוונן ידנית, חלונות חשמליים, מראות חיצוניות חשמליות, מערכת שמע עם 4 רמקולים, צג מרכזי "10 עם ממשקי אפל ואנדרואיד אלחוטיים, מצלמת רוורס, פנסי LED מלאים ועוד.
רמת גימור ג'ורני מוסיפה בקרת אקלים, חישוקי "18, מצלמה היקפית 360 מעלות, מפתח חכם, בקרת אקלים, מערכת שמע משודרגת, משטח טעינה אלחוטי ובלם חנייה חשמלי. רמת גימור אקסטרים מוסיפה כיוונון כרית גב למושב הנהג, ריפוד בד משולב עור סינטטי, חישוקי "17 ומראות מתקפלות.
איכות הרכבת החלקים השתפרה משמעותיים בדור החדש. החומרים עדיין קשיחים ופשוטים שמבהירים כי מדובר במותג בסיסי וקשוח.
הדאסטר מתאים למשפחות עם 2-3 ילדים. יש נקודות עיגון ISOFIX במושבים האחוריים, יש מספיק מקום מאחור לנו7סעים, תא המטען מספיק לעגלה וציוד ילדים, ויש כיסי אחסון טובים. חסרונות? איכות נסיעה לא מספיק טובה, וזה כולל את מרכיבי הנוחות, המושבים ובידוד הרעשים, אין פתחי מיזוג לאחור, והיעדר מערכת התרעה להשארת ילדים ברכב.

דאצ'יה דאסטר מחירון וגרסאות

דאצ'יה דאסטר השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    דאצ'יה דאסטר
    דאצ'יה דאסטר 130 (דור חדש), ידני, 1.2 ל' טורבו היברידי מתון, Expression ,2x4
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪139990
  • energy_2.svg
    הונדה HR-V
    הונדה HR-V, אוט', 1.5 ל' היברידי, Elegance
    מחיר מחירון ₪209900
  • energy_2.svg
    אופל מוקה
    אופל מוקה MHEV, אוט', 1.2 ל' טורבו, היברידי-מתון, GS-Line
    מחיר מחירון ₪149990

חוות דעת גולשים על דאצ'יה דאסטר

4.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (3)

הנאת נהיגה

4.7

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.7

מרווח ישיבה

4.3

תא המטען

4.3

יש לכם דאצ'יה דאסטר? כתבו חוות דעת

דאצ'יה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.