בחודש ספטמבר האחרון הכריזה קאדילק על מתיחת פנים לקאדילק CT5, מכונית הסלון של היצרנית אשר הוצגה לראשונה בשנת 2019 וירשה את מקומה של CTS היוצאת. עם חשיפתה הוצגה גם CT5-V, גרסה ספורטיבית חמימה, כאשר רק בשנת 2021 נחשפה CT5-V בלאקווינג האימתנית – ואלה הגרסאות שזכו לעדכון כעת.

CT5-V בלאקוינג
צילום: קאדילק
 

ברוח קאדילק CT5

העדכונים שעברו שתי גרסאות ה-V הספורטיביות הם ברוח אלה שנעשו ל-CT5 ה"רגילה" לאחרונה. ראשית, העיצוב החיצוני עודכן – יחידות התאורה חדשות, גם הסבכה והפגושים – הכל מייצר הופעה דרמטית עוד יותר מבעבר. יש גם שלושה צבעי מרכב חדשים: 'דריפט', 'חלל עמוק' ו'טייפון', אוקיי. בנוסף, הבלאקווינק זוכה גם לחבילת סיבי-פחמן ייעודית וארבע יציאות מפלט שעוצבו מחדש. 

השינויים המשמעותיים יותר נעשו בסביבת הנהג, זו זכתה לעיצוב מחדש בסגנון העכשווי של היצרנית. במרכז בולט מסך מולטימדיה ענקי – 33 אינץ'! – המחולק לאזורים שונים: לוח מחוונים ומולטימדיה, למשל. לפי קאדילק, למערכת ממשק חדש ומשופר ואינטגרציה רחבה של אפליקציות גוגל השונות כמו ניווט, סייענית קולית, חנות אפליקציות ועוד. 

CT5-V סביבת נהג
צילום: קאדילק

בהקשר הספורטיבי בקאדילק מציינים אפליקציית "ביצועים" חדשה שתציג נתוני זמן אמת של תפוקת המנוע ומצב הגדישה ונתונים נוספים כמו תאוצה (G), טמפרטורת צמיגים, מדדי המנוע ועוד. 

בשני תחומים חשובים קאדילק לא מפרטת על שינויים: מערך המתלים והמנועים.

קאדילק CT5-V ממשיכה עם אותו מנוע 3.0 ל' כפול מגדשים המפיק 360 כ"ס ו-55.9 קג"מ. ההנעה אחורית או כפולה והתיבה היא אוטומטית עם 10 הילוכים.

גרסת הבלאקווינג מצוידת כבר במנוע ה-V8 האייקוני של היצרנית בנפח 6.2 ל' (מגדש-על) המפיק 668 כ"ס ו-91 קג"מ. כאן ההנעה אחורית בלבד והתיבה היא ידנית עם שישה הילוכים, האוטומטית (10 היל') המוצעת כאופציה.

CT5-V קאדילק
צילום: קאדילק