שברולט אקווינוקס המקורי הוצג לראשונה לפני כעשרים שנים, ומאז ועד היום מדובר באחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר של היצרנית בצפון אמריקה. ברבות השני דגם זה הוצע גם בשווקים נוספים, כולל בסין ובשוק הישראלי, וכיום ניתן למצוא באולם המכירות את הדור השלישי של הדגם שהוצג כבר בספטמבר 2016 והספיק לעבור מתיחת פנים מקיפה למדי. כעת, יותר משבע שנים מאז שהוצג לראשונה, מכריזה שברולט על דור רביעי וחדש לגמרי של שברולט אקווינוקס.

אגב, למרות השם הדומה דגם זה הוא נפרד לגמרי מאקווינוקס EV החשמלי שהוצג לא מזמן.

שברולט אקווינוקס החדש
צילום: שברולט
 

אקווינוקס, הדור הרביעי

שברולט אקווינוקס הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שלישי במבחר הדגמים של היצרנית בצפון אמריקה המוצע לצד טראקס וטריילבלייזר הקטנים ממנו. האקווינוקס היוצא היה הגדול מבין השלושה וגדול למדי גם בהשוואה לסגמנט כולו: ממדיו הציבו אותו בקצה העליון של סגמנט הפנאי הקומפקטי. הדור החדש מציג מימדים נדיבים וכמעט זהים – 465 ס"מ לאורך, 167 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 273 ס"מ – כאשר רק מימד הרוחב מציג שינוי של ממש: תוספת של כ-6 ס"מ משמעותיים למימד הרוחב (190 ס"מ). תא המטען בהתאמה היה ונותר גדול מאוד: 845 ל'. 

שברולט אקווינוקס RS
צילום: שברולט

תוספת הסנטימטרים לרוחב בוודאי שירתה את שברולט בשיפור מרחב הפנים לנוסעים, אולם התרומה למופע הכולל בזכות פרופרציות משופרות בולט גם הוא. יחד עם עיצוב חדש ורענן יותר בסגנון דגמי הפנאי העכשוויים של היצרנית (טריילבלייזר, טראוורס ועוד) מתקבל מופע קשוח ועדכני בהרבה מזה המעט גמלוני של הדור היוצא. את ההופעה הכללית ניתן לשנות בהתאם לרמת הגימור: 'RS' להופעה ספורטיבית יותר ולראשונה בדגם גם 'אקטיב' לשטח. 

שברולט אקווינוקס שטח
צילום: שברולט
 

סביבת נהג ומנוע

בסביבת הנהג שינויים משמעותיים אפילו יותר. במקום המופע המעט מיושן של הדור היוצא העניקו בשברולט לאקווינוקס החדש מופע עדכני ומודרני בהרבה. יש כאן את סידור צמד המסכים המוכר של היצרנית – לוח מחוונים ומסך מולטימדיה הפונים אל הנהג בגודל של 11 ו-11.3 אינץ' בהתאמה. בתחום הנדסת האנוש נמנה את תפעול בקרת האקלים שנותר מחוץ למערכת המולטימדיה ואת בורר ההילוכים שעבר לידית מימין לגלגל ההגה כדי לפנות מקום לתאי אחסון ומחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית.

שברולט אקווינוקס סביבת נהג
צילום: שברולט

בשלב ראשון האקווינוקס החדש יוצע עם מנוע יחיד המוכר מהדור היוצא: 1.5 ל' טורבו-בנזין (4 ציל') המפיק 175 כ"ס. בגרסת ההנעה הקדמית המומנט הוא 25.5 קג"מ והתיבה היא רציפה. לגרסת ההנעה הכפולה מומנט עדיף (28 קג"מ) ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. נתוני ביצועים וצריכת דלק לא פורסמו. לראשונה בדגם האקווינוקס יצויד בבורר מצבי נהיגה המציע מצב רגיל או שלג בגרסת ההנעה הקדמית ומצב לנהיגת שטח בגרסת ההנעה הכפולה.

שברולט אקווינוקס 2024
צילום: שברולט